Že hráči počítačových her následují trendy a podobně jako v hudbě nebo kinematografii opouštějí klasická média ve prospěch digitální distribuce, není žádná novinka. Ostatně výrobci konzolí již do svých nabídek zařadili i modely, které ani nemají zabudovaný přehrávač optických disků.
Aktuální dění však tento proces ještě urychluje a právě jsme se ocitli v bodě zlomu, kdy se aktuálního ročníku fotbalové Fify prodalo více kopií digitálně než v krabicích (alespoň tedy podle respektovaného magazínu GameIndustry.biz). FIFA je přitom klasický zástupce her, které s vydáním nové verze okamžitě míří do bazarů, což s digitální kopií samozřejmě nejde.
Zdá se, že nad možností získat pár peněz z nákupu zpět, u většiny hráčů převážil fakt, že je v době nebezpečí epidemie koronaviru a zákazů vycházení daleko jednodušší si hru prostě stáhnout. Svoji roli pak může hrát i skutečnost, že mnozí při přechodu na next gen sáhnou po verzích bez diskových mechanik a nedostali by tak zdarma upgrade na vyšší verzi.