Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

First person akce na E3 2004

  12:00aktualizováno  7. září 2:04
Chod BonusWebu se po letošním šílenství kolem E3 dostává pomalu do vyježděných kolejí, ale to neznamená, že bychom pro vás neměli v zásobě ještě nějaké to nezpracované info. Dnes se tedy podíváme na pár doomovek.

Co se týče konzolové scény, mohli jsme si vyzkoušet pár očekávaných věciček, na které se těší nejeden virtuální střelec. Po prvním výstavním dni si člověk už tak nějak zvykne, že prakticky u každé hry se srocují davy dychtivých hráčů, ale srocení, které jsme uviděli na stánku Xboxu kolem stojanů s Doomem 3, nás málem setnulo do kolen. Zaměřili jsme se ale spíše na tituly, o kterých

Doom 3
Doom 3 Doom 3 je jeden ze zářných příkladů dokazujících, že na legendy se nezapomíná, ani po mnoha a mnoha letech. Legendy jsou zkrátka nesmrtelné. A věřte, že právě Doom 3 to dokazuje skutečně lépe než cokoliv jiného. U této hry byla taková tlačenice, jako by tam snad rozdávali dema. Každý tuhle potenciální pecku chtěl vidět, každý si ji chtěl alespoň chvilku zahrát. Id Soft již před časem ústy samotného Johna Carmacka anoncoval, že Xbox je ze současných konzolí jediná, která dokáže Doom 3 v jakés takés kvalitě rozběhnout a „utáhnout“. Zároveň bylo známo, že třetí díl se vydá poněkud odlišnou cestou nežli původní dvě inkarnace a že zde díky technickému pokroku bude kladen mnohem větší důraz na ponurou, stísněnou a dá se říci, že i děsivou atmosféru neznámých prostor. Tak jsem se na tu nádheru šel podívat taky.

A že je to opravdu nádhera. Grafika je hladká a ostrá a skutečně vás vzbuzuje pocity, jako byste se ocitli sami na setmělé vesmírné lodi s někde okolo pobíhajícím vetřelcem. Skvěle tísnivý pocit navíc umocňuje skutečnost, že ve tmě můžete mít v ruce buď svítilnu nebo zbraň. Přesněji řečeno, nemůžete tyto dvě věci zkrátka držet najednou. A je asi jasné, že střílet do tmy ani mávat baterkou, když na vás zrovna z temnoty naběhne rozzuřený mutant, není zrovna ideální. Je to tedy na vás. Risk nebo pomalý postup na jistotu?

Nyní ale k tomu hlavnímu: zklamání. Byli jsme velice nadšeni, když jsme xboxového Dooma 3 uviděli poprvé. O to více nás ale zklamalo, jakou daň si bere právě vynikající grafika. Výstřely a výbuchy byly tak hrozně trhané, že to praštilo do očí hned napoprvé. Po stisknutí spouště se objeví vizuální efekt výstřelu, hra se zcela evidentně na okamžik zastaví, obraz se kousek posune, zase kratší zásek a po dopočítání zbytku pak celá animace dojede do konce. Tedy ne, že by to bylo vyloženě nehratelné, ale v této fázi to značně zpochybňuje výše zmíněná Carmackova slova. Nadějí však zůstává, že podle nejnovějších informací bude xboxová verze vydána později nežli verze pro PC(údajně snad až o půl roku), takže by tady ještě mohlo být dost prostoru na doladění. Každopádně jsem sám zvědav, co z Dooma 3 pro Xbox nakonec vyleze.

Golden Eye 2
GoldenEye 2 Pokračování proslavené 3D akce z Nintenda 64 bylo oznámeno relativně nedávno a přesto jsme si v zákulisí stánku (no, stánku, ona to byla spíš docela solidní výstavní plocha) Electronic Arts tuto potenciální pecku, tentokráte pro PlayStation 2, mohli již i zahrát. Upřímně řečeno, těžko v tomto okamžiku o tomto titulu říci něco bombastického. Při prvním hraní se jeví jako navýsost příjemná first person akce z atraktivního bondovského prostředí. Atraktivní je rovněž příběhové pozadí, kdy v hlavní roli vystupuje agent, který byl pro své poněkud brutálnější metody britskými tajnými službami suspendován. A jelikož to cítí jako křivdu, rozhodl se tuto nespravedlnost pomstít. Že by nakonec došlo i na konfrontaci se samotným Jamesem Bondem? Nechme se překvapit.

Zajímavou novinkou bude možnost držet v každé ruce jednu zbraň, přičemž budou mít na sobě nezávislé spouště a vy tak budete moci určovat, ze které z nich právě budete střílet. Nepodařilo se mi ale objevit nějaký hlubší význam tohoto aspektu pro samotné hraní, kromě toho, že se tím momentálně vlastně zdvojí zásoba nábojů. Naopak docela velký dopad na plynulost hraní má automatické doplňování životní energie: v době,kdy jste někde schovaní nebo nejste zrovna pod palbou, se váš ukazatel zdraví průběžně doplňuje. Trošku rozladěn jsem byl z grafiky, která mi zatím v některých místech připadala trochu zubatá. Na místech jiných ale byla docela v pořádku, ale přesto bych řekl že na ostatní tituly v tomto článku lehce ztrácí. Naopak velice příjemnou se zdála být samotná hratelnost a to i přesto, že jsem na jednom místě hodně dlouho nebyl schopen zaměřit a zasáhnout jednoho z protivníků. Nicméně vzhledem k tomu, jak se prezentovala tato hra celkově, bych to považoval pouze za jednu z dočasných chyb, které budou do vydání určitě ještě odstraněny.

Starcraft: Ghost
Starcraft: Ghost Na stánku Vivendi jsme mohli zahlédnout i hratelnou verzi očekávané akce ze světa Starcraftu a i ta vypadá na první pohled dost solidně, a to i přesto, že na mnoha místech působí zdejší lokace docela vybydleně a pustě. Stačí však vždy o nějaký ten kousíček dále a rázem se ocitnete uprostřed dobře vypadající a dynamické akce, která ve vás vzbudí dva základní pocity. Když hrajete, cítíte akční náboj a rychlý spád. Pokud se ale jen díváte na dění na obrazovce při hře někoho jiného, je vám skoro až divné, že se na obrazovce prakticky neustále něco děje. Dokonce by se dalo i říci, že dívat se na Stacraft: Gost je možná i o něco lepší než jej přímo hrát, protože při vlastním hraní bych řekl, že se nedostavuje zase až takový pocit živelnosti, který může leckoho přepadnout při pouhém sledování.

Co se týče grafiky, tak se nelze ubránit dojmu, že je jakýmsi mixem mezi Timesplitters a Red faction, což v tomto případě rozhodně nemá být výtka, ale spíše skoro snad i pochvala. Akce se odehrává v solidně zpracovaném futuristickém prostředí, a tak zamrzí akorát skutečnost, že většinu nepřátel představují pouze unifikované a ne moc nápadité příšery. Abych ale nezakončil tento odstaveček negativně, musím na závěr vypíchnout solidně zpracovanou termovizi, která je zde zpracována velice použitelně, dá se s ní docela dobře vnímat okolní prostor, čímž pádem se s ní velmi pohodlně pohybuje, a když na to přijde, nemusíte ji teoreticky po celou hru sundat z očí.

Timesplitters 3
A na závěr jen telegraficky pokračování jedné z největších akčních klasik pro PlayStation 2. Timesplitters 3 od prvního okamžiku nezapřou příbuznost se svými předchůdci a to jak stylovým grafickým zpracováním, tak herním projevem a solidní dávkou „ulítlosti“. Dnes se je ale zmiňuji víceméně jen do počtu, protože pokud vše dopadne tak, jak to zatím vypadá, že dopadne, zveřejníme v brzké době samostatné preview, stejně jako se na to chystáme v případě Killzone.

  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 53

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 18

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

magazín 23. 4. 2024 16

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

magazín 26. 4. 2024 2

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

novinky 25. 4. 2024 0

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

preview 25. 4. 2024 0

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

magazín 25. 4. 2024 16

Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...