Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Exkluzivně aktualizováno 
Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace, přesnější ovládání a návrat příběhu Alexe Huntera jsou těmi hlavními taháky.

Loňská FIFA 17 byl jednoznačný úspěch. Jako by nestačil přechod celé hry na nový engine Frostbite, dokázali autoři inovovat i celý žánr sportovních her a přidali do fotbalu příběhovou složku.

Chystaný letošní díl jsem si zkusil na akci EA Play v americkém Los Angeles. Zatímco u ostatních her se tvořily dlouhé fronty, evropská kopaná v USA nikoho příliš nezajímá. Díky tomu jsem měl dost času a mohl si vyzkoušet jak příběhovou kampaň, tak i obyčejnou hru proti opravdovým lidem, aniž by mi přitom někdo nervózně stepoval za zády.

Nová superhvězda

FIFA 18

Graficky FIFA 18 na první pohled příliš vylepšení nepřináší, posun k lepšímu poznáte, až když se dají hráči do pohybu.

Jak během oficiálního představení nového ročníku pravili populární komici Men in Blazers, jméno Alex Hunter bylo v roce 2017 tím nejžhavějším jménem ve fotbalovém světě. Komu se také povede během první sezony skórovat více než 360 milionů gólů, že?

Srandičky stranou, režim The Journey byl jednoznačný úspěch, a tak není divu, že ho nejen ihned okopírovala další série od EA (Madden NFL), ale že se dočká renesance i v letošní Fifě. Kdo by však sázel na to, že i tentokrát půjde o nějakou variantu klasického příběhu, jak chudý kluk ke štěstí přišel, bude na omylu. The Journey ve FIFA 18 začíná přesně tam, kde loni skončila, tedy ve fázi, kdy je mladík Alex na vrcholu popularity. Ale to má brzy změnit.

EA Play 2017

Přestože je FIFA jednou z nejprodávanějších her vůbec, na EA Play u ní byly suverénně nejkratší fronty.

Když přijde nabídka na přestup do Realu Madrid, Alex se navzdory doporučení rodiny příliš nerozpakuje a oznámí svůj úmysl odejít. To mu samozřejmě nemohou odpustit spoluhráči ani fanoušci, a tak Alex vypadává z A týmu a místo hraní jen posedává na lavičce. Když se pak ukáže, že ona nabídka byla vlastně jen podvod, ocitá se Alex v ještě horší situaci než před rokem. Podaří se mu získat zpět ztracenou důvěru okolí a navázat na předchozí úspěchy? To už je jen na vás.

V samotném příběhovém módu se toho moc nezměnilo. Soutěžní utkání se střídají s tréninky a dějovými animacemi, během nichž jen občas zvolíte jednu ze tří možných odpovědí. V zápasech se pak snažíte plnit speciální úkoly jako třeba vstřelit gól, nenechat se vyloučit či desetkrát přihrát. V EA se evidentně řídili okřídleným „nespravuj, co není rozbité“, a jelikož tento mód pořád působí neokoukaně, ani to příliš nevadí.

Zpátky už to nejde

FIFA 18

Díky motion captaringu je Ronaldo ve hře jako živý. Kdo ho nemá rád, bude trpět, protože je vidět úplně všude.

Nejdůležitější ze všeho je samozřejmě zpracování hry na trávníku. Snaživý chlapík od EA do mě chtěl v krátkém okamžiku nahustit všechny věci, na které se prý letos zaměřili. Celý tým lidí usilovně dřel po celý rok, aby přinesl tu nejlepší fotbalovou simulaci na světě, takže umělá inteligence je chytřejší, animace plynulejší, ovládání detailnější, grafika hezčí... podobných řečí budou propagační materiály plné, ale já vám tu spíše popíšu změny, kterých jsem si v těch několika zápasech opravdu všiml.

Na první pohled patrné jsou plynulejší animace hráčů. Přechody mezi jednotlivými pohyby jsou daleko rychlejší a přirozenější, díky čemuž hra působí opět o něco realističtěji a hlavně se lépe ovládá. Ono to nasnímání Ronalda pro motion capture asi opravdu k něčemu bylo, člověk má pocit, že hráči reagují na kvedlání gamepadem daleko přesněji. Trochu se změnil systém centrů, které nyní nabízí více variant provedení. Bude to chtít hodně tréninku, ale výsledkem je mnoho unikátních situací, ne jen opakování několika málo funkčních postupů.

FIFA 18

V režimu Ultimate Team si budete moci zahrát i s největšími legendami fotbalu jako Ronaldo Nazário, Maradona, Pelé, Lev Jašin a další.

Otestoval jsem jedním zápasem umělou inteligenci a žádná revoluce se nekoná, dokonce se obávám, že zůstane i nechvalně proslulé „podvádění“. To takhle během první půle vstřelíte dva góly a máte celý zápas pod kontrolou, ale pak počítač zařadí na vyšší rychlost a z vás je najednou statista. Během příběhového módu Journey bych skriptování ještě dokázal pochopit, ale v obyčejných zápasech?

Naštěstí se po chvíli odněkud vyloupl sympatický Španěl, který mě vyzval na souboj. Sice samozřejmě lhal o svých schopnostech, pod pojmem „trochu to umím“ bych si představil něco jiného než tisíc odehraných zápasů, jak z něho později vypadlo. Ale nevadí, alespoň jsem se něčemu přiučil. Prohrál jsem sice 0:2 a vyzkoušel si především tu obrannou část hry, ale jak už to tak bývá, zážitek to byl daleko intenzivnější než proti počítači. Nakonec jsme se shodli, že pocit ze hry je zase o něco příjemnější než dříve.

Závěrem

Zatím to vypadá, že ani letos fandové fotbalu neušetří. Pokud u Fify trávíte hodně času, nákup se rozhodně vyplatí. Byť žádná ze změn není vyloženě revoluční, znatelný posun tu bez diskusí je. Mnoha úprav se má také dočkat nesmírně populární mód Ultimate Team, v němž si lidé sestavují vysněný tým z fotbalistů, pořízených za skutečné peníze. Pro EA je to zlatý důl, a proto se na něj velice soustředí, ale co to konkrétně bude znamenat v praxi, to ještě přesně nevíme.

Všechna tvrzení výše berte s rezervou, přeci jen to budou ještě nějaké tři měsíce do vydání a leccos se může ještě změnit. Ovšem s nejvyšší pravděpodobností jen k lepšímu.

Autor:




Nejčtenější

Dishonored: Death of the Outsider
Dokážete zabít boha? Recenze Dishonored: Death of the Outsider

Loni vydaná hra Dishonored 2 patřila k nejpozoruhodnějším titulům minulého roku. Není tedy divu, že jsme o ní neslyšeli naposled. V Death of the Outsider na...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Call of Duty: WWII
Transporty smrti a zákopové peklo. Kampaň v Call of Duty bude velkolepá

Nový trailer na Call of Duty láká na kampaň hry pro jednoho hráče. Vypadá to, že po dlouhé době tu konečně budeme zase mít skvělý příběh z 2. světové války.  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.