Obě hry totiž mají stejnou úvodní premisu, kdy spolu na jedné mapě bojuje stovka hráčů, přičemž do konce může přežít jen jeden. Tomuto žánru se říká battle royale a po pravdě řešeno, nejde o žádnou novinku.
Jeho autor Brendan Greene totiž prvotní koncept nakousl už v roce 2012 modifikací do české hry Arma 3. Později ho rozpracoval v zombie variaci H1Z1, ale teprve loni s ním díky PlayerUnknown’s Battlegrounds dosáhl masové popularity (více viz náš loňský článek mapující vznik battle royale).
PUBG se k dnešnímu dni prodalo více než 40 milionů kopií a šlo o největší komerční trhák roku 2017. Jenže pak se na scéně objevil Fortnite od firmy Epic a ukusoval z koláče popularity tak dlouho, až PUBG předběhl.
V jádru jde opravdu o to samé, jenže Fortnite byl v základu zdarma, nabídl odlehčenější atmosféru a možnost budovat vlastní opevnění (viz náš specializovaný článek). S tím, jak se popularita Fortnite stále šíří, došla lidem v PUBG Corp. trpělivost, a proto podle jihokorejských novin Korea Times zažalovali firmu Epic kvůli porušení autorských práva (copyright infringement).
Kdy soud začne, není v tuto chvíli ještě známé, nutné je však říct, že podobné „opisování“ je v herním průmysl poměrně běžné, a tak budou mít právníci těžkou práci.
Celá situace je o to pikantnější, že PUBG používá Unreal Engine čtvrté generace, který vytvořil právě Epic. Obě firmy si tak jsou velice blízké.