Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fire Bugs - první dojmy

  12:00aktualizováno  29. července 8:16
Jelikož - navzdory mému dobrozdání - se platforma PSX ještě nemá k odchodu do zaslouženého důchodu, připomeňme si nyní další z řady projektů, které na šedivou skříňku míří. V tomto případku je řeč o adrenalinovém akčním závodění, které na první pohled připomíná klasické série Wipeout či Rollcage.

Fire Bugs

Vítejte na závodišti, které je, pravda, už trochu omšelé, ale co byste od stařičké PSX čekali. Pakliže patříte k fanouškům adrenalinových závodů, nota bene v oblíbeném futuristickém balení, račte usednout do lóže, vstupenka je protentokráte zdarma - ale tady bych vás poprosil, trochu více stranou od dráhy. Ať nepřijdete k úrazu. Protože zdejší závodění se nese v hodně akčním rytmu a vzduchem dokonce semo tamo prolétne i naváděná raketa. O vítězství se zdejší piloti zkrátka perou jako o vlastní život, v sázce je hodně a tak není divu, že si nikdo nebere servítky. Ačkoliv je v ovládání z nějakého důvodu pamatováno i na brzdový pedál - neděkujem, zapomeňte! Každá trať a každé kolo se jede na plný knedlík, noha z plynu se sundá jen zcela výjimečně a smrtelný tik v očích pilotů už po chvíli svou frekvencí připomíná tep výherce první ve Sportce.

Hardcore jezdci tady údajně použili důmyslných metod, kterak s plynovým pedálem "splynout", pročež tato mutace byla profesorem Rychlovem Makačenkem z nejmenované ruské univerzity popsána jako syndrom Poslanecké imunity. Samozřejmě, že vše uvedené příležitostně resultuje ve vyjetí z dráhy, piloti nejsou neomylní terminátoři. Ale protože v době, kdy se rozdávaly kredity, byli všichni zúčastnění hned několikrát, s malou časovou prodlevou se každý takový ztracenec na trať posléze vrací, aby navázal na nemilosrdné Fire Bugs pronásledování svých soupeřů. K čemuž vydatně napomáhají četné power-upy, rozeseté porůznu po ovále, s jejichž pomocí lze zpomalit nebo zastavit protijezdce, nemluvě o vychytávkách jako je turbo boost či energetický štít, se kterým lze na protivníka dělat hodně dlouhý nos, tedy pokud se to v tom kalupu dá ještě vůbec stihnout. Ono mít čtyři kila na tacháku a v ostrých serpentýnách se ještě mít tu odvahu ohlížet, co se zrovna děje za "vejfukem", to chce opravdu notnou dávku kuráže.

Vedle možného obdivování scenérií, které však dlouho nevydrží, neboť organizátoři tu rafinovaně a poněkud lakotně točí pět stále stejných tratí, se dostane i na uznalé ocenění rozličných efektů, zejména když se vám osobně podaří sestřelit toho pišišvora jedoucího před vámi a on se v opravdu roztomilých kotrmelcích ztratí v polygonech zapomnění. Navíc, architektura tratí (rozličné tunely, klopené zatáčky) vám umožní řadu zajímavých akrobatických manévrů, mezi nimiž nechybí ani jízda po stropě, přičemž takto se lze vyhnout protivníkovi, který se vám před chvílí pověsil na záda a nebezpečně vás ostřeluje. Ne, teď vážně. Grafické zpracování vám rozhodně neroztáhne čelist způsobem, že by hrozilo vypadnutí jazyka. Okolí tratí se skrývá v milosrdném jednobarevném oparu ničeho a samotné ovály také mohly míti větší počet polygonů na m2. Na vozidlech vcelku není co zkazit, jejich Fire Bugs design lze přičíst futuristickému zaměření titulu a hardwarovým možnostem PSX. Bez výhrad lze ocenit až působivé artworky tratí během loadingové obrazovky a stylové kreslené postavičky jezdců, z nichž si vybíráte vašeho favorita, nemluvě o cel-shadovaném intru. Co se týče jízdního projevu, neshledal jsem nějaké zásadní změny ve fyzice jednotlivých strojů, což na druhou stranu nebude nikoho zvýhodňovat při multiplayeru, který je zde také obsažen a nabízí hned několik alternativních módů závodění. Celé to tak nějak až příliš podezřele připomíná sérii Rollcage, kde se též po definovaných tratích a při velmi podobných mechanismech proháněla podobná futuristická vozítka, ale abych byl upřímný, Rollcage mi přišel přeci jenom lepší a to takřka ve všech ohledech. Nicméně nesuďme den před večerem, až se nám v redakci objeví review kód Fire Bugs, dáme vědět.

Autor:


Témata: Raketa


Nejčtenější

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Další z rubriky

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
SPECIALISTA IT - NÁSTUP IHNED

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 30 000 - 60 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.