Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Filmové studio za hry pro masy. Zn. VYMĚNÍM

aktualizováno 
Walt Disney se zbavil Kill Billa, utržené peníze obratem vložil do koupě stroje na hry pro Facebook.

Mickey Mouse

Korporace, která hrdě nosí jméno animátora Walta Disneye, mění strategii. Po období rozletu a snahy oslovit co nejširší segment trhu, od dětí až po intelektuály a milovníky násilí, se vrací ke kořenům. Během velké organizační změny Disney ukázal, že udělá vše proto, aby kreslené postavičky neumřely ani ve světě sociálních sítí.

Už nějakou dobu filmová studia vidí vlastní budoucnost v interaktivní zábavě. Už proto, že Američané několik let utrácejí za videohry více peněz než za vstupenky do kina.

Walt Disney prodal filmové studio Miramax i s právy k 700 filmům, včetně hitů Kill Bill, Pulp Fiction nebo řady praštěných parodií Scary Movie. Na této transakci Walt Disney vydělal 660 milionů dolarů.

"Naše strategie pro Walt Disney Studios se soustředí na filmy pod značkami Disney, Pixar a Marvel," okomentoval transakci prezident firmy Robert Iger.

Celková strategie pak zahrnuje využití marketingového potenciálu značek Disney, Pixar a Marvel v nových médiích.

Peníze utržené za Miramax se ve firemním účetnictví dlouho neohřály. Ve stejnou chvíli totiž firma potvrdila nákup tvůrců sociálních her Playdom v hodnotě 763 milionů dolarů.

Playdomu aktuálně patří třetí příčka co do počtu hráčů. Lidí, kteří si alespoň jednou za měsíc zahrají na Facebooku nebo MySpace Social City, Sorority Life nebo Mobster (předobraz u nás známější Mafia Wars od Zyngy), je přibližně 40 milionů.

Transakci, která bude Disney stát nejprve 563,2 milionu dolarů jako základní cena, může prodražit dalších 200 milionů dolarů, které původní majitelé dostanou při splnění předem stanovených podmínek úspěchu. Cena, kterou Disney zaplatil, je astronomická a připomíná částky, které létaly vzduchem v době internetové bubliny. Pokud zaplacenou částku vztáhneme k aktuálnímu počtu hráčů, které Playdom dokáže oslovit, zaplatil Disney za jednoho potenciálního zákazníka asi 16 dolarů.

Playdom navíc podle všeho stále není ziskový: provozuje 15 vlastních vývojových studií a ještě nedávno oznamoval zisk dalších 30 milionů dolarů v rizikovém kapitálu, které firma použila na akvizice.

Mimochodem, Disney zaplatil za Playdom o 160 milionů více než EA za konkurenční Playfish, kterému patří druhá příčka co do počtu hráčů.

Pět let v mobilech a v Praze

Disney si s hrami tyká už dlouhá léta díky marketingové síle svých postaviček. Snad ke každému z novějších filmů z produkce studií Walta Disneyho vznikla videohra a už v dřevních dobách videozábavy se Kačeři z Kačerova nebo Myšák Mickey proháněli po monitorech. Pravda ovšem je, že třeba Donald in Maui Mallard pro Segu Megadrive si asi vybaví jen málokdo.

Nová vlna zájmu o videohry se ale datuje už více než pět let zpátky. A týká se i České republiky. V roce 2005 americký koncern převzal vývojové studio Living Mobile, kterou po dvou letech proměnil v Disney Mobile Games Studio. To se zařadilo po bok studiím v Los Angeles, Tokiu a Pekingu.

Kromě koupě Playdomu a investic do vývoje her pro mobilní telefony na platformě Java chce Disney dramaticky promluvit i do herního trhu, který představuje iPhone a iPod Touch.

I v této oblasti sází Disney na nákupy: minulý týden, ještě před oznámením koupě Playdomu, zveřejnil akvizici společnosti Tapulous. Ta stojí za veleúspěšnými hudebně rytmickými hrami pro iPhone Tap Tap Revenge, které svým způsobem úspěšně konkurují hrám jako je Guitar Hero nebo Rock Band. Příště už ale nejspíš místo Tap Tap: Metallica budou vycházet rytmické hry se soundtracky z filmů z dílen Walta Disneyho. Tap Tap: Toy Story 3 na věčné časy a nikdy jinak.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Najdete na iDNES.cz