Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Flying Heroes

  7:58aktualizováno  16. února 2000 1:51
Flying Heroes
Strany ve FH
Sky KnightsSky Knights
V horách na jihu lesnaté provincie Deborea žili odedávna velcí ptáci. Deborejští druidové z nich však za staletí vyšlechtili skutečné obry. Gigantičtí ptáci s rozpětím křídel až dvacet sáhu se stali leteckými prostředky deborejských rytířů. Když se v Hesperii začalo s pořádáním leteckých turnaju, vytvořili tito hrdinové společnost "Rytířů nebe". Ptáci jsou vybaveni pancíři, které přes svoji lehkost dovedou dobře ochránit před nepřátelskými střelami. Na zádech ptáka je pak umístěno sedlo nebo malá kabina, kde je usazen rytíř - pilot. Ten pomocí otěží může ovládat let a manévry ptáka nebo pomocí pák a táhel ovládat zbraně. Hlavní zbraň je vždy umístěna na zádech ptáka, před místem pilota. Větší ptáci, kteří jsou schopni unést i více zbraní, mají k boku pod křídly umístěny kožené pásy, do kterých mohou být tyto další zbraně zavěšeny.
Lizard RaidersLizard Raiders
V jeskyních Šedých hor ve východním Abamonu žijí odedávna lidé. Jsou to drsní horalové, které zocelila těžká práce. Společně s nimi žijí v horách ješteri. Jsou to obrovští okřídlení plazi, kteří se stali nejdůležitějšími pomocníky horalů. Díky ještěrům mohou horalové snadno překonávat rokle a propasti. Vzdálenosti, které by museli pěšky překonávat mnoho dní, překonají na hřbetě ještěra za několik hodin. Díky ještěrům se horalové mohli setkat s lidmi z nížin. V čase, kdy ve městech na jihu začínala móda leteckých zápasu, dostali horalové nabídku na vytvoření letecké společnosti, jejíž piloti by létali na jejich ještěrech. Tak vznikla společnost Lizard Raiders. Ještěři jsou už sami o sobě chráněni silnými šupinami, ale mistrní kováři horalů je dokáží ještě odít do těžkých kovových pancířů. Ještěři mají na hřbetě umísteno sedlo nebo je tam připevněna celá pilotní kabina. Menší ještěři unesou jen jedinou zbraň, ti silnejší jsou schopni létat i se třemi kanóny.
MagionMagion
Nebeští mágové, kteří obývají létající ostrovy na jihozápadě od Hesperie, byli zakladatelé společnosti Magion. Tito mágové se ihned po svém seznámení s lidmi Hesperie začali velmi zajímat o jejich letecké zápasy. Založením závodnické letecké skupiny, která při zápasech využívá magii, chtěli lidem připomenout krásu a užitečnost magie. Mágové Magionu používají k letu různých začarovaných předmětů. Létají na krásných kobercích, v obřích čajových konvicích, a nebo k letu vzduchem donutili starověké námořní lodě. Tyto objekty magicky levitují v prostoru, mohou se pohybovat a také velmi rychle otáčet, klesat i stoupat. Magionští piloti - mágové - jsou usazeni uvnitř svého létající prostředku a mají k dispozici různé magické zbraně.
The Hammercraft
The Hammercraft V dávných dobách byla na území dnešní provincie Perm mocná říše. Její kultura byla vyspělá a její vědci měli úžasné znalosti o fungování jevů kolem sebe. Znali přírodní zákony, fyziku, chemii, objevili spoustu užitečných vynálezů. Se zánikem říše se většina těchto vědomostí ztratila. V Permské provincii však již dlouhá léta existuje spolek Hammercraft, který některé starověké znalosti znovu získal a bedlivě je chrání. S těmito znalostmi jsou konstruktéri Hammercrafu schopní zkonstruovat obrovské mechanismy, balóny a vzducholodě, které využívají piloti Hammercraftu při leteckých soubojích. Lodě Hammercraftu jsou obrovské stroje z oceli a dřeva. Část balónu je tvořena z jednoho či více objemných nádrží na lehký plyn. Pod balóny je připevněna kabina pilota. Vrtule, křídla nebo pádla jsou připevněna na mechanismy v kabině. Pancéřování vzducholodí je tak mocné a těžké, že by se nezasvěcení mohli divit, jak to, že ty hory železa mohou létat. Tyto lodě skutečně létají, ale jejich let je pomalý a nohrabaný. Vzducholodě Hammercraftu mohou nést ty nejtěžší zbraně, jaké se při zápasech používají. Jsou upevněny na otočném rameni pod kabinou pilota. Toto umístění jim dovoluje rychlý pohyb a míření, aniž by bylo třeba měnit směr nebo výšku letu.
Konec roku a s ním spojené plánované vydání další hry od Illusion Softworks, kterou pro ně vyvíjí Pterodon Software, se blíží a Flying Heroes pomalu dostávají konkrétní podobu. Vývojáři finišují, herní magazíny zveřejňují první preview...

Flying Heroes

Pterodon software je vývojový tým, který má v herním průmyslu docela velké zkušenosti, neboť za dobu svého působení dokázal, ať už Pterodon Software nebo Pterodon s. r. o. (v podstatě jde o téměř ty samé lidi) vytvořit několik zajímavých her, převážně adventur. Pterodon software začínal s Tajemstvím oslího ostrova, aby ve stejném roce vydal hru 7 dní a 7 nocí, jejíž náplň zřejmě vyjadřovala tehdejší myšlenky autorů - totiž užít si života, dokud je člověk mladý. Pak přišlo Ramonovo kouzlo, Colony Wars 2492 a Akte Europa. V roce 1997 vznikl Pterodon s. r. o. a vydal Hesperian Wars, aby v polovině roku 1998 začal pracovat na akční fantasy hře Flying Heroes.

Ta nás zavede do fantasy světa Hesperie (zde se tvůrci asi nechali inspirovat svým předchozím titulem, který spatřil světlo světa pouze v Německu, neboť česká ani anglická verze nebyly dokončeny). Flying Heroes Podle scénáře se zde před desítkami let začaly pořádat letecké soutěže. Vznikly společnosti, které se různými způsoby, létajícími prostředky a vybavením snaží, aby jejich reprezentanti byli ti nejlepší. Jedni létají na obrovských ptácích, jiní si osedlali gigantické ještěry, někteří využívají mechanické techniky a těžkých strojů a najdou se i takoví, kteří se vznášejí pomocí kouzel a magie. Všichni však mají jen jeden, společný cíl - dostat se do prestižních ligových turnajů a být v nich nejlepší. Soutěžit je nutné také kvůli penězům, neboť jen díky nim je možné opravovat a nakupovat nové a lepší vybavení. Náplň zápasů však nebude vždy stejná.

Zápolit proti sobě budou čtyři strany, z nichž každá bude mít šest různých leteckých prostředků a šest různých zbraní. V alpha verzi, kterou jsem měl možnost vidět, jsme si vybrali Lizard Raiders, jejichž vzduchová plavidla se podobají prehistorickým létajícím ještěrům. Ke hře se samozřejmě dostanu, ještě bych však rád vypíchnul menu, která jsou udělána stylově, ke hře perfektně sedí a byť se jejich vzhled ještě změní, už nyní vypadají k světu a myslím si, Flying Heroes že mnohé tituly strčí v tomto ohledu svým zpracováním do kapsy.

Trošku více jsem byl zklamaný ve chvíli, kdy jsme nechali nahrávat samotný level, jednu ze základních arén, kterých bude ve hře i s bonusovou celkem jedenáct. I na Pentiu II 350 Mhz s průměrným 3D akcelerátorem se levely poměrně dlouho načítaly a hlavně, pokud byly nastavené plné detaily, zpočátku to trhalo tak, že se hra ani nedala hrát... Vzpomněl jsem si přitom, jak jsem pařil Descenta na 386tce se 4 MB RAM. Prý to bylo tím, že se ještě načítaly textury, nicméně důležitý je fakt, že do plné verze by měl být tento nedostatek odstraněn.

Zapomenu tedy zatím na začátky hraní v každém levelu a spíše popíšu, jak to vlastně vypadá. Konkrétně v mém případě jsem byl v roli prehistorického ještěra z rodu Lizard Raiders a měl jsem za úkol sestřelit co nejvíce protivníků. K tomu mi dopomáhaly zbraně, přesná muška a sám bůh, pochopitelně ten virtuální, protože jiný neexistuje (teď si asi proti sobě poštvu všechny věřící, ale co se dá dělat). Flying Heroes A taky jsem přitom hodně uvítal dalekohled, tedy pohled, který nepřítele přibližoval a vždy při jeho použití se obrazovka trošičku zmenšila a byť nevypadala jako pohled na krajinu právě přes dalekohled, hodně jej to připomínalo. Vzhledem k tomu, že nebylo moc času a alpha verze neleží u mě na harddisku, nýbrž pouze v Illusion Softworks, kde jsem pobyl něco málo přes dvě hodinky, během nichž jsem potřeboval vstřebat co nejvíce informací, jsem zkoušel pouze začátky jednotlivých lokací, a proto už vám nic bližšího k hernímu systému nenapíšu a plynule přejdu k technickým informacím.

Flying Heroes využívá vlastní, pro tuto hru speciálně vytvořený engine, který by měl být pochopitelně kompletně 3D a měl by podporovat shadow mapy, přepočítané i reálné stíny, single mesh, 32. bitovou hloubku barev, odrazy a další vymoženosti. Díky všem použitým technologiím by hra měla podporovat částicové grafické efekty (exploze, ohně, kouře, magie, mlhy, řeky), dynamické osvětlování a stíny a další a další. Součástí bude také prostorový zvuk a skvělá hudba, kterou jsem v předchozích odstavcích zapomněl vypíchnout, takže tak činím teď, protože to zvučí i hraje docela pěkně. Každopádně se o tom budete moci brzy přesvědčit i vy sami, protože hra by měla vyjít ještě v tomto roce.

Flying Heroes

Základní rysy hry:

  • Akční zápasy ve fantasy leteckých soubojích
  • 3D engine pro 3D hardware
  • Dynamické osvětlování a stíny
  • částicové grafické efekty (exploze, ohně, kouře, magie, mlhy, řeky)
  • 3D zvuk, interaktivní hudba, EAX
  • mód kariéry navíc obsahující dějovou linii a ligový ekonomický management
  • mód hry pro 1-6 lidských hráčů (lokální síť, modem, seriová linka)
  • combo pohyby a manévry všech lodí pro zkušené hráče
  • různé využití magické energie u jednotlivých stran - manévry, mocná střelba, ohnivý dech, kouzlení, opravování
  • naučená kouzla a jednorázové magické svitky
  • několik desítek NPC pilotů se specifickými vlastnostmi a taktikou letu
  • podpora FORCE-FEEDBACK

  • Autor:




    Nejčtenější

    Hajime Taniguchi aka Tokido
    Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

    Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

    Porsche v Gran Turismo Sport
    Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

    Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

    Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
    Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

    Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

    Divinity Original Sin 2
    Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

    Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

    Middle-earth: Shadow of War
    RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

    Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

    Další z rubriky

    Detroit: Become Human (PS4)
    Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

    Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

    Destiny 2
    Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

    V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

    Super Mario Odyssey
    Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

    Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

    Grafton Recruitment Praha
    ZÁMEČNÍK | ZAŠKOLENÍ V NĚMECKU | DIETY

    Grafton Recruitment Praha
    Pardubický kraj
    nabízený plat: 18 000 - 24 000 Kč

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.