Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

aktualizováno 
For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s primitivnější grafikou možné hrát již v devadesátých letech. Pracuje však s pojetím, které moderní velkorozpočtový průmysl povětšinou opomíjí.

Počin je kombinací středověkého prostředí, lákavé grafiky a nekompromisní akce. Hra navíc překvapuje možností volit v rámci týmu libovolného válečníka z jedné ze tří frakcí.

Bok po boku tak bojují samurajové, vikingové i rytíři. Tedy alespoň v síťové hře, kterou jsme měli možnost vyzkoušet na herním veletrhu Gamescom. A akce tam jednoznačně měla co nabídnout.

Síťové zápolení zahrnuje celkem pět režimů a na Gamescomu byl hratelný mód dominion. V tom soupeří dva týmy po čtyřech hráčích, s cílem zabrat a posléze ubránit klíčové body.

Akce se tentokrát odehrávala na středověkém hradu, soupeřilo se o tři pozice a vítězem byl tým, který jako první dosáhl tisícovky bodů. To zabralo necelých deset minut.

For Honor
For Honor
For Honor

For Honor

Bojovalo se o rozlehlé prostranství uprostřed mapy, obsazovat však kromě toho bylo možné i dvě plošiny poblíž menších věží. U nich jste navíc protivníky mohli srazit do propasti. Při troše pozornosti totiž při některých soubojích lze využít i prostředí. Například ostnaté bodce, na které protivníka přirazíte.

Herní principy si však nejprve bylo možné osahat ve výukovém režimu proti počítačem řízeným protivníkům. Kromě máchání a krytí je ve For Honor třeba pracovat ještě se směrem útoku. Bojovník kvůli tomu přehazuje zbraň mezi oběma rukama a výpad může přiletět také shora.

Právě předvídání nepřátelských útoků je klíčové k přežití. A platí to i naopak. Pokud chcete prorazit protivníkovu obranu, musíte takticky měnit směr výpadu.

Roli však hraje také rychlost útoků, která závisí hned na dvou faktorech. Jedním je zvolená postava. Třeba vikingovy rozvážné útoky páchají mocné škody a samuraj díky svižnosti může prorážet vikingovu obranu. Daní jsou však slabší útoky.

For Honor

Rychlost výpadu závisí ještě na stisknutém tlačítku. Za vikinga je možné se sekerou notně rozpřáhnout, a devastující silou tak zasáhnout hned několik protivníků zároveň.

Takový útok je vhodný třeba z rozběhu, když jsou nepřátelé při rozmachu v bezpečné vzdálenosti. K dispozici je ale i svižnější výpad, se kterým tolik škod nenapácháte.

Během krátkého zápasu systém nikdo mistrně neovládal. Všichni jsme se proto zabíjeli na několik zásahů. To se však změní při soubojích zkušených hráčů, které budou připomínat spíše obratný tanec seker a mečů. Směr útoků totiž lze „vyčíst“ z animací, ale i ze směrové šipky v uživatelském rozhraní.

Viking svou obratností připomíná barbara Conana a k takovému boji by se hodilo drsnější zpracování hry. Po zemi by se mohly kutálet hlavy a vzduchem létat končetiny.

For Honor
For Honor
For Honor

Brutálnost je však ve For Honor spíše naznačená. Tvůrci totiž se zpracováním opatrně našlapují v zájmu věkových doporučení. Jenže středověk byl krutý a decentní pojetí se k tématu příliš nehodí.

V rámci středověké éry se však For Honor kloní spíše k realističtějšímu zpracování. Tedy když pominete fakt, že bok po boku bojují zcela odlišné strany konfliktu. Na magii ani fantaskní stvoření jsme totiž nenarazili.

Titul navíc vyčnívá excelentním grafickým zpracováním. S ohledem na přímočaré principy se však lze obávat krátké životnosti počinu. Argumentem proti ale může být stylově podobná rubačka Chivalry: Medieval Warfare.

První dojmy jsou tedy veskrze pozitivní. Hra je vyladěná, principy jsou sázkou na jistotu a vytříbená vizuální stránka výsledný dojem jen zlepšuje. V Ubisoftu zkrátka smíchali ingredience nezbytné pro vznik další atraktivní značky.

For Honor navíc potvrzuje, že velkorozpočtový průmysl po éře klonů zažívá plodné období, během kterého kromě kopií vzniká i řada her s odlišnou náplní.

Autor:




Nejčtenější

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak
Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak

Chcete porod bez léků a věčného vyrušování, jenže lékaři vás označí za alternativní matku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.