Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Far West - postavte si vlastní ranč

  12:00aktualizováno  12:14
Fantazie tvůrců počítačových her zdá se nezná hranic. Stavění města, vesmírné základny, zábavního parku či zoologické zahrady vyšlo již v několika více či méně zdařilých podobách , ale taková stavba dobytčího ranče na Divokém západě – to tu tedy doopravdy ještě nebylo. Nebylo, ale brzy bude...

Far West

Když jsme s Vrecem letěli na letošní E3, stala se nám při přestupování v Dallasu taková trapná událost – přeřídili jsme si omylem po přistání hodinky o jednu hodinu napřed, než jsme původně měli. Doslova s jazykem na vestě jsme pak dosprintovali přes tři terminály k odletovému gatu a světe div se – letadlo nikde. Teprve po krátkém rozhovoru se slečnami u přepážky jsme se dozvěděli, že nám do odletu zbývá místo třiceti minut hodina a půl. Plní euforie jsme se vydali do obchodu se suvenýry zakoupit nějakou památku na náš krátký pobyt v Texasu a smysluplně zabít těch několik desítek minut čekání. A od té doby děsí pravidelně důchodce v pražském metru individuum v kovbojském klobouku s baseballovou pálkou v ruce. Jaká je však souvislost všeho toho teroru seniorů se hrou Far West od týmu Greenwood z německé Bochumi? Je to jednoduché – jde o budování texaského ranče plného kovbojů, stád dobytka a banditů, kteří mají na vypasené krávy zálusk...

Jako v každé pořádné budovatelské strategii je nutné začít od píky, v tomto případě od holé země a několika dolarů v kapse. S nimi se musí budoucí velkopodnikatel propracovat od počáteční chatrné ohrádky z dřevěných prken střežící pár krav, přes solidní ranč s vlastní kovárnou a chovem koní, až po westernové velkoměsto s několika saloony, hotely, Far West železniční stanicí, telegrafní budovou, honosným kostelem, úřadovnou šerifa, nezbytnou prodejnou zbraní a o něco více zbytným koloniálem se smíšeným zbožím. Nezbytnou součástí každého ranče je dostatek kovbojů, kteří se o dobytek starají, vyhánějí jej na pastvu a prodávají na jatka. Každý kovboj však kromě platu potřebuje i jídlo, takže je potřeba postavit dostatek farem, které hladové zmuchlané klobouky nasytí. I farmáře však musí někdo zaplatit – nejlépe z prodeje většího množství dobytka. Ekonomická spirála se hezky roztáčí a také není divu proč – autoři se holedbají propracovaným ekonomickým modelem, kde kromě samotné živočišné výroby a návazných aktivit (včetně „brandování“ , čili vypalování značek ranče na těla dobytka) nechybí možnost provozovat vlastní zábavní podniky, banky, či jiné westernové budovy. Jenže nejen ekonomikou živ je člověk – ve Far West se také bude bojovat, a to hned na několika frontách. Na obrovská stáda dobytka si totiž dělají zálusk jak bandité, tak indiánské kmeny. Podobně jako v jiných realtimových budovatelských strategiích, i tady bude nutné podpořit úspěchy ekonomické brilantním zvládnutím vojenské taktiky a to jak při soubojích jednotlivých pistolníků, tak v hromadných přestřelkách.

Zatím však nepadlo ani slovo o grafice celé hry. Vývojáři se rozhodli zasadit veškeré dění do propracovaného 3D enginu NEBULA (mimochodem získal ocenění za nejlepší výtvor své kategorie na Far West letošní ECTS), takže bude možné prohlížet si dění na ranči i mimo něj z libovolného úhlu. O vizuálních kvalitách Far West svědčí i první screenshoty, na kterých je vidět vyjeté stopy dostavníků, které na křižovatkách vytvářejí zajímavé propletence. První odhady optimálních hardwarových nároků hovoří o 450-700 MHz procesoru, 128 MB paměti a grafické kartě GeForce 2, což je i na dnešní poměry celkem snesitelné. Kromě grafiky by měla excelovat i umělá inteligence nepřátel – jak se hráč bude dostávat dál a dál v příběhu, začnou protivníci přituhovat. Takový koordinovaný útok početné skupiny banditů na westernové město v jednom z pozdějších scénářů zatopí i ostřílenému šerifovi. Komu by snad nestačila kampaň o osmnácti misích, může se utkat až se třemi kamarády v multiplayeru. Kreativní jedince ale možná zklame, že se nepočítá s vytvořením editoru map.

V žádném případě nelze Far West upřít snahu o originální námět – přeci jenom hovězí Sim City na divokém západě ještě nikdo neudělal. Když k tomu přidáme i atraktivní westernové přestřelky kovbojů s indiány či bandity, propracovaný ekonomický model a detailní 3D pohled na celé dění, můžeme se těšit na další kvalitní budovatelskou strategii. Nezbývá tedy než si počkat na druhé čtvrtletí příštího roku, kdy by se hra měla pod hlavičkou JoWooDu objevit v obchodech. Takže rychle klobouk na hlavu, kolty k pasu a laso do ruky – štěstí přeje připraveným...

Autor:




Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Java Architect

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 100 000 - 130 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.