Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Far Cry 5 ve Vietnamu jde cestou Ramba, tiché zabíjení netřeba

aktualizováno 
Hours of Darkness je první placené rozšíření střílečky Far Cry 5. Jako jednohubka na dvě až tři hodiny svůj účel splní. Škoda jen, že tvůrci nešli ještě o kus dál.
65

Far Cry 5: Hours of Darkness

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4
Výrobce: Ubisoft

  • Nové prostředí
  • Povedený soundtrack i grafika
  • Efektní i efektivní vzdušná podpora
  • Na první průchod zbytečně snadné
  • Chybí zajímavé mise
  • Kradmý postup vyzněl do prázdna
  • Příběh se po slibném úvodu nerozvíjí

Herní karta

V Hours of Darkness prožijeme příběh Wendella „Reda“ Redlera, kterému jsme v základní hře nosili zapalovače jeho kamarádů z Vietnamu. A právě tam se podíváme. Vyprávění skrze komiksové animace nás uvede do příběhu, který letmo představí pár vojáků, ale skutečně začne až sestřelením bojového vrtulníku. 

Začátek působí temně: z klece sledujeme, jak příslušník Vietkongu zastřelí našeho kapitána. Následují nálet, mohutné exploze a šance na útěk. Džungle působí ponuře, nemám žádnou zbraň, zbývá mi poslední kousek zdraví. Atmosféra by se dala krájet.

Far Cry 5: Hours of Darkness
Far Cry 5: Hours of Darkness
Far Cry 5: Hours of Darkness

Far Cry 5: Hours of Darkness

První hlídku u trosek vrtulníku je třeba sejmout potichu. Ve hře chybí klasické perky, namísto toho představí tzv. instinkty. Ty se aktivují při kradmém zabití protivníka a fungují pouze do okamžiku, než jste odhaleni. Instinkty jsou celkem čtyři:

  • Adrenalin umožní rychlejší pohyb v podřepu a automaticky označuje nepřátele do deseti metrů.
  • Duch tlumí hluk vydávaný při chůzi, běhu a skoku a tlumí i zranění způsobené pádem.
  • Šestý smysl označuje nepřátele, kteří nás mohou odhalit a odrazuje dravce od útoku.
  • Predátor označuje nepřátele do dvaceti metrů, dále umožní označit nepřátele dalekohledem, a to i přes překážky.

Druhou novinkou je letecká podpora. Jednoduše označíte přes dalekohled místo, chvilku počkáte a následuje masivní exploze. Jedinou podmínkou je, že v dosahu nesmí být protivzdušná děla (je možné je zničit). Vzdušným úderem jsem zlikvidoval hned první tábor nepřátel, bez jediného výstřelu. Pak už jsem jen posbíral munici, k pistoli přidal útočnou pušku a… tím ze mě spadly poslední obavy.

Far Cry 5: Hours of Darkness

Far Cry 5: Hours of Darkness

Hours of Darkness sice akcentuje cestu tichošlápka, nastavená obtížnost však bez problémů umožní střílení ve stylu Ramba. Teprve po úspěšném průchodu, který mi zabral necelé dvě a půl hodiny, se zpřístupní další dvě obtížnosti. Survivor už je podle názvu těžší a zahrnuje méně zdraví i menší inventář. Action Movie je naopak ještě snazší, protože přidá další slot na zbraň a vzdušný úder je možné provést i přesto, že jste nezničili protiletadlová děla.

Co je tedy cílem? Ve zdraví se dostat na místo extrakce a ideálně během cesty osvobodit své tři kamarády. Ti se celkem hodí, protože pomůžou při přestřelkách. Já se o to nijak zvlášť nesnažil, jen jsem ničil tábory nepřátel (jsou za to tokeny pro povolání vzdušné podpory), na které jsem narazil a nakonec je zachránil všechny. 

Far Cry 5: Hours of Darkness
Far Cry 5: Hours of Darkness
Far Cry 5: Hours of Darkness

Far Cry 5: Hours of Darkness

Další aktivity zahrnují ničení tlampačů s propagandou (ta je celkem vtipná), hledání zapalovačů či osvobozování jihovietnamských zajatců, ale popravdě mi k komu chyběla nějaká další motivace. Podle finálních výsledků jsem stejně zachránil celou četu, zničil všechny tábory i protivzdušnou obranu, a to jsem skutečně ničil jen to, na co jsem přímo narazil.

Fotogalerie

V úvodu naznačený příběh se už po pár minutách vytratí a zůstane jen pár vět přes vysílačku, což je škoda. Nečekal jsem nějaký zvrat, ale těch několik nalezených poznámek a vět prohozených přes vysílačku je zkrátka málo. Naopak se mi líbí rozloha mapy, která zahrnuje i zajímavá místa včetně podzemních tunelů. Povedený je i soundtrack.

Hours of Darkness rozhodně není špatné DLC. Chybou je, že vyšší obtížnost není k dispozici hned, protože ta na první průchod je zbytečně nízká. To se samozřejmě podepisuje na atmosféře. Přitom džungle vypadá skvěle a kolikrát jsem si říkal, že bych si opět dal plnohodnotnou hru z Vietnamu v dnešní grafice. Špatné ani nejsou nové herní mechanismy, jen to chtělo víc dotáhnout. Víc příběhu, víc zajímavých věcí, méně kiksů umělé inteligence – zkrátka ještě něco navrch ke slibnému základu.

Jak šel čas se střílečkami Far Cry

Far Cry dva roky před vydáním
Far Cry
Far Cry 2

Jak šel čas se střílečkami Far Cry

PROHLÉDNOUT CELOU KOMENTOVANOU GALERII

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

60 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 51 čtenářů

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

RECENZE: Ve strategii Ancestors Legacy budete dobývat a plenit

Ancestors Legacy

Nová historická strategie od polského studia Destructive Creations se hlásí o vaši přízeň a rozhodně má s čím vyrukovat.

RECENZE: Pamatujete na sci-fi simulátor Descent? Overload je to samé

Overload - fotky z recenzování

Descent patří mezi ty hry, na které hráči kolem třicítky vzpomínají s nostalgickou slzou v oku, zatímco ti mladší...



Najdete na iDNES.cz