Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

FAUST - minireview

  8:09aktualizováno  17. února 2000 8:23
FAUST - minireview
FAUST

Před několika dny se mi konečně dostaly do rukou čtyři stříbrné placky s dlouho očekávanou hrou FAUST. O této netradiční adventuře už toho bylo mnoho napsáno a jelikož to skutečně vypadá, že se jedná o velmi kvalitní produkt, chtěl bych se nyní s vámi podělit o své první dojmy z této pozoruhodné hry.

Nejdříve si povězme něco o samotném příběhu. Děj je v mnoha věcech inspirován stejnojmennou slavnou knihou Wolfganga Goetha. Ve hře se objevují obě dvě hlavní postavy - Marcelus Faust a ďábel Mefistofeles. Fausta, hlavního hrdinu hry, představuje vousatý stařík, jehož cílem je vypátrat proč se 7 různých obětí upsalo ďáblovi Mefistofelovi. Pokud se mu to podaří, všechny zatracené duše tím zachrání. Hra je rozdělena do 7 kapitol a všechny se odehrávají v prazvláštním zábavném parku Dreamland - v parku, který přímo vyzařuje podivínstvím a bizarností.

Za tu dobu, co jsem Fausta hrál, jsem pochopitelně stačil nakouknout pouze do první kapitoly, ale už i ta mě dokázala přesvědčit o tom, že tahle hra bude opravdu úchylnost sama. Nabízí se mi přímé srovnání ke hrám jako Sanitarium nebo I Have No Mouth And I Must Scream, které taktéž psychicky útočily na hráčovu mysl. Tato první kapitola pojednává o dvou sestrách - Lili a Jody. Bůh je spojil nejen společnou krví, ale i společným masem... Ano, mluvím zde o siamských dvojčatech, které se, bohužel, zamilovaly do stejného muže - Hanibala. Každá ho chce jen a jen pro sebe, až nakonec uzavřou zdánlivě výhodnou dohodu s ďáblem Mefistofelem. Na vás teď bude odhalit pozadí celé dohody a tím duše dvojčat zachránit. Navštívíte jejich příbytek, ve kterém naleznete spoustu zajímavých věcí, jako například dvojitý záchod (ve kterém je ukryta zkrvácená dýka) nebo zbytky zubů zahrabané v popelu v kamnech. Prozkoumáváním všech možných věcí se vám budou postupně formou videosekvencí promítat útržky z života obou sester a vězte, že některým skutečnostem ani nebudete moci uvěřit.

FAUST

Fausta distribuují francouzští grafičtí mágové z Crya, nicméně hru vytvořila méně známá firmička Arxel Tribe, která má už ale za sebou slavné tituly jako trilogie Alone In The Dark, Prisoner Of Ice nebo Ring. A jejich zkušenosti jsou na Faustovi věru znát. Nádherná renderované grafika a animace, kvalitní dabing a zvukové efekty, prostě technicky je to dokonalost sama. Ze všeho nejvíce mě ale zaujal hudební doprovod tvořený převážně originálními jazzovými/bluesovými/rock&rollovými melodiemi z třicátých až padesátých let. Tenhle soundtrack jsem sám o sobě poslouchal téměř půl hodiny... Prostě je to paráda.

Pochválit musím taky skvělé ovládání hry. Faust je založen na podobném principu jako Atlantis, tzn. že se pohybujete po předem určených bodech, na kterých se volně otáčíte o téměř 360 stupňů (přece jen je zde jisté vertikální omezení). Ovšem právě ve Faustovi je tento systém dovedený k naprosté dokonalosti. Zatímco Atlantis 1 (a zřejmě i příchozí Atlantis 2) měl kurzor pevně umístěn ve středu obrazovky a vy jste vlastně museli pohybovat pozadím za kurzorem, tak v nedávném Traitors Gate jste už mohli pohybovat buď pozadím (se stisknutým myšítkem), nebo pouze kurzorem. Faust ale trumfnul i Traitors Gate - kurzorem můžete opět volně pohybovat a když s ním najedete ke kraji obrazovky, začnete se plynule otáčet. Jak triviální, a přitom s tím zatím ještě nikdo jiný nepřišel. Ovládání je tedy dalším obrovským plusem na této hře.

FAUST

Je jisté, že za pár hodin hraní nedokážete na skvěle vypadající hře najít nějaké vady. Jediné, co mi ve hře chybělo, byly animované "průchody" z jedné lokace do druhé (obraz pouze jednoduše "přeblikne"), ale jinak nemohu zatím Faustovi nic vytknout. Ještě bych se chtěl zmínit o obtížnosti, která se mi zdá být poměrně vysoká a jen doufám, že nebude dále ještě gradovat - u nehratelně tuhé gamesy by se dokázal bavit jen málokdo.

V této chvíli si v žádném případě nedovolím Fausta jakkoliv hodnotit. Technicky je sice dokonalý, ale nevím, jestli v dalším průběhu hry nebudou hádanky nudné nebo až příliš obtížné, nebo jak moc bude hra rozsáhlá. Jediné, co vám na tomto místě mohu jisto jistě potvrdit je, že mé první dojmy z této hry jsou skvělé. A pokud bude celá hra taková jako doposud ... hmmm... mňam mňam...

A na závěr ještě jedna špatná zpráva. Bohužel, Faust se vehementně odmítá spustit na mém milovaném PC. Hru jsem musel testovat u kamaráda, kterému běžela absolutně bez problémů (a kterému se taktéž VELMI líbila). Co tím chci říci? Pouze to, že dokud nepřijdu na to, v čem je na mém PC chyba a dokud tu chybu neodstraním, nemohu Fausta dohrát a tudíž ani napsat recenzi. Navíc v době, kdy čtete tyto řádky, již pařím Gabriela Knighta 3, takže hold musím Fausta odložit na neurčito. Samotného mě to mrzí, ale znáte to... život je krutý. Plnohodnotnou recenzi tedy můžete na BonusWebu čekat nejdříve za měsíc. Bohužel...

Autor:


Témata: Atlantida, dabing


Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.