Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

First person akce na E3 2004

  12:00aktualizováno  7. září 2:04
Chod BonusWebu se po letošním šílenství kolem E3 dostává pomalu do vyježděných kolejí, ale to neznamená, že bychom pro vás neměli v zásobě ještě nějaké to nezpracované info. Dnes se tedy podíváme na pár doomovek.

Co se týče konzolové scény, mohli jsme si vyzkoušet pár očekávaných věciček, na které se těší nejeden virtuální střelec. Po prvním výstavním dni si člověk už tak nějak zvykne, že prakticky u každé hry se srocují davy dychtivých hráčů, ale srocení, které jsme uviděli na stánku Xboxu kolem stojanů s Doomem 3, nás málem setnulo do kolen. Zaměřili jsme se ale spíše na tituly, o kterých

Doom 3
Doom 3 Doom 3 je jeden ze zářných příkladů dokazujících, že na legendy se nezapomíná, ani po mnoha a mnoha letech. Legendy jsou zkrátka nesmrtelné. A věřte, že právě Doom 3 to dokazuje skutečně lépe než cokoliv jiného. U této hry byla taková tlačenice, jako by tam snad rozdávali dema. Každý tuhle potenciální pecku chtěl vidět, každý si ji chtěl alespoň chvilku zahrát. Id Soft již před časem ústy samotného Johna Carmacka anoncoval, že Xbox je ze současných konzolí jediná, která dokáže Doom 3 v jakés takés kvalitě rozběhnout a „utáhnout“. Zároveň bylo známo, že třetí díl se vydá poněkud odlišnou cestou nežli původní dvě inkarnace a že zde díky technickému pokroku bude kladen mnohem větší důraz na ponurou, stísněnou a dá se říci, že i děsivou atmosféru neznámých prostor. Tak jsem se na tu nádheru šel podívat taky.

A že je to opravdu nádhera. Grafika je hladká a ostrá a skutečně vás vzbuzuje pocity, jako byste se ocitli sami na setmělé vesmírné lodi s někde okolo pobíhajícím vetřelcem. Skvěle tísnivý pocit navíc umocňuje skutečnost, že ve tmě můžete mít v ruce buď svítilnu nebo zbraň. Přesněji řečeno, nemůžete tyto dvě věci zkrátka držet najednou. A je asi jasné, že střílet do tmy ani mávat baterkou, když na vás zrovna z temnoty naběhne rozzuřený mutant, není zrovna ideální. Je to tedy na vás. Risk nebo pomalý postup na jistotu?

Nyní ale k tomu hlavnímu: zklamání. Byli jsme velice nadšeni, když jsme xboxového Dooma 3 uviděli poprvé. O to více nás ale zklamalo, jakou daň si bere právě vynikající grafika. Výstřely a výbuchy byly tak hrozně trhané, že to praštilo do očí hned napoprvé. Po stisknutí spouště se objeví vizuální efekt výstřelu, hra se zcela evidentně na okamžik zastaví, obraz se kousek posune, zase kratší zásek a po dopočítání zbytku pak celá animace dojede do konce. Tedy ne, že by to bylo vyloženě nehratelné, ale v této fázi to značně zpochybňuje výše zmíněná Carmackova slova. Nadějí však zůstává, že podle nejnovějších informací bude xboxová verze vydána později nežli verze pro PC(údajně snad až o půl roku), takže by tady ještě mohlo být dost prostoru na doladění. Každopádně jsem sám zvědav, co z Dooma 3 pro Xbox nakonec vyleze.

Golden Eye 2
GoldenEye 2 Pokračování proslavené 3D akce z Nintenda 64 bylo oznámeno relativně nedávno a přesto jsme si v zákulisí stánku (no, stánku, ona to byla spíš docela solidní výstavní plocha) Electronic Arts tuto potenciální pecku, tentokráte pro PlayStation 2, mohli již i zahrát. Upřímně řečeno, těžko v tomto okamžiku o tomto titulu říci něco bombastického. Při prvním hraní se jeví jako navýsost příjemná first person akce z atraktivního bondovského prostředí. Atraktivní je rovněž příběhové pozadí, kdy v hlavní roli vystupuje agent, který byl pro své poněkud brutálnější metody britskými tajnými službami suspendován. A jelikož to cítí jako křivdu, rozhodl se tuto nespravedlnost pomstít. Že by nakonec došlo i na konfrontaci se samotným Jamesem Bondem? Nechme se překvapit.

Zajímavou novinkou bude možnost držet v každé ruce jednu zbraň, přičemž budou mít na sobě nezávislé spouště a vy tak budete moci určovat, ze které z nich právě budete střílet. Nepodařilo se mi ale objevit nějaký hlubší význam tohoto aspektu pro samotné hraní, kromě toho, že se tím momentálně vlastně zdvojí zásoba nábojů. Naopak docela velký dopad na plynulost hraní má automatické doplňování životní energie: v době,kdy jste někde schovaní nebo nejste zrovna pod palbou, se váš ukazatel zdraví průběžně doplňuje. Trošku rozladěn jsem byl z grafiky, která mi zatím v některých místech připadala trochu zubatá. Na místech jiných ale byla docela v pořádku, ale přesto bych řekl že na ostatní tituly v tomto článku lehce ztrácí. Naopak velice příjemnou se zdála být samotná hratelnost a to i přesto, že jsem na jednom místě hodně dlouho nebyl schopen zaměřit a zasáhnout jednoho z protivníků. Nicméně vzhledem k tomu, jak se prezentovala tato hra celkově, bych to považoval pouze za jednu z dočasných chyb, které budou do vydání určitě ještě odstraněny.

Starcraft: Ghost
Starcraft: Ghost Na stánku Vivendi jsme mohli zahlédnout i hratelnou verzi očekávané akce ze světa Starcraftu a i ta vypadá na první pohled dost solidně, a to i přesto, že na mnoha místech působí zdejší lokace docela vybydleně a pustě. Stačí však vždy o nějaký ten kousíček dále a rázem se ocitnete uprostřed dobře vypadající a dynamické akce, která ve vás vzbudí dva základní pocity. Když hrajete, cítíte akční náboj a rychlý spád. Pokud se ale jen díváte na dění na obrazovce při hře někoho jiného, je vám skoro až divné, že se na obrazovce prakticky neustále něco děje. Dokonce by se dalo i říci, že dívat se na Stacraft: Gost je možná i o něco lepší než jej přímo hrát, protože při vlastním hraní bych řekl, že se nedostavuje zase až takový pocit živelnosti, který může leckoho přepadnout při pouhém sledování.

Co se týče grafiky, tak se nelze ubránit dojmu, že je jakýmsi mixem mezi Timesplitters a Red faction, což v tomto případě rozhodně nemá být výtka, ale spíše skoro snad i pochvala. Akce se odehrává v solidně zpracovaném futuristickém prostředí, a tak zamrzí akorát skutečnost, že většinu nepřátel představují pouze unifikované a ne moc nápadité příšery. Abych ale nezakončil tento odstaveček negativně, musím na závěr vypíchnout solidně zpracovanou termovizi, která je zde zpracována velice použitelně, dá se s ní docela dobře vnímat okolní prostor, čímž pádem se s ní velmi pohodlně pohybuje, a když na to přijde, nemusíte ji teoreticky po celou hru sundat z očí.

Timesplitters 3
A na závěr jen telegraficky pokračování jedné z největších akčních klasik pro PlayStation 2. Timesplitters 3 od prvního okamžiku nezapřou příbuznost se svými předchůdci a to jak stylovým grafickým zpracováním, tak herním projevem a solidní dávkou „ulítlosti“. Dnes se je ale zmiňuji víceméně jen do počtu, protože pokud vše dopadne tak, jak to zatím vypadá, že dopadne, zveřejníme v brzké době samostatné preview, stejně jako se na to chystáme v případě Killzone.



Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Arménie vyzývá hráče, aby vyzkoušeli strategii Crusader Kings 2

Vlajka Arménie

Oficiální twitterový účet Arménské republiky vyzývá hráče, aby si zahráli populární historickou strategii za arménský...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

RECENZE: Hearthstone: The Boomsday Project láká na mechy a spíš nudí

Hearthstone: The Boomsday Project

S The Boomsday Project slaví návrat mechové a nové klíčové slovo Magnetic upravuje dynamiku hry i prostor pro...

Provident Financial s.r.o.
Specialista péče o zákazníky v terénu

Provident Financial s.r.o.
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj



Najdete na iDNES.cz