Final Fantasy 8

Final Fantasy 8
Final Fantasy 8

Byl jednou jeden kluk, který hrozně moc chtěl být vojákem v elitní jednotce. Ale od svých vrstevníků se hodně lišil- jemu se sen splnil, když ho přijali na akademii jménem Zahrada. Bylo mu souzeno školu dokončit jako jeden z nejlepších. Stal se hrdinou a mistrem magie, našel několik opravdových přátel, a prožil nesmírně tragickou lásku. Ten kluk se jmenoval... Squall. -Tak nějak by mohl znít úvod do příběhu Final Fantasy 8, nové hry od Square Softu.

Příběh má být sílou hry. To si výrobci vzali k srdci. Squall ("bouřlivý vítr", jak příznačné jméno) hodně připomíná Clouda z Final Fantasy 7, ten toužil stát se členem zvláštní jednotky SOLDIER, Squallovým cílem je SeeD. A že se mezi elitní zabijáky své země Galbadie dostane, na to vemte jed. A pak už hurá do války mezi svou vlastí a zbytkem světa! Ale kolem ní se kupodivu děj FF8 netočí. Autoři vsadili na jinou mocnou sílu - na lásku (mrcha vleze všude:-)). Je to velice riskantní krok, láska se musí prožít a číst si o ní baví málokoho (z lidí co kupují počítačové hry). Final Fantasy 8 Bude asi velmi těžké, aby se tahle manga nezvrhla v harlekýnku. O Squallově vyvolené Rinoe vám mnoho nepovím SquareSofti usilovně mlží, aby vzbudili větší zájem o témata pochybné atraktivity. Je známo, že ve FF8 mají být vlastně dva nezávislé příběhy které se v jistém bodě protnou, vedle zmíněného rádoby vojáka budeme provázet kohosi jménem Laguna (pohlaví nejisté...že by další kočka na obzoru?). A v pozadí se drží tajemná čarodějka Idea. Možná si nakonec budeme moci vybrat sami :-)... Jedno je jisté, můžeme čekat pořádnou dávku intrik, zrady, vášní a smrtí milovaných. Tak trochu manga.

Grafika naštěstí zas tak mangoidní není. Oproti FF7 je rozdíl jasně patrný - zdeformované zrůdičky s obří hlavou na malém těle jsou pryč, noví renderovaní hrdinové vypadají mnohem lépe. Také portréty jsou větší a změnil se formát filmečků. Alespoň v demu chodí video naprosto bez problému. Programátoři tvrdí že grafiku konstruovali jinak, systém D3D využili lépe, a že zkrátka četné technické problémy, které měli při převodu ságy z konzolí na PC, jsou zažehnány (tohle radši zaťukám na dřevo :-)). Co se hudby týče, setkáme se s technologií DLS (Downloading samples). Podporují jí spíše nové zvukové karty, a je "krapet náročnější" na hardware, takže uvidíme jestli autoři trochu nepředběhli dobu.

Final Fantasy 8

Zdaleka největší změny ale doznal systém boje a kouzlení. Na bojování je vidět silný vliv her kde se v aréně rozsekávají mistři karate, kung-fu či nindžutsu. Není divu- na Dálném východě jsou tyhle věci nesmírně populární (záplava druhořadých her, románů a komiksů s tematikou bojového umění nechybí na žádném asijském tržišti, něco jako naše rodokapsy :-) - ale zpět k FF8) Prakticky to znamená že v boji můžete užívat komba. Zatím bylo zveřejněno jediné, efektní série úderů Squallovou oblíbenou zbraní Gunblade zakončená výstřelem zblízka. Takových "vychytávek" ale jistě bude ve hře spousta, a postavy budou bezpochby bojovat stylem "každej pes jiná ves". Snad tedy zmizí automatičnost soubojů z předešlých dílů.

Magie je v FF8 unikátní. Zmizely materie, teď je třeba jakékoliv kouzlo či speciální schopnost doslova vyrvat nepříteli z hlavy. (Vzpomeňme Harvestera a příšernou, brutální hádanku: "Klíč je v mozku šachového velmistra...":-)) Ovšem nikoliv hrubou silou, existuje psychická schopnost Vytahování ("Draw") na které všechno stojí. Po úspěšně provedené telepatické loupeži pak můžete kouzlo hned použít, nebo si ho uložit na později do temných zákoutí vlastní mysli. Final Fantasy 8 Není tu žádná magenergie nebo určitý počet kouzel na den, poctivé kradení od nepřátel je jediný způsob jak se napakovat. A na rozdíl od FF7 kde ovládal materie skoro každý včetně pár bezdomovců, zde průměrní lidé a potvory magii nemají. Časem bude prý přesto mít Squall uvnitř lebky hotovou knihovnu.

Zvláštním druhem magie jsou Strážné Síly (Guardian Forces). Jde o vyvolávání elementálů, démonů, a andělů strážných. Každý z nich má schopnost získávat zkušenosti a stávat se tak silnějším. Můžete si tedy vychovat jakousi "druhou partu", jejíž členy si přivoláváte jen když jde do tuhého. Opět, Strážce nezískáte nalézáním předmětů či skrze materie, buď si je sami vytvoříte nebo se k vám přidají cestou. Podrobnosti o fungování tohoto systému nebyly uveřejněny, může to ve světle reality vypadat všeljak, ale zatím bych řekl- zajímavé zpestření.

Konečně, stejně jako ve FF7 si zajezdíme různými vozítky a letouny (Chocobo, Ragnarog), a také zůstalo zachována podoba funkce save. V dungeonech a v určitých prostorách je možno savovat jen na předem daných místech, ale ve "venkovním světě" to jde kdekoliv. Ovládací interface je zaměřená stále spíš na uživatele gamepadů - jasné dědictví konzolového původu hry.

Můj finální verdikt nad Final Fantasy 8 zní: vypadá to hodně zajímavě. Jestli SquareSofti vyřeší velký počet technických chybiček, tradiční prokletí téhle série, pak bude mít hra úspěch. Zapáleným fanouškům klasických RPG možná nebude příjemné ovládání, ani to jak je řešena magie, ale troufnu si říci že většinu lidí nakonec chytne.