Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PRVNÍ DOJMY: Rambem v otevřeném světě. Far Cry 4 láká na výbušné momenty

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Živoucí svět plný neprobádaných tajemství, tak tvůrci popisují nový díl střílečky Far Cry, která se tentokrát přesunula do fiktivní oblasti Kyrat v Himalájích. Hra se pokouší spojit bombastičnost hollywoodských filmů s volností pohybu a pestrými možnostmi pro postup titulem.

Far Cry 4 | foto: Ubisoft

Ačkoliv se akčnost hry blíží sérii Call of Duty, herní náplň má být dramaticky odlišná. Far Cry 4 totiž není lineární akcí a řada momentů má vznikat protnutím propracovaných systémů. Vývojáři se jinými slovy pokouší vytvořit titul, který bude pokaždé trochu jiný a zároveň nabídne i vizuální spektákl.

Nakolik se to daří, je zatím těžké posoudit. Prezentace i hratelná ukázka totiž využívaly předem definované momenty, a situace tak probíhaly vždy téměř identicky. Orel například pokaždé uchvátil drobnou kozu. Slon při útoku na pevnost pro změnu žil vlastním životem, a to zpravidla ve značně podobném duchu.

Hra tentokrát zahrnuje horolezecké lano s hákem, s nímž se lze přitahovat na vyvýšené skalní body. Vývojáři nám však prozradili, že novou pomůcku nelze využívat kdykoliv. Funkce bude k dispozici pouze na předem určených místech.

V hratelné ukázce vyčnívala umělá inteligence, díky které se protivníci chovají inteligentně a uvěřitelně. Voják tak někdy vyhlédl zpoza rohu a jeho hlava opět hbitě zmizela. Protivník pak začal obíhat okolo domu, aby získal taktičtější pozici a přivolával si přitom ještě posily.

Ukázka také ctí tradici širokých možností, jakými přistupovat k řešení situací. Cílem bylo dobýt drobnější pevnost a přístup do ní bylo možné provést několika způsoby. Někteří hráči volili razantní útok na bránu, kterou prorazí slon. Vstoupit do opevnění však bylo možné i méně nápadným způsobem.

Z několika stran ji totiž obkličují pahorky, a tichošlápek se tak zvládne vyšvihnout na jednu ze zdí a nepozorovaně zaujmout taktické místo. Pro obsazení objektu je však stále třeba popravit nepřátele. V závislosti na výbavě je tak možné bojovat přímočarým způsobem plným výbuchů, nebo třeba tiše odstřelovat nepřátele jednoho po druhém.

Far Cry 4

V testovací mapě pak bylo možné objevit i minomet, který byl přímo součástí opevnění. Pevnost však tvoří pouze venkovní zdi a domy za nimi. Není to tedy budova a zbraň připevněnou k jednomu z ochozů lze namířit přímo do dvora pevnosti. Výsledkem je naprostá zkáza.

Fotogalerie

Novinářské demo Far Cry 4 ještě vyčnívalo dvojicí technických prvků. Grafika hry skutečně odpovídala dříve zveřejněnému videu. Svět je působivě detailní a vizuální stránka byla až překvapivě ostrá i na televizi s úctyhodnou obrazovkou.

Méně příjemným překvapením byla načítací doba. Titul běžel na konzoli PlayStation 4 a načítání se pohybovalo někde mezi třiceti až šedesáti sekundami. Ukázka přitom zahrnovala malou oblast.

Far Cry 4 zatím působí jako nadějná variace na třetí díl, jež by jeho příznivce mohla potěšit. Pokud jste mu však neholdovali, himalájské prostředí na tom zřejmě příliš nezmění.

Autor:




Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.