Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fallout Tactics – 2. část návodu

  12:00aktualizováno  14. dubna 7:43
V druhém díle návodu k tomuto napínavému postapokalyptickému dobrodružství vás čekají další náročné mise. Dnes se budeme potýkat i s novými nepřáteli, konkrétně s Beastmastery a dokonce i se Super Mutanty. Kromě tuhých bojů vás však čekají i důležité rozhovory a zajímavé dějové zvraty, zkrátka nudit se určitě nebudete.

Vítejte u pokračování návodu ke hře Fallout Tactics. Pokud jste již prošli všechny mise popsané v prvním díle návodu a jste právě na bratrské základně, zmodernizujte svou výzbroj a případně si vyberte nové členy družiny. Dále už neotálejte a skočte rovnýma nohama do další mise.

Preoria
Promluvte s Chevronem a se šamanem Dhalem. Vyčistěte od škorpiónů skaliska nad vesnicí i oblast na Z od vesnice a oberte nalezené mrtvoly. Pak sestupte do podzemí. Bunkr je na první pohled obrovský, ale je poměrně přehledně rozčleněn na tři sektory – severní (v té začínáte), jihovýchodní a jihozápadní. Vyčistěte a důkladně prozkoumejte (čeká tu na vás i několik manuálů) S sektor a z modré skříňky (locker) seberte baterii. Na konci „děravé“ chodby najdete Yellow Pass Key. Jděte do JV sektoru. Nejprve musíte nahodit počítač, čímž aktivujete systém (bohužel včetně automatické obrany). Se strážními věžemi nemá cenu bojovat, raději se přepněte do realtimu a místnosti s věžemi probíhejte. V jižní části tohoto sektoru nahoďte další počítač a ve V části (v ordinaci) seberte z lednice Yellow Pass Key a použijte terminál. V další místnosti tak můžete sebrat nějaké lékařské vybavení. Najděte v sektoru modrou skříňku a seberte další baterii. Pak jděte do JZ sektoru. U vstupu do sektoru je přepínač, který na deset sekund vypne obranu a odemkne dveře, pak ale zapne venkovní věže. Musíte tedy někým přehodit přepínač, jinými postavami proběhnout přes tři místnosti během deseti sekund a rychle přepínač přehodit zpět. Sektor prohledejte a v místnosti s obrovským broukem seberte třetí baterii (opět z modré skříňky). Úkol splněn, vraťte se zpět na povrch (z bunkru byste si měli odnést i pár zbraní M14 a M16, ale já jsem jim nijak zvlášť na chuť nepřišel). Pokecejte s Dhalem a Chevronem a hurá zpět na základnu.

Quincy
V této misi se poprvé vážnějším způsobem utkáte s beastmastery. Sami o sobě jsou obvykle celkem neškodní (žádné brnění a průměrné či podprůměrné zbraně), ale často mají jako doprovod různé potvory včetně Deathclaws. V boji s Deathclaws (i s mláďaty) se snažte už na dálku používat mířené výstřely, nejlépe na nohy, hlavu a oči. Pokud se vám je podaří knockoutovat, máte z půlky vyhráno. Nablízko s nimi opravdu žádná legrace není, vašeho bojovníka obvykle sundají na zem a pak pěkně potrhají. Pokecejte s Arienne, jděte ze strany k budově 1, vylezte na střechu, sešplhejte na balkón, vstupte dovnitř a zabijte velitelku (Commander) dřív, než spustí sirénu. Z její mrtvoly seberte House Key, z vedlejší místnosti osvoboďte Hillary a promluvte s ní. Dostanete klíč, vylezte na střechu, odemkněte dveře a vypněte sirénu. Jděte do domu na S od Hillarina domu, vše pobijte a pokecejte s Evitou. V tomto domě je také vchod do tunelu vedoucího do kasáren, ale nemusíte ho nutně použít. Jděte také do elektrárny, v přízemí zhasněte světlo a zlikvidujte stráže (pokuste se minimalizovat ztráty v řadách civilistů a dbejte na to, aby nebyly zničeny stroje). Jděte se také podívat do ghůlské čtvrti (Z část města), promluvte s Elliotem, pomozte ghůlům v boji a znovu promluvte s Elliotem. Jděte do domu S od tohoto místa a zachraňte Elliotova bratra Gorgiho, pak si opět jděte promluvit s Elliotem. Jděte do kasáren, likvidujte veškerý odpor, na střeše zachraňte Felixe a zabijte Duffa. Pokud chcete, vyčistěte důkladně i zbytek města a prohlédněte všechny budovy, odměnou vám budou zkušenosti a pár užitečných předmětů. Pokud jste v městě skončili, vydejte se na základnu.

Mardin
Vyčistěte celý povrch od beastmasterů a jejich pohůnků (z jednoho beastmastera by měla vypadnou vynikající brokovnice HK Caws) a vstupte na hřbitov. Nejsevernější schody vedou do malé hrobky, ostatní do podzemního úkrytu. Sestupte do bunkru, likvidujte nepřátele a vydejte se do vězeňské části. Osvoboďte civilisty a z velké cely také vysvoboďte Deathclaw Matriarchu (klíč má jeden ze strážců poblíž). Pak se vydejte do velkého trůnního sálu a zlikvidujte Emperora Daarra. Poté si znovu promluvte s Matriarchou, úkol je splněn a vy se můžete vrátit na základnu.

Brotherhood of Steel - bunker Gamma
Opět tu najdete klasické postavy – mechanika, zásobovače, medika a rekrutéra. Úkoly vám bude zadávat generál Dekker, jelikož generál Barnaky padl do zajetí. K dispozici budete mít i několik rekrutů z řad Deathclawů, ale proti těžkým zbraním v následujících misích se moc neuplatní. Na další mise si určitě vezměte do party alespoň dva nebo tři vojáky specializované na těžké zbraně, nabízí se Stoma, Stein (navíc výborný medik), Max a Alice.

St. Louis
V této misi se poprvé utkáte se super mutanty. Není to s nimi vůbec lehké, ale naštěstí mají jednu slabinu – nejsou moc všímaví. Často se k nim tedy dá připlížit zezadu a několik dávek z kulometu nevydrží ani tito geneticky upravení bojovníci. Tyto akce je nejlepší dělat v realtimu, tedy s hloučkem kulometčíků s vypnutou agresivitou přijít mutantovi za záda, všechny je označit a přepnout na maximální agresivitu. V této misi máte navíc k dispozici obrněné vozidlo (APC), kterému kulomety mutantů moc neublíží, hrozbou jsou jen granáty a rakety, případně miny. Co nejdříve tedy své vojáky ozbrojte kulomety, které nepřátelům seberete (při jejich používání si dejte pozor, protože vojáci se často zasáhnou navzájem). Měli byste najít i nějaký ten raketomet s municí. Hned u startu prohledejte stůl, najdete na něm nářadí a užitečné manuály. Pak nasedněte do APCčka a vydejte se přes mutanty (APCčko můžete využít i k jejich přejíždění) až k místu 1. Oberte mrtvoly a vydejte se pěšky do bunkru SZ od tohoto místa. V zapasťované truhle je ukryta ostřelovací puška. Na mostě vedoucím na S zlikvidujte miny a APCčkem pokračujte dál. Probijte se až do místa 3, pokecejte se Solem a medikem uzdravte vojáky. Nasednou do vozu a můžete je odvézt do místa 4 (Evac Point kousek od startovní pozice). S obrněným vozem ještě projeďte k místu 2 a vyčistěte zákopy (můžete přes ně APCčkem klidně projet). U mostu přes zelenou břečku najdete v zákopu Burkeho, pokecejte s ním a rychle z jeho těla odstraňte nálož (disarm trap), jemu sice nepomůžete, ale sebe zachráníte. Z jeho mrtvoly seberte plastickou trhavinu. Přes most snad ani nechoďte, cesta dál je zaminovaná a mutanti s kulomety jsou na tak dobrých pozicích, že v podstatě nemáte šanci projít. Navíc jsem se sem vrátil později a tuto část lokace vyčistil, ale kromě dalších kulometů a nábojů zde není nic zajímavého.

Jefferson
Na začátku je průzkumné vozidlo, které sice v této misi nevyužijete, takže ho zatím nechte na jeho místě, ale nezapomeňte si ho nakonec odvézt do garáže v bunkru. V nejbližším domě je na střeše v poličce ukryta laserová pistole. Jděte na V až k nádraží, vylezte na terasu, sejměte mutanta na protější terase a spojovací chodbou ho jděte obrat – má u sebe plamenomet. Pak jděte do sektoru 1 a výstřelem (nebo výstřely) zničte generátor. Vydejte se do sektoru 2 a pokuste se generátor zničit z co největší dálky ostřelovací puškou – vyřadíte tak z provozu i automatické věže poblíž. V ohradě (na mapě je označená jako Storage Facility) je v jedné bedně ukryta Flame Pistol. Vyčistěte i zbytek okolí továrny a pak se vydejte k sektoru 3. Zničte generátor, otevře se brána. Promluvte s Commanderem a zabijte ho, v lednici poblíž je skryt manuál Book of Science. Vstupte do budovy a promluvte si s vědcem. Vyjděte do prvního patra, zničte poslední generátor a vyjděte dveřmi ven do Exit Zone. Na hlavní mapě hned znovu klikněte na Jefferson, objevíte se na startovní pozici u auta. Nastupte a odjeďte na základnu.

Kansas City
Hned na začátku zaujměte obranné pozice u barikád z pytlů a pomozte ghůlům zlikvidovat útoky mutantů. Pak vstupte do katedrály a promluvte si s Bishopem Defconem. Jděte k J vchodu a zlikvidujte útočící mutanty (doporučuji kosit je ze střechy). U dvou z nich naleznete rotační kulomet. Poté ničte mutanty v budovách a jejich okolí J od katedrály. Určitě musíte zlikvidovat velitele v budovách 2, 3 a 4. V budově 2 naleznete kromě jiného laserovou pistoli, v budově 3 lékařský manuál, v domě J od 3 manuál pro vědce a v budově 4 výbornou brokovnici Panzor Jackhammer. V domě u V kraje mapy je skryt další vědecký manuál a v letištní budově samopal Tommy Gun. Pokud jste město vyčistili, vraťte se k Bishopovi a promluvte s ním. Pak vás již čeká jen návrat na základnu.

Osceolla
Proberte bedny u startovní pozice a vydejte se vyčistit domek 1. Pak zlikvidujte hlídku u J brány (bod 3), z V obejděte potrubí a zaútočte zezadu na pozici 2. Pak se vydejte k Z bráně (bod 4), zlikvidujte ostrahu a jděte na S k vraku vzducholodě. Vyberte krabice a promluvte si s Roshambem. Na smetišti (v SV rohu mapy) se v krabicích povaluje pár užitečných věcí. Dejte si pozor, S a V část mapy je zaminovaná, kousek od smetiště je navíc věž s ostřelovači. Vydejte se do základny a vyčistěte ji od mutantů. Sejděte po schodech (6 nebo 7) do podzemní části základny. Pokecejte s Tokomatem a z jeho mrtvoly seberte Barnaky´s Letter. Od Tokomata jděte na V do baru (pozor, hned za dveřmi do baru je skryt mutant) a odtud na S. Promluvte si s Gammorinem a pak ho zabijte. Mise je splněna, takže se vraťte na svou základnu. Tam se dozvíte, že vás čeká přesun do dalšího bunkru.

Brotherhood of Steel - bunker Delta
Zde vás opět nečeká nic zvláštního – mechanik, zásobovač, generál, rekrutér a lékař. Do party můžete nabrat super mutanty, ale vzhledem k jejich neschopnosti nosit brnění to příliš nedoporučuji.

Junction City
Projděte branou a pokecejte s Chuckem. Součástky od něj nekupujte (jedná se o podvrh), ale můžete od něj koupit Scout Handbook. Jděte do domu 1, promluvte s Casey Barret a medikem vylečte jejího otce. Pak si znovu promluvte s Casey, podaří se vám ji přemluvit ke spolupráci s Bratrstvem. Jděte do domu 4 (Town Hall) a promluvte si se starostou Levisem. V polici za ním je skryt manuál Scout Handbook. Ve vedlejší místnosti si promluvte se starostovými asistentkami. V domě na J od Town Hall naleznete v horním patře opravářský manuál. Jděte do baru The Pit (dům 2) a promluvte s Angry Rickem. Má u sebe Robot Actuator, můžete ho od něj vykecat, vyhrát nebo ukrást. V horním patře tohoto domu je skryt vědecký manuál (Big Book of Science). Jděte do domu 3 (Juan´s Emporium), kde můžete koupit nebo ukrást Robot Arm. Opusťte město a jděte do V části. Likvidujte náboženské tech-fanatiky Reavers. Reaveři nejsou příliš drsní co se týče hitpointů a brnění, mají ale obvykle velmi dobré zbraně. Nejlepší je vykouknout na ně zblízka a rozstřílet je dávkou z kulometu. Déle trvající boj na dálku příliš nedoporučuji, jelikož někteří z nich mají laserové pušky s velkým dostřelem a ničivou silou. Určitě prohledejte mrtvoly všech Reaverů, které zabijete. Kromě již zmíněné laserovky můžete najít i Vindicator Minigun, automat Steyr, granátomet M79 a plasmovou pušku. Nezapomeňte také brát munici Micro Fussion Cell, která se hodí do laserové a plazmové pušky. V budově na SV seberte ze stolu Robot Torso. Až vyčistíte tábor Reaverů, vraťte se do města. Pokud bude vše v pořádku, promluvte se starostou a vezměte si Robot Head. Pokud bude město přepadeno Reavery, tak je zlikvidujte a Robot Head seberte ze starostovy mrtvoly. Poté se můžete vydat do Exit Grid.

Great Bend
V této lokaci se poprvé utkáte s roboty (tedy pokud jste se s nimi nesetkali již někde po cestě). Konkrétně jsou to Humanoid Bots, kteří disponují klasickými zbraněmi, a Load Lifters, kteří jsou nebezpeční jen na blízko. Mají však přes 300 hitpointů, takže je nepodceňujte. Na roboty obecně platí daleko lépe zbraně energetické než cokoliv jiného, ozbrojte se tedy laserovými a plazmovými zbraněmi. Později se ve hře setkáte ještě s pulzními zbraněmi (počítají se jako Energy Weapons) a také s gauss guny, pro jejichž používání se počítají dovednosti Small Guns, případně Big Guns. Všechny tyto zbraně na roboty dobře fungují. V této misi je potřeba zničit naprosto všechny roboty. Na začátku pokecejte s Jakem a postupujte na V. Z mrtvoly Ripley (na ulici) určitě seberte spoustu manuálů. Dejte si pozor na louži s elektrickými kabely napravo od silnice. Jděte do domku Z od těchto kabelů, promluvte s Noelene a z police seberte Paramedics Bag. V budově nalevo od silnice můžete sebrat kanystry s kyselinou a hlavně stisknout přepínač, který otevře silniční bránu. Za branou zahněte na J a na další křižovatce na V. Jděte silnicí na V a vstupte do komplexu vlevo. Jsou tu nepříjemní létající roboti s laserovými zbraněmi.V horním patře jedné z velkých budov můžete z mrtvoly sebrat HK Caws. V malém domku pokecejte s Mikem, v truhle poblíž jsou kanystry s kyselinou a Big Book of Science. V druhé velké budově najdete střelecký manuál a manuál první pomoci. Vyčistěte SV smetiště a projděte jím na V konec silnice. Pokud se po silnici vrátíte kousek na Z, můžete pokecat a obchodovat s Glorií. Na V konci silnice se vydejte přes most na J (pod mostem je mrtvola, která má kulomet Bren Gun, chcete-li si ho vzít, musíte se kus vrátit a sestoupit do příkopu žebříkem, případně chodbou z Mikova domu). Za mostem otevřete dveře na J a vyčistěte lokaci od robotů. Podél J plotu se vydejte na Z. Vstupte do haly, zlikvidujte roboty a z jedné skříně si můžete vzít Enviromental Armour. Pokračujte dál na Z, bránu si otevřete spínačem poblíž. Ocitnete se na silnici vedoucí od S k J. Vyčistěte ji a barikádu v Z odbočce rozstřílejte. Vyčistěte JZ sektor a pokud jste systematicky likvidovali všechny roboty po cestě městem, měl by být váš úkol splněn. Postupte na Z do Exit Grid. Vraťte se do základny, v ideálním případě by měl mít zásobovací důstojník na skladě jedno Power Armour – rozhodně si ho kupte a dejte ho některému ze svých frontových bojovníků. Power Armour je jednak silné brnění, jednak zvyšuje sílu postavy. Bojovník však má dost velké postihy na činnosti jako je plížení, první pomoc a tak dále.

Tak to je pro dnešek vše. Už teď se ale můžete těšit na třetí část návodu, ve které se dočkáte rozuzlení celého příběhu a konečného vítězství.

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Díky změnám na Steamu bude utrácení ještě o něco jednodušší než dříve

Steam

Na Steamu započalo další kolo slev. Díky změnám ve struktuře wishlistu se tentokrát můžete v akcích zorientovat mnohem...

KOMENTÁŘ: Historická tematika boduje, proč je jí ve hrách tak málo?

Kingdom Come: Deliverance

Na české hře Kingdom Come: Deliverance je dobře vidět, že historická témata a dobová autentičnost nejsou hráčům cizí. A...

Assassin's Creed: Origins se brzy promění v muzeum starověkého Egypta

Assassin's Creed Origins - Discovery Tour

Assassin's Creed: Origins bude brzy více než jen hra ze starověkého Egypta. Nový výukový režim Discovery Tour ji...

Grafton Recruitment Praha
SPECIALISTA BOZP A PO

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 30 000 - 55 000 Kč

Najdete na iDNES.cz