Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fight Night Round 3

  12:01aktualizováno  15. března 10:15
Třetí díl boxerské série Fight Night patřil díky dříve prezentované grafice k těm nejočekávanějším hrám pro konzole nové generace. Konečně je tedy zde.

BonusWeb HIT Fight Night Round 3 Jak jsme si již řekli v recenzi PS2 verze této hry, byl Fight Night očekáván velmi netrpělivě, jelikož byl před necelým rokem mimo jiné i součástí prezentací konzolí nové generace. Zejména grafika vyrážela dech, a tak jsme na verzi pro Xbox 360 byli skutečně hodně natěšeni. Bohužel se nám dostala do rukou až nedávno, a tak jsme si vše podstatné řekli již u PS2 verze, takže vás výše uvedeným odkazem pro faktické informace pošleme tam. Na druhou stranu tím ale získáváme dostatek prostoru na některé doplňující informace a zejména na popis před vydáním tolik opěvované grafiky.

Rudá směs krve, slin a potu, která se v ten okamžik začne snášet k zemi je na tom obdobně, zhruba půl na půl.

Fight Night Round 3 Jak již bylo naznačeno v předchozím odstavci, grafika je víceméně to hlavní, v čem se hra liší od verzí pro konzole současné generace. A to je rozhodně škoda, jelikož nový hardware by jistě umožnil plno zajímavých vychytávek i co se týče hratelnosti. Politika EA je ale již několik let jasně čitelná, a tak i FNR3 se dočkal toho, že jeho základ byl vytvořen víceméně najednou pro všechny platformy a na další dílčí vylepšení si budeme muset počkat do dalších dílů.

Jistě, jedná se o jednu z úplně prvních her pro novou platformu a vzhledem k tomu, jak to v takových případech chodívá, je naprosto vynikající, ovšem i tak si neodpustíme poznamenat, že bychom si několik málo věcí dokázali představit zpracovaných jinak či lépe. Na mysli máme kupříkladu lepší provázanost ukazatelů celkového zdraví a síly úderů. Pokud bychom poslali soupeře na zem, bylo by vcelku rozumné, kdyby se mu ať už permanentně, či jen krátkodobě do doby než se z počítání „otřepe“ snížila i síla úderů. Jelikož se tak ale neděje, tak se teoreticky můžete stát svědky situace, kdy váš soupeř už sice dle ukazatele zdraví mele z posledního, ale stále vám dokáže dát petardu, po níž vám kolem hlavy začnou létat ony příslovečné hvězdičky kolem hlavy.

Fight Night Round 3 Dokázali bychom si představit i pestřejší možnosti při tréninku a výběru trenérů. Myšlenka, že díky trénování síly ztrácíte kupříkladu rychlost je sice ve své podstatě logická, ovšem je zde dost výkonnostních charakteristik na to, aby se dal vytvořit propracovanější a jemnější systém než je ten zdejší, platný tak jaksi paušálně. Takovýchto věcí by se zde dalo najít samozřejmě ještě více, ovšem upřímně řečeno, jsou to vzhledem k tomu, jak hra vypadá a a hraje se, skutečně pouze velmi drobné vady na kráse.

Hra na první pohled vypadá naprosto skvěle a na druhý úplně stejně.

Dojem ze hry jako celku je totiž naprosto vynikající, k čemuž zásadní měrou přispívá skutečně skvělé grafické zpracování, které zde ovšem nefunguje pouze jako laciné pozlátko, ale má značný dopad i na celkový pocit ze hry. Díky nádherné grafice se na to zkrátka lépe kouká, hra vás k sobě dokáže přikovat již pohledem, a díky vysoké míře detailů se vám tak zdá, že Fight Night Round 3 se oproti verzím na současné konzole snad i lépe a příjemněji hraje. Pohled na těžkotonážní boxery přes celou obrazovku je v první chvíli naprosto fascinující, zvláště když hrajete ve vyšším a pokud možno nejvyšším možném rozlišení 1080i.

Samozřejmě vám nechceme namluvit, že se jedná o kdovíjaký fotorealismus, ale Fight Night Round 3 je jedna z her, které nám dokazují, že konzole nové generace mají smysl i kvůli grafice. I na grafice můžeme samozřejmě hledat chyby a samozřejmě je najdeme, ale vzhledem k celkové kvalitě je zde vyjmenujme spíše jen tak pro pořádek. Stejně jako v ostatních verzích je kladen důraz zejména na dění v ringu a při pohledu do publika už to zase až tak slavné není, ovšem samozřejmě je to mnohem lepší než cokoliv, co jsme v tomto ohledu mohli dosud vidět. Mnozí by mohli mít výtky k pohybům boxerů, které, a to si přiznejme, jsou opět pouze lehce vylepšenými pohyby z verzí pro stávající systémy, případné vlasy boxerů se rovněž nehýbou úplně živě, při knockoutu občas boxerům zaplují boty do podlahy ringu a tak dále. Opět ale zdůrazňujeme, že se jedná spíše o chyby, které tam najde v prvé řadě ten, kdo je tam bude hledat. Nás tedy nakonec nejvíce mrzí, že autoři do next-gen verze Fight Night Round 3 nezakomponovali ringového rozhodčího, který by výsledný dojem ještě o poznání zlepšil.

Zdůraznit je ovšem potřeba vynikající odlesky na zpocených tělech boxerů, na nichž je v přestávkách mezi koly vidět i krůpěje potu, při zápasech pak můžeme vedle tělesného ochlupení pozorovat i kupříkladu mateřská znaménka a vyrýsované svalstvo. Při úderech odlétává od boxerů pot vcelku dost realisticky a při pohybu v ringu jsou na trenýrkách borců vidět i záhyby látky, které se v rámci možností mění podle aktuálního pohybu, švy na prošívaném pase či tejpování rukavic. Při bližších pohledech je patrná i struktura látky, což platí i o oděvech trénérů, kteří do vás hustí rozumy v pauzách mezi koly. Jeden z od začátku přístupných ringů se bojuje v tělocvičně s okny, kde se nasvícení velmi uvěřitelně mění podle toho, zdali stojíte zrovna naproti oknu nebo zdi. Nemluvě o ztvárnění provazů či některých výborně zvládnutých prvků v okolí ringů.

Očekávání věcí příštích

Hra vypadá naprosto skvěle, o tom není třeba nikterak diskutovat, ovšem samozřejmě se zde na vizuální stránce dají najít nějaké ty chybky. Výhled do budoucna je ovšem velmi optimistický, jelikož je známo, že EA své výtvory s každým dalším dílem zdokonalují, mimo jiné samozřejmě i graficky. Občas tedy samozřejmě víceméně pouze graficky, ale to je již jiná věc. Je poměrně známým faktem, že se v této firmě na začátku života konzole, respektive celé generace konzolí, vytvoří pro každou sérii jeden univerzální engine, který umožňuje spoustu věcí, a je jen na šikovnosti programátorů, aby zajistili přítomnost co největšího počtu efektů a technologií na daném hardwaru. To se jim obecně daří s každým dalším dílem čím dál více, a tak se již můžeme těšit, jaké grafické orgie nám přinese Fight Night v dalším dílu.

Fight Night Round 3 Velkým tahákem byla i anoncovaná animace obličejů po úderu. Ta je patrná pouze při zpomalených záběrech při knockdownech, ovšem nutno říci, že zhruba v polovině případů vypadá naprosto skvěle, přičemž ve zbylé polovině by se nějaké výhrady našly. Občas se totiž obličej soupeře rozvlní skoro jako vodní hladina, což nám zase až tak realistické nepřipadá. Rudá směs krve, slin a potu, která se v ten okamžik začne snášet k zemi je na tom obdobně, zhruba půl na půl. Vzhledem k ranému stádiu života konzole se ovšem ne zcela ideální případy dají odpustit, zatímco případy, kdy se to opravdu povede, celou záležitost značně povyšují. Občas tak máte pocit, jako byste koukali na zdigitalizovaný film. Nádhera. Velmi pěkně působí zřetelné i oddychování borců ať už v rohu mezi koly nebo když ležíce sbírají síly po knockdownu.

Klady a zápory

Plus Famózní grafika
Plus Všechno, co se povedlo v PS2 verzi

Mínus Oproti verzím pro stávající konzole prakticky žádná rozšíření po stránce konceptu

Hra zkrátka na první pohled vypadá naprosto skvěle, na druhý pohled úplně stejně a kdo chce po grafické stránce hledat za každou cenu mouchy, bude ještě nějaký ten pohled navíc potřebovat. Po stránce hratelnosti se samozřejmě jedná o minimálně stejně vynikající záležitost, jak jsme ji popsali v recenzi PS2 verze, ale to asi nikoho, kdo onu recenzi četl, s největší pravděpodobností nepřekvapí. Ke slušnému DOA4 tak na Xbox 360 velmi záhy přichází vynikající alternativa v podobě titulu, který se s realitou a realismem kamarádí znatelně více. A jsme tomu samozřejmě velmi rádi.

Fight Night Round 3
Výrobce/Vydavatel EA/EA
Platforma Xbox 360
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 726 kB
Verdikt: Krásná grafika, skvělá hratelnost, Fight Night na Xboxu 360 rozhodně nezklamal.
Hodnocení: 88% (info)



Témata: Xbox

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

RECENZE: Far Cry 5 ve Vietnamu jde cestou Ramba, tiché zabíjení netřeba

Far Cry 5: Hours of Darkness

Hours of Darkness je první placené rozšíření střílečky Far Cry 5. Jako jednohubka na dvě až tři hodiny svůj účel splní....

RECENZE: Pamatujete na sci-fi simulátor Descent? Overload je to samé

Overload - fotky z recenzování

Descent patří mezi ty hry, na které hráči kolem třicítky vzpomínají s nostalgickou slzou v oku, zatímco ti mladší...

RECENZE: Adventura Forgotton Anne pod krásnou grafikou skrývá jen nudu

Forgotton Anne

Máte rádi filmy studia Ghibli? Tak se na nějaký běžte znovu podívat a nenechte se zlákat hrou Forgotton Anne, která...



Najdete na iDNES.cz