V Hours of Darkness prožijeme příběh Wendella „Reda“ Redlera, kterému jsme v základní hře nosili zapalovače jeho kamarádů z Vietnamu. A právě tam se podíváme. Vyprávění skrze komiksové animace nás uvede do příběhu, který letmo představí pár vojáků, ale skutečně začne až sestřelením bojového vrtulníku.
Začátek působí temně: z klece sledujeme, jak příslušník Vietkongu zastřelí našeho kapitána. Následují nálet, mohutné exploze a šance na útěk. Džungle působí ponuře, nemám žádnou zbraň, zbývá mi poslední kousek zdraví. Atmosféra by se dala krájet.
Far Cry 5: Hours of Darkness
První hlídku u trosek vrtulníku je třeba sejmout potichu. Ve hře chybí klasické perky, namísto toho představí tzv. instinkty. Ty se aktivují při kradmém zabití protivníka a fungují pouze do okamžiku, než jste odhaleni. Instinkty jsou celkem čtyři:
- Adrenalin umožní rychlejší pohyb v podřepu a automaticky označuje nepřátele do deseti metrů.
- Duch tlumí hluk vydávaný při chůzi, běhu a skoku a tlumí i zranění způsobené pádem.
- Šestý smysl označuje nepřátele, kteří nás mohou odhalit a odrazuje dravce od útoku.
- Predátor označuje nepřátele do dvaceti metrů, dále umožní označit nepřátele dalekohledem, a to i přes překážky.
Druhou novinkou je letecká podpora. Jednoduše označíte přes dalekohled místo, chvilku počkáte a následuje masivní exploze. Jedinou podmínkou je, že v dosahu nesmí být protivzdušná děla (je možné je zničit). Vzdušným úderem jsem zlikvidoval hned první tábor nepřátel, bez jediného výstřelu. Pak už jsem jen posbíral munici, k pistoli přidal útočnou pušku a… tím ze mě spadly poslední obavy.
Hours of Darkness sice akcentuje cestu tichošlápka, nastavená obtížnost však bez problémů umožní střílení ve stylu Ramba. Teprve po úspěšném průchodu, který mi zabral necelé dvě a půl hodiny, se zpřístupní další dvě obtížnosti. Survivor už je podle názvu těžší a zahrnuje méně zdraví i menší inventář. Action Movie je naopak ještě snazší, protože přidá další slot na zbraň a vzdušný úder je možné provést i přesto, že jste nezničili protiletadlová děla.
Co je tedy cílem? Ve zdraví se dostat na místo extrakce a ideálně během cesty osvobodit své tři kamarády. Ti se celkem hodí, protože pomůžou při přestřelkách. Já se o to nijak zvlášť nesnažil, jen jsem ničil tábory nepřátel (jsou za to tokeny pro povolání vzdušné podpory), na které jsem narazil a nakonec je zachránil všechny.
Far Cry 5: Hours of Darkness
Další aktivity zahrnují ničení tlampačů s propagandou (ta je celkem vtipná), hledání zapalovačů či osvobozování jihovietnamských zajatců, ale popravdě mi k komu chyběla nějaká další motivace. Podle finálních výsledků jsem stejně zachránil celou četu, zničil všechny tábory i protivzdušnou obranu, a to jsem skutečně ničil jen to, na co jsem přímo narazil.
V úvodu naznačený příběh se už po pár minutách vytratí a zůstane jen pár vět přes vysílačku, což je škoda. Nečekal jsem nějaký zvrat, ale těch několik nalezených poznámek a vět prohozených přes vysílačku je zkrátka málo. Naopak se mi líbí rozloha mapy, která zahrnuje i zajímavá místa včetně podzemních tunelů. Povedený je i soundtrack.
Hours of Darkness rozhodně není špatné DLC. Chybou je, že vyšší obtížnost není k dispozici hned, protože ta na první průchod je zbytečně nízká. To se samozřejmě podepisuje na atmosféře. Přitom džungle vypadá skvěle a kolikrát jsem si říkal, že bych si opět dal plnohodnotnou hru z Vietnamu v dnešní grafice. Špatné ani nejsou nové herní mechanismy, jen to chtělo víc dotáhnout. Víc příběhu, víc zajímavých věcí, méně kiksů umělé inteligence – zkrátka ještě něco navrch ke slibnému základu.
Jak šel čas se střílečkami Far Cry |