Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autorům bídných her přišly poštou fekálie. Žádají odškodné 269 milionů

aktualizováno 
Ačkoliv valnou většinu jejich titulů lidé hodnotí jako odpad, vývojáři žalují youtubera Jima Sterlinga za škody a psychické újmy způsobené jeho videi. Společnost Digital Homicide Studios přitom jen v roce 2015 vydala šest her a ani jedna nezískala pozitivní hodnocení. Přesto kritická videa vnímají jako důvod k žalobě.

Digital Homicide Studios youtubera nařkly z neopodstatněných obvinění, která jim způsobila potíže. Celkem po něm žádají odškodné 10,76 milionů dolarů, tedy přibližně 269 milionů korun. Jako jednu z komplikací zmiňují fekálie, které jim prý přišly poštou od Strelingových fanoušků.

Čtvrtinu z deseti milionů tak chtějí za škody, které jejich produktům způsobily Sterlingova videa, 4,3 milionu za újmy na reputaci a psychické strádání a téměř polovinu jako sankční náhradu škody. Tedy jako trest za škody způsobené žalovaným.

Společnost žalobu podala 16. března u arizonského okresního soudu, kde autora videí nařkla z útoků, urážky na cti a pomlouvání. Jim Sterling (vlastním jménem James Stanton) totiž vytvořil sérii videií, ve kterých se soustředí na technické nedostatky her od Digital Homicide Studios.

The Slaughtering Grounds
The Slaughtering Grounds
The Slaughtering Grounds
The Slaughtering Grounds

Hra The Slaughtering Grounds, která neunikla kritice Jima Sterlinga.

Na YouTube například koncem roku 2014 nahrál průchod hrou Slaughtering Ground, kterou v názvu označil za kandidáta na nejhorší projekt posledních dvanácti měsíců. Ve videu poukazuje například na ustřelenou hlavu, která nepřestane krvácet. Či na zaměřovač, který neodpovídá tomu, kam zbraň střílí.

Vývojáři žalobu sepsali sami bez asistence advokáta. Přesto však dočasně spustili komunitní financování, ve kterém se od lidí pokoušeli vybrat peníze na právní zastoupení. To skončilo neúspěchem.

Lidé totiž přispívali tak malé částky, aby poplatky za využívání komunitního financování převýšily příjmy. Ve finále tak Digital Homicide Studios tratilo a výběr peněz raději ukončilo. V reakci na situaci však plánují hledat nové způsoby, jak finance na právníka získat.

Temper Tantrum
Temper Tantrum
Temper Tantrum

Projekt Temper Tantrum působí jako hra pro děti.

Obžalobu údajně připravovali zhruba čtyři měsíce a Sterling podle nich překročil meze, když kritizoval každý titul, který kdy vydali.

Autor videí se k záležitosti příliš nevyjadřuje. Pro server Kotaku však prohlásil: „Nebylo by rozumné v tuto chvíli záležitost komentovat. Mohu jen říci, že situaci řeším a cítím se sebevědomě.“

Vývojáři kromě finančního odškodnění požadují také omluvu umístěnou do každého urážlivého videa a článku minimálně po dobu pěti let. Omluva by během tohoto období měla být také hlavním videem na Strelingově kanálu.

Průměrné uživatelské hodnocení projektů od Digital Homicide Studios se přitom na Steamu pohybuje okolo 33 %. Sterling navíc tvrdí, že vývojáři místo vlastní grafiky využívají obsah nakoupený z internetu.

Deadly Profits
Deadly Profits

Titul Deadly Profits má na poměry Digital Homicide Studios vcelku solidní grafiku.

Autor:



Nejčtenější

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?

Zítra se probudíte ve hře, kterou jste hráli naposledy. Jak moc v háji jste?

Red Dead Redemption

Představte si, že se zítra probudíte ve hře, kterou jste hráli naposledy. Jak moc v háji jste? Nemáte přitom žádné...



Nejočekávanější akční hry roku 2018

Far Cry 5

Největší žně letos budou mít, alespoň co se her týče, fandové akcí. Pojďme se podívat na první várku těch...

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Jaký je váš největší herní rest?

The Last of Us Remastered

Jaký je váš největší herní rest, ať už z minulosti, nebo současnosti? Napište nám do diskuze pod článkem.

Další z rubriky

Předměty z papírového kartonu oživnou. Nintendo Labo spojuje dva světy

Nintendo Labo

Nintendo Labo je sada desek z papírového kartonu, které lze přetransformovat v různé objekty a následně je „oživit“...

Nový digitální obchod chce konkurovat Steamu, umožní prodávat dohrané hry

Obchod Robot Cache

Legendy herního průmyslu Brian Fargo a Nolan Bushnell rozjíždějí nový digitální obchod s hrami.

World of Warcraft se připravuje na novou expanzi, levelování je těžší

World of Warcraft

World of Warcraft se připravuje na nové rozšíření Battle for Azeroth, které vyostří konflikt mezi Aliancí a Hordou. A...

Najdete na iDNES.cz