Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fight Night Round 2 - první dojmy

  12:00aktualizováno  12:42
Nelze říci, že by byl boxing dosud nějak ve videohrách opomíjeným sportem. Až loňský Fight Night ale předvedl, že box nemusí být nutně pouze arkádovou mlátičkou. Mistrovký pás od něj chce ale zanedlouho převzít jeho nástupce.

Fight Night Round 2 V loňském roce vyšla po delší pauze boxerská hra, která velmi úspěšně navázala na ve své době velmi populární a ceněnou boxingovou sérii Knockout Kings. A jelikož sklidil první Fight Night opět velmi slušná hodnocení i ohlasy, není se co divit, že zanedlouho EA Sports vyrukují s pokračováním, jehož preview verze se nám dostala do spárů. Na základě jejího hraní vám pak dnes můžeme přinést naše první dojmy. Jaké tedy jsou?

Po shlédnutí intra, které víru v realistický box příliš nebudí (scény jako z filmů s Rockym Balboou – žádné krytí, jen ukrutné rány na férovku), by se asi nikdo z hráčů neobtěžoval se studiem herního menu a každý by se jistě vrhl do prvního rychlého zápasu. My jsme nebyli výjimkou, přičemž jsme na to vcelku solidně doplatili. V prvním zápase nás totiž čekal šok. Ovládání i základní herní principy totiž sice zůstaly víceméně při starém, ale od prvního okamžiku je jasné, že hra je nyní pomalejší a zároveň i náročnější. Když na nás tedy hned v prvním mači po rychlém odklikání úvodních formalit nastoupil Muhamad Ali, nebyli Fight Night Round 2 jsme proti němu předvést prakticky vůbec nic, což ve výsledku vedlo k tomu, že jsme dostali velmi potupnou nakládačku. Nechutné.

Kombinace několika rychlejších direktů na hlavu soupeře donutí zvednout ruce, což je právě ten správný okamžik, vypálit mu jeden poctivý hák na spodní žebra.

Fight Night Round 2 je totiž jednou z mála her, v nichž je paradoxně lepší začít rovnou hlavním režimem. Zpočátku na vás totiž budou nastupovat jen slabí čajíčci a než se dopracujete k opravdu nastříleným bucharům, budete ve hře již mnohem zběhlejší, statistiky vašeho drtiče budou díky usilovnému tréninku vyšší a budete mít vychytané všechny nuance inovovaného ovládání. V hlavním režimu si nyní můžete vybrat ze dvou možností. Zaprvé máte možnost si vytvořit boxera v jedné ze šesti nabízených hmotnostních kategorií kompletně podle svých představ anebo oživit kariéru některého z licencovaných borců. V prvním případě zde pak je novinka v podobě toho, že začínáte v roce 1995 ve věku dvaceti let jako amatér, tudíž pěkně s boxerskou helmou na bradě a teprve po několika cvičných zápasech přestoupíte mezi profesionály. Rozhodnutí o přestupu je ale Fight Night Round 2 čistě na vás, takže se k němu můžete odhodlat prakticky kdykoliv, ale musíte mít na paměti vaše možnosti, výkonnost či věk. Když se tedy k profíkům dáte až někdy po třicítce, asi na titul profesionálního světového šampionaZpět ale ke změnám v samotné hratelnosti.

Jak jsme se již zmínili, hra je znatelně pomalejší. Respektive v počátcích je znatelně pomalejší. Je ale potřeba říci, že po několika prvních zápasech je znát, že je to dobře. První díl se totiž ve světle nové hratelnosti jeví jako veskrze akční rubanice. Fight Night 2 má tím pádem ke skutečnému boxu o skutečně znatelný kus blíže. Přispívá k tomu i množství nových pohybových možností, z nichž ty nejvýraznější najdeme v obranné fázi. Nesetkáme se tu již jen s několika typy úhybných manévrů a krytů, ale boxeři nyní umějí své kryty „směrovat“. Je nyní potřeba naučit se číst pohyby protivníka a podle typu a cílení jeho úderu. Nejenže tedy můžete určit, kterou výškovou oblast těla budete krýt, ale stejně jako při samotném boxování, i při bránění je nyní potřeba důsledně rozlišovat pravou a levou stranu. To samé ovšem platí i pro počítačem ovládané soupeře, což dává velmi slušný prostor pro taktizování. Kupříkladu kombinace několika rychlejších direktů na hlavu u provazů tak soupeře donutí zvednout Fight Night Round 2 ruce, což je právě ten nejvhodnější okamžik, vypálit mu z plných sil jeden poctivý hák na spodní žebra. Někdy ale bude tato taktika prakticky neúčinná, protože někteří soupeři vaše rány vykrývat nebudou, ale budou se snažit spíše před vámi ustupovat či vašim ranám uhýbat. Z toho plyne, že se souboje rutinní záležitostí jen tak nestanou, protože prakticky každý zápas nebo dokonce i každá situace si bude žádat další postup takový, jaký je vhodný a nikoliv takový, jaký máte již zažitý a nacvičený. Zápasy se tak stávají záležitostmi znatelně pestřejšími než minule.

Není důvod se na druhé kolo Fight Nightu netěšit, protože je evidentní, že se opět přiblíží simulaci reálného boxu.

Bojové sporty v ringu

Box není zdaleka jediným úpolovým sportem odehrávajícím se v ringu. Vedle Muay Thai a různých variací kickboxu můžeme mezi šestnácti provazy shlédnout i ultimátní zápasy seriálu Pride FC (kterýžto již také nějaký čas existuje ve videoherní podobě). Velmi známým a zejména v Japonsku je ale celosvětový turnaj K1, do nějž mohou nastoupit pouze borci těžší než 90 kg a v němž se bojuje podle pravidel vycházejících z thajského boxu, která jsou ale modifikována tak, aby do turnaje mohli vstoupit i borci vyznávající původně jiné styly. V dosavadních ročnících turnaje můžeme sledovat naprostou hegemonii holandských borců, kterou v posledních dvou letech ještě stvrdil dvěma vítězstvími pružný Remy Bonjaski. Vedle něj jsou ikonami tohoto podniku kupříkladu ranař Jerome LeBanner či hora masa Bob Sapp. Dnes již existuje i turnaj K1 lehčích vah, v němž naposledy jako první v K1 vítězný Thajec exceloval nezničitelný Puramuk a dokonce již existue i K1 MMA, což je turnaj blížící se svými pravidly ultimátním zápasům. Mimo jiné v něm můžeme vidět i Bělorusa Ignačeva, který před pár lety při galavečeru klasické K1 v Japonsku smrtonosným high-kickem složil našeho nejlepšího borce Pavla „Hakima“ Majera.

Fight Night Round 2 Vedle tréninku mezi zápasy si dobrou kondici musíte udržovat ale i správnou skladbou stravy a co víc, dokonce i při zápase můžete mezi jednotlivými koly ovlivnit to, jak moc se zotavíte do kola dalšího. Vzhledem k ještě rozpracované preview verzi ale tato druhá možnost ještě evidentně nefungovala tak, jak má, takže jsme upřímně řečeno nepochopili, jak to úplně přesně funguje, a tak si podrobnější popis necháme až do recenze.

Znatelného pokroku ale bylo dosaženo rovněž v oblasti grafiky a celkové prezentace, takže boxeři i jejich pohyby nyní vypadají o dost živěji a zapracováno bylo i na okolním prostředí a nejrůznějších efektech jak při animacích nástupů, dění v ringových rozích mezi koly či v replayích, tak i při samotném boji. Zvuky bouřících arén i vylidněných tělocvičen, v nichž svou kariéru začínáte, jsou taky zcela v pořádku a navíc je hra doprovázena velmi slušným výběrem rapových a hip-hopových skladeb. Celkově tedy není důvod se na druhé kolo Fight Nightu netěšit, protože je evidentní, že se opět přiblíží simulaci reálného boxu doplněné množstvím zajímavých nových vlastností. Mimoto se ale těšíme na to, že si v review verzi konečně ujasníme, jak přesně vlastně funguje systém obnovy fyziké energie mezi jednotlivými koly zápasu :-).

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Další z rubriky

Americký politik chce zavést vyšší daň na násilné hry

Grand Theft Auto 5

Po střelbě ve škole na Floridě se opět objevují návrhy na omezení prodeje videoher.

Mobilní Fire Emblem Heroes vydělal za první rok téměř 300 milionů dolarů

Fire Emblem Heroes

Free 2 play mobilní taktická hra na hrdiny Fire Emblem Heroes vydělala za první rok 295 milionů dolarů.

K doplňku do simulátoru přibalili autoři i malware. Prý pro boj s piráty

The FSLabs A320

Autoři doplňků do leteckých simulátorů přibalili k hernímu obsahu škodlivý software, který mohl z počítače ukrást...

Najdete na iDNES.cz