Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Final Fantasy XIII-2 půjde ve stopách svého předchůdce

aktualizováno 
Tokio (Od zvláštního zpravodaje BonusWeb.cz) - Třináctý díl slavné série her na hrdiny Final Fantasy se nesetkal s až tak velkým ohlasem, na jaký jsme u her této značky zvyklí z minulých let. Bohužel se ale nezdá, že jeho přímé pokračování tento dojem napraví.

Máme totiž obavy, aby to nedopadlo podobně jako v případě Final Fantasy X-2, které rozšiřovalo příběhy postav z desátého dílu a zároveň bylo historicky prvním přímým pokračováním některého z dílů hlavní série.

S Final Fantasy XIII-2 to bude těžké. Má totiž potenciál zaujmout z několika důvodů spoustu hráčů, ale zároveň může neméně lidí ze stejných důvodů i pěkně otrávit. V kostce se dá říci, že se od původní FF XIII odlišuje v ne úplně zanedbatelných ohledech, ale přitom jádro hry zůstalo stejné.

Podle dema předvedeného na letošní Tokyo Game Show se zvýšila dynamika a spád hry. To znamená, že v herních lokacích přibylo postav, s nimiž si lze popovídat nebo spustit nějakou další interakci. Tyto postavy vás pak pomáhají nasměrovat k řešení daného úkolu, nebo vám úkoly samy zadávají. Zároveň se zdálo, že bude k dispozici i větší množství "nalezených předmětů" jako jsou lékárničky nebo peníze.

Větší spád a napětí hře dodává prvek kontextového ovládání při soubojích. Bojuje se standardním stylem, ale souboj bývá čas od času proložen nutností stisknout požadované tlačítko. Tím se spustí například silný útok, efektní úhyb nebo nějaký jiný manévr, který při standardním hraní nebývá k dispozici v základní sestavě útoků.

Final Fantasy XIII-2

Není to samozřejmě nic nového pod sluncem, ale v tomto případě to působí skutečně svěže a příjemným způsobem vás to udržuje v pohotovosti i v okamžicích, kdy byste za jiných okolností jen mechanicky tiskli jedno či dvě tlačítka. Na druhou stranu to ale hráče nijak neomezuje ani nestresuje. Na provedení požadované akce dává hra velkorysý dostatek času.

Jinak ale souboje fungují prakticky úplně stejně jako v původní Final Fantasy XIII. To znamená, že na základě úrovně postavy je k dispozici jakýsi "celkový prostor" pro akci, do něhož je potřeba co nejvhodněji poskládat jednotlivé útočné, obranné, magické nebo léčivé elementy, které se pak provedou všechny po sobě najednou.

Final Fantasy XIII-2

Stejný je i systém tvorby bojových schémat ve skupině postav, takzvaných Paradigmat. Můžete si tak připravit několik "šablon" s různými kombinacemi povolání postav a mezi nimi pak v průběhu boje podle potřeby přepínat.

V demu byla skupina složena ze dvou členů, konkrétně ze dvou nově hratelných postav Leona a Serah. Jejich přednosti nebo nedostatky však zatím nebylo možné pořádně prozkoumat. Hratelná ukázka byla s ohledem na dlouhodobější povahu her na hrdiny velmi krátká a obě postavy byly na příliš nízkých úrovních, takže měly k dispozici pouze základní techniky.

Final Fantasy XIII-2

Grafická stránka přímo ve hře nás nijak zvlášť nezaujala, ale značně to vyrovnávají vcelku hustě vkládané filmečky, které tvůrcům z firmy Square Enix již tradičně jdou velmi dobře.

Final Fantasy XIII-2 se tak zatím jeví jako poměrně rozporuplný titul. Zcela nepochybně totiž disponuje nespornými kvalitami. Bude ale zajímavé sledovat po vydání reakce odborné kritiky a široké hráčské veřejnosti. Bude pro ně tato hra svou vyšší dynamikou až příliš odlišná od svého přímého předchůdce, nebo budou obě hry většinou považovány naopak za příliš stejné?

Sami si budete moci udělat obrázek po 3. únoru příštího roku, kdy hra vychází v Evropě pro platformy PlayStation 3 a Xbox 360.

Final Fantasy XIII-2


Témata: Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.