Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fallout: New Vegas vrátí postapokalyptickou sérii ke kořenům

  0:01aktualizováno  0:01
Další díl legendární série je postaven na základech třetího dílu, v dílčích otázkách se ale vrací k originálu.

Fallout New Vegas

Oblíbeném postapokalyptické univerzum Falloutu už není mrtvé. Třetí díl tuto svébytnou sérii hry na hrdiny oživil a zjevně nezůstane jen u něj.

Na Falloutu 3 pracovala společnost Bethesda a Fallout: New Vegas, který je spíše krokem stranou než dalším regulérním dílem, připravují v neméně zkušeném studiu Obsidian Entertainment (Knights of the Old Republic 2, Neverwinter Nights 2).

Výměna na tvůrčí židli s sebou přinese i nějaké ty změny do hry. Ta první přijde na samotném začátku. Namísto pro Fallout obligátního narození a navolení základních vlastností přichází kulka do hlavy. Neznámí nepřátelé vás pohodí do písku Mohavské pouště a nechajíFallout New Vegas vlastnímu osudu, který už neměl trvat dlouho.

Jak se ale z tohoto hrobu dostanete a jak bude vypadat váš život na radioaktivním západě Spojených států amerických, to si povíme na následujících řádcích.

Západ USA je široký pojem, ale při pohledu na název hry není těžké uhodnout, kde přesně bude děj hry ukotven. Podíváte se do Nevady, přesněji řečeno do Las Vegas a jeho okolí, tedy toho, co z něj zbylo.

Je jasné, že Las Vegas má v této své podobě do ráje hazardu hodně daleko, ale přesto se hra jeví opticky světlejší než Fallout 3. Modré nebe a sem tam se vyskytující rostlinky dávají takřka zapomenout na to, že se pohybujete v prostoru, který postihla katastrofa, jíž se lidstvo tak dlouho bálo. Jaderná válka.

Výše zmíněným jsem chtěl nastínit vizuální rozdíl oproti Falloutu 3, který je patrný. Rozhodně Fallout New Vegasto ale neznamená, že by se New Vegas odehrávalo v jásavých kulisách. Stupeň destrukce je obrovský a pozůstatky katastrofy všudypřítomné.

Změnou dějiště se Obsidian vrací blíže ke kořenům série. První dva díly Falloutu se totiž odehrávaly také na západě USA, konkrétně v Kalifornii. A nejde o jediné poučení z legendárních předchůdců.

Kdo by to byl řekl, že tak obávaní roboti budou v budoucnu pro lidstvo spíše požehnání. Je to právě fyzicky hodně nedokonalý robot Viktor, kdo vás v Mohavské poušti najde a přinese na operační stůl doktoru Mitchellovi. Ten dá hrdinu dohromady, a když se probudíte, obratem se ptá, zda to udělal správně.

A právě tehdy přichází na řadu tvorba charakteru, pro Fallout již klasická. Navolíte si pohlaví i zjev, a protože už jste dospělí, můžete si určit dokonce věk, a to takFallout New Vegas obšírně, že se v postapokalyptickém Las Vegas můžete prohánět i jako zralá žena, skoro babička.

Samozřejmě nesmí chybět ani sada základních vlastností, jako je síla, výdrž, inteligence, štěstí apod. Třídu vám pomůže doktor Mitchell určit pomocí psychoanalýzy, kdy odpovídáte na otázky a plníte určité hříčky. Výsledné schopnosti ale stejně nemusíte přijmout za své a můžete je nahradit jinými.

Pak už vás doktor vypustí na "čerstvý" vzduch. Začátek by tak neměl být podobně těžkopádný jako ve Falloutu 3, kde vyrůstání ve Vaultu 101 trvalo dobrou hodinu. V případě New Vegas by to mělo být zhruba deset minut.

Doktor vám do začátku navíc poskytne výbavu korespondující s vytvořeným charakterem, čímž začátek dobrodružství ještě zpříjemní.

Schopnosti a talenty Fallout New Vegasjsou v New Vegas naprosto zásadní. Například když vám někdo nabízí úkol, který vyžaduje tiché a diskrétní řešení, a hrdina zrovna není zdatný v tomto směru, pak vaše služby dotyčný odmítne.

Jakmile se ale zlepšíte na požadovanou úroveň, můžete se do úkolu pustit.

Velkou novinkou Falloutu: New Vegas je spolupráce. V průběhu hry se k vám budou pravidelně připojovat nejrůznější postavy, které sice disponují vlastní inteligencí, ale kterým lze dokonce zadávat příkazy.

Zároveň je třeba dobře si rozmýšlet své činy, případně i to, s kým se spolčíte. Množství postav, které ve hře potkáte, totiž bude mít o vašem konání informace. Nejprve to budou jen někteří,Fallout New Vegas ovšem důležité zprávy o, ať už pozitivních nebo negativních skutcích, se budou šířit a charaktery na vás budou v závislosti na nich reagovat. Případně nereagovat.

Aby měl tento systém kvalitní základy, ze kterých by plynuly skutečně závažné důsledky, připravili autoři celkem trojici velkých frakcí, s nimiž se budete ve hře potýkat.

Tou první jsou neutrální obyvatelé Las Vegas, druhou pak Nová Kalifornská Republika (New Californian Republic) a třetí Césarova legie (Caesars Legion).

V průběhu hry se s nimi musíte vypořádat. K některé z frakcí se pravděpodobně přimknete pevněji a další budete škodit. Jejich zájmy jsou totiž protichůdné, i když se mohou v případě vybraných dvou i krýt. O to výrazněji ale bude proti třetí frakce.

Fallout New VegasDalší poctou prvním dvěma Falloutům je nově integrovaná možnost vylepšovat zbraně, která se do Falloutu 3 dostala až se speciální fanouškovskou modifikací. Na kvéry tak bude možné připevnit třeba dalekohled nebo je vybavit větším zásobníkem.

Základy bojového systému, tedy kombinace bojů v reálném čase s možností pauzy a přesného zacílení na jednotlivé části těla, zůstaly zachovány. S přídavky na zbraně se však v pauze objeví ještě nové možnosti akce, což jistě potěší všechny milovníky taktiky.

Na adresu Falloutu 3 putovaly stížnosti co do jeho obtížnosti, ke konci byl pro mnohé příliš jednoduchý. New Vegas už by se s takovými námitkami potýkat nemělo, tedy pokud hráči využijí možnosti nového "hardcore" módu. V něm nebudou lékárničky fungovat Fallout New Vegasokamžitě, ale budou potřebovat čas, aby naplnily svůj efekt.

Zlomené kosti pak vyléčí jen lékař ve městě. Nebude možné s sebou tahat tolik věcí jako normálně a naopak bude třeba vyrážet do pouště s dostatečným množstvím vody, jinak vás potká smrt žízní. To ještě prohloubí již tak silný zážitek z falloutovského světa.

Fallout: New Vegas vypadá zkrátka výborně. Kostru si bere z kvalitního Falloutu 3 a navíc se v mnohém vrací ke kořenům, po čemž řada fanoušků volala. Nikoliv však způsobem návratu k archaickým mechanismům. Všechny novinky ve hře mají být smysluplné a sloužit ku prospěchu hráčům.

Autor:


Témata: Fallout, Robot

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

Control

Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však...

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz