Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Flying Heroes: fantasy souboje v Hesperii

  12:01aktualizováno  3. dubna 8:36
Na Flying Heroes čeká hráčská obec již docela dlouho. Původní datum vydání bylo stanoveno na březen loňského roku. Po přednesení požadavků ze strany vydavatele se toto posunulo na konec roku 1999, ale ani to chlapíci z Pterodonu nestihli. Termín duben 2000 je však prý definitivní, tak se podívejme, jaká že to gameska se pro nás v Brně chystá!
Flying Heroes

Betatesteři pomalu začínají z neustálého hraní Flying Heroes šílet, programátoři a grafici dolaďují hru dnem i nocí a redaktoři herních magazínů brousí kolem nových kanceláří Illusion Softworks jako supi a čekají nějaké to pohozené sousto.

O Flying Heroes, nové české 3D fantasy závodní akci od Pterodonu, už toho byla napsána spousta a i u nás na webu se koncem srpna loňského roku objevilo jedno z vůbec prvních rozsáhlejších preview na tuto hru, jejíž vydání už bylo několikrát posunuto, aby se ustálilo, snad již natrvalo, na letošním dubnu. Vzhledem k tomu, že jsme o příběhu, žánru hry a stranách ve hře jedenkráte informovali, zopakuji nyní vše jen ve stručnosti a pro podrobnější informace o příběhu, zaměření hry a jednotlivých rodech, za něž budete moci hrát, vás odkážu na výše zmiňovaný starší článek.

Flying Heroes

Ve Flying Heroes proti sobě svádějí vzdušné souboje hrdinové ze čtyř různých skupin (Sky Knights, Lizard Raiders, Magion a The Hammercraft) na nejrozmanitějších létajících strojích podle toho, za kterou stranu bojují. Sky Knights osedlají obrovské ptáky, Lizard Raiders pravěké okřídlené ještěry, The Hammercraft si postaví vlastní bojové stroje a Mágové budou moci levitovat na základě svých schopností. Ať už se ale týmy vznáší pomocí čehokoliv či kohokoliv, všichni mají jeden jediný cíl - porazit protivníka a postoupit tak na turnaji táhnoucím se po celou hru o stupínek výše. V případě úspěchu si pak vyděláte peníze tolik potřebné na nákup nových zbraní či vylepšení těch stávajících.

Každý z národů má pochopitelně své přednosti a samozřejmě také svá omezení. Například Ještěři jsou nesmírně rychlí a dobře se s nimi manévruje, na druhou stranu nemají příliš účinné zbraně a moc toho nevydrží. To Hammercraft jsou na tom mnohem lépe, jejich obrněné stroje jsou sice těžkopádné, ale nejsou tak lehce zničitelné a navíc mají velice silné zbraně. Na druhou stranu, trefit s nimi mrštné Ještěry však není nikterak jednoduché. Mágové pak mají výhodu, jak jinak, než ve všemožných kouzlech a také v rychlosti pohybu a Sky Knights jsou rychlí, ale o něco méně obratní a účinnost jejich zbraní je/bude průměrná. O tom, jak moc však mají jednotlivé národy účinné zbraně se však zatím ještě nemohu rozepsat, neboť zatím znám pouze ideu programátorů. Flying Heroes V aktuální betě, kterou jsem měl možnost hrát (poslední datum úprav této bety je 18. února) totiž nebyla síla jednotlivých zbraní vyladěna.

Vrhněme se ale na jednotlivé lokace, kterých je ve hře celkem třináct a které již byly dokončeny. Ačkoliv je většina z nich zcela odlišná, jednu věc mají společnou - vodu. Ano, vodu. Řeky, jezera či močály totiž najdete v každé z nich, neboť voda má ve hře nemalý význam. Když vás některý z protivníků zasáhne natolik, že začnete hořet, můžete se ve vodě uhasit dříve, než uběhne předem stanovený časový limit, po nějž vám ubývá život a tím pádem si uhašením ušetřit jeho cennou část. No a stejné je to ve chvíli, kdy si při hraní připadáte, jako by vás někdo oslizl, neboť se vám přes obrazovku rozprostře zelené, průhledné, neforemné cosi. Je to jed, který však voda také spolehlivě umyje. Abych se ale vrátil k prostředím, tato jsou originální a různorodá. Některé lokace jsou zasazeny do hor, kde si můžete užít kličkování mezi jejich vrcholky, prolety úžlabinami či jeskyněmi a vnořování se do jezírek v zatopených horských jeskyních, ocitnete se však také v blízkosti vzdušných zámků, kde budete mít sice prostor k manévrování, ale v rozhledu vám bude bránit víceméně jen všudypřítomná mlha a tím pádem bude těžké se před nepřáteli kamkoliv schovávat.

Flying Heroes

A ejhle, dostáváme se k mému prvnímu dojmu z grafiky. Ta je podle mě hodně dobrá. Menu je vymodelováno ve 3D a vypadá vskutku pěkně. Samotná hra pak, co se teoretické roviny týče, podporuje Direct3D a Pterodoňáci nezapomněli ani na doprovodné efekty jako výbuchy, stíny, dynamické osvětlování a podobně. Co se roviny praktické týče, vypadá to vskutku skvěle. Vážně. Mlha není ztvárněna tak, že připomíná v reálném životě výhled vypadající jako pohled přes zrak vám zakrývající šedou látku, ale je udělána poctivě a podle vzdálenosti se mění také její hustota, stejně jako v reálném životě. I animace jsou povedené. Efekty při všemožných leteckých soubojích, při sesílání kouzel či při tak obyčejných akcích, jako je zrychlování při letu, jsou provedeny opravdu téměř dokonale.

No a nyní jsme se plynule přesunuli ke hře samotné. Ta podporuje jak hru jednoho hráče, tak multiplayer, na nějž je podle Jarka Koláře z Pterodonu kladen největší důraz. Pro single player byl připraven mimo jiné mód kariéry, který nutí hráče k neustálému zdokonalování se, k vypilovávání způsobů letu a boje a po úspěšném zvládnutí jednotlivých kampaní pak pochopitelně také k nakupování nových zbraní a prvků pro vaše letecká monstra. Za utržené peníze pak můžete samozřejmě najímat další, kvalitnější piloty a samozřejmě i jejich management. Ve hře se navíc bude po každé kampani objevovat lichvář, od nějž si budete moci nějakou tu korunku na nákupy půjčit, jeho úroky však pochopitelně nebudou vůbec malé.

Flying Heroes

Když už jsem se zmínil o zbraních, věnujme jim samostatný odstaveček. Každá strana má totiž 6 různých zbraní, z nichž každou je možno 4 upgradovat o rychlejší opakování střelby, větší účinek při zásahu a větší zásobu munice a k mání bude také 6x4 druhů výzbroje. Zvláštností však je, že každá zbraň, kterou ve hře můžete používat, má dvě funkce, dva účinky střelby. Při použití zbraně levým myšítkem vyvoláte klasický výstřel, při použití pravého tlačítka myši má střela, která vyletí ze zbraně, mnohem větší účinek.

Největší důraz však autoři kladou na multiplayer. Pro ten je připraveno hned několik modů. Ze standardních jsou to klasické a týmové Death-matche a Frag-limity a také Capture the Flag. Z těch originálnějších je to Tag - klasická honička jednotlivých rodů. Dalším multiplayerovým modem je Domination, v němž jsou symbolem označená tři místa, která musíte proletět a tím pádem je obsadit. Za to máte body a čím víc bodů, tím jste na tom pochopitelně lépe. Ve Flying Heroes se také setkáte s modem Escort the Zeppelin, kdy se musíte přemístit z místa na místo a zničit předem určenou vzducholoď, v čemž se vám soupeř pochopitelně snaží zabránit. Zajímavým je také jistě Bomb Attack, kdy jeden tým brání v lokaci vyznačené místo či objekt a druhý se jej bude snažit pomocí klasických zbraní a bomb, které bude možno nad tímto místem svrhnout, dobít. No a posledním modem, který se v plné hře objeví, bude originální Sky hockey, který ve své podstatě připomíná jakýsi vzdušný fotbal (tedy fotbal na sněhu už jsem hrál, ale v oblacích ještě opravdu ne :-)). Flying Heroes Ve vzduchu budou dvě brány vypadající jako nějaký magický kotouč a balón - magická zářící koule. Vaším úkolem pak bude snažit se jej dopravit do obou bran. Protivník se vám v tom samozřejmě bude snažit zabránit třeba tím, že do sebe nechá balón narazit, čímž jej zastaví, stejně jako se zastaví ve chvíli, kdy narazí do zdi. Gól pak můžete dát buď klasickou střelou, nebo rugbyovým způsobem, kdy balón "dostrkáte" až do brány. Později (do volně šiřitelného update na internetu, nebo do datadisku) se pak plánuje několik dalších modů a to Assault, Collection, Kill the Zeppelin(s), Catch the Bird(s), Fortress, Treasuries a Cannons. Některé z multiplayer modů už jsem měl možnost si zahrát a musím říct, že v případě síťové hry je Flying Heroes opravdu velice chytlavou záležitostí a věřím, že ani v single playeru to nebude o mnoho horší.

Jak už jste sami jistě poznali z tohoto preview, hra se mi vskutku líbila. Pěkná grafika, perfektní zvuky, vysoká hratelnost a skvělá atmosféra zajistí, alespoň dle mého názoru, tomuto titulu nemalý úspěch. Navíc autoři plánují pronajmout si na březen některou z brněnských heren a nechat hrát Flying Heroes desítky jejich návštěvníků, aby dle jejich reakcí mohli upravit ovládání a aby se jim podařilo vychytat co možná největší množství chybiček. Také díky tomuto rozhodnutí bude, myslím si, titul mnohem vychytanější a jedinou možnou nepříjemností bude hardwarová náročnost, neboť minimální konfigurace bude sice Pentium 166 MHz s 32 MB RAM a 3D grafickou kartou, nicméně doporučený bude Celeron 500 MHz se 128 MB RAM a 32 MB grafickou kartou s čipem TnT2. Každopádně se máme na co těšit a už dnes si, být vámi, střádám peníze do prasátka, abych měl v dubnu, kdy Flying Heroes vyjdou, potřebných zhruba 1500 korun k dispozici.

Flying Heroes Flying Heroes

Autor:




Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

The Orange Box
Na třetí epizodu Half-Lifu 2 čekáme již 10 let. Vzpomínka na Orange Box

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Hofmann Wizard s.r.o.
Koordinátor projektu

Hofmann Wizard s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.