Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k dispozici v předstihu, jak bývá zvykem. Vzhledem k tomu, že hra nabízí veliký otevřený svět s mnoha možnostmi, recenzování nám ještě nějakou dobu zabere. Po zhruba deseti hodinách už však máme alespoň hrubou představu a s nedočkavými čtenáři se můžeme podělit o první dojmy už nyní.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Úvodní volba obtížnosti mě opravdu potěšila. Shadow of Mordor byla sice výborná hra, kterou jsem dohrál na sto procent, zhruba od poloviny příběhové kampaně jsem však měl pocit, že jsem prakticky nesmrtelný. Tak snad výběru té nejtěžší obtížnosti nebudu později litovat. Snížit jde naštěstí vždycky.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Příběh začíná přesně tam, kde předchozí Shadow of Mordor skončil. Opět tu máme dva hrdiny v jednom. Tělo hraničáře Taliona obývá i duch mrtvého elfského kováře Celebrimbora, který kdysi vykoval samotné Prsteny moci.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Autoři se Tolkienovým univerzem nenechávají příliš spoutat a ohýbají si jej podle svého. Tohle je Odula. Ano ta Odula, která má v knihách podobu obřího pavouka. V Shadows of War však slouží jako hlavní hybatel děje a Talionovi zadává úkoly.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
První hráčovy kroky vedou do pevnosti Minas Ithil, která je tou dobou pod útokem Sauronových sil. První dojem z grafiky po pravdě není moc dobrý. Testuji na "obyčejné" PS4 a na to, jakým honosným dojmem má tato pevnost působit, je výsledek docela bídný. Textury jsou neostré, animace mi připadají úplně stejné jako minule a co se týče detailnosti okolí, tak se autoři určitě moc nepředali. Rozhodně netvrdím, že je hra ošklivá. Jen už jsem si v AAA produkci zvykl na vyšší úroveň.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Nějaký ten pátek od dohrání Shadow of Mrodor už to bude, hra mi však přechází rychle do krve. Na samotném základu se nic nezměnilo, pořád tu máme kombinace plíživého postupu a hromadných bitek se zástupy nepřátel. Pokud to jde, snažím se o "stealth", ale to rozhodně neznamená dlouhé vyčkávání ve stínu a čekání na mezeru v pohybu nepřátel. Skřeti jsou hloupí a slepí, a tak se mezi nimi můžu pohybovat hodně rychle.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Ve městě je plno bojujících skupin, takže všude panuje hrozný zmatek. Jelikož za zabíjení obyčejných nepřátel nemáte žádné zkušenosti ani vybavení, nemá smysl se u nich příliš zdržovat. V soubojích si pořád vystačím s jedním tlačítkem pro útok a jedním pro blok.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Hlavním tahákem hry jsou souboje s bossy. Tady máme prvního z nich, ale jeho ochranka se od něj ani nehne. Ať kolem ručkuji, jak chci, nenalézám žádné slabé místo, a tak se rozhoduji pro přímou konfrontaci.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Jakmile spolu zkřížíme zbraně, slušně vychovaný záporák se představí. Právě osobnosti nepřátel, které nejsou jen anonymní kusy masa čekající na porážku, dělají z "Shadows" unikátní hry. Má to však i nevýhodu. Tyto představovačky bohužel nejde přeskočit. Ze začátku to působí ještě svěže, ale po asi deseti hodinách hry už jsem na takovéto chvástání alergický.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Každopádně s Flakem jsem udělal krátký proces a můžeme jít dál.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Navzdory silné vazbě na Pána prstenů je příběh hry dost béčkový. Nějaké ty dialogy, aby se neřeklo, tu samozřejmě jsou, ale tady slečna, na jejíž jméno už si ani nevzpomínám, spolu se svým černošským kamarádem spíše jen naplňují normu na použití menšin v počítačových hrách, než že by měli co důležitého říct. Ale nevím, třeba se to časem zlepší.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Tím největším tahákem Shadow of War naštěstí nemá být příběh, ale takzvaný Nemesis systém. Pojďme se na něj podívat blíže. Každý nepřátelský skřet má unikátní charakteristiky a své místo v armádní hierarchii. Čím výše na žebříčku je, tím je silnější on i jeho poddaní. Vaším úkolem je samozřejmě nepřátelské velení co nejvíce decimovat. Můžete jen pobíhat po světě a zabíjet, na co narazíte, mnohem lepší však je, zjistit si nejprve o svých nepřátelích bližší informace. Toho dosáhnete výslechem slabších jedinců.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Postupně se tak před vámi rozkrývá celá struktura nepřátelského vedení. Některý z kapitánů třeba disponuje regenerací a je imunní vůči ohni, zároveň se však bojí zvířat a zásahy šípy ho bolí dvojnásobně. Pokud těchto informací využijete, budete mít život mnohem jednodušší.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Jakmile si vyberete potenciální cíl, můžete jej díky Celebrimborově schopnosti vstoupit do stínového světa snadno najít a poté si připravit plán útoku.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Někdy to však tak úplně nevyjde a přes veškerou přípravu vás skřet zabije. V běžné hře byste sáhli po poslední uložené pozici a zkusili to znovu, v Shadow of War však má vaše porážka následky. Skřet, který vás porazil, je povýšen, což se však nemusí líbit jeho kolegům. Věčné boje o moc mezi skřety mají za následek, že se velitelé neustále zlepšují, případně jsou zespoda nahrazováni někým silnějším. Prázdná místa ve vedení bývají rychle zaplněna a celý tento kolotoč je v podstatě nekonečný,
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Výsledkem je skutečně živoucí svět, kde každý bojuje s každým, ale rozhodně neplatí, že nepřítel vašeho nepřítele je váš přítel. Talionovi jdou totiž po krku všichni.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Nepřátelé se neomezují pouze na "obyčejné" skřety, i když těch je drtivá většina. Kromě Ologů, jejichž zástupce teď na obrázku morduji, tu jsou i ghúlové, pavouci, draci a mnoho dalších klasických "fantasy" monster.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Některá z nich si můžete i osedlat a roznášet zkázu z jejich hřbetu. Jen je potřeba zvyknout si na nové ovládání.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Souboje jsou hodně násilné a krví se tu určitě nešetří. Oproti knihám a filmům působí prostředí daleko temnějším dojmem.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Pokud však fanoušci předlohy překousnou, že Shadow of War je v první řadě neustálá a brutální akce, mohla by se jim hra líbit. Dostanou se do mnoha známých míst a setkají se i s některými legendárními postavami. Jako například tady s Glumem.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Pokud si dobře vzpomínám, Shadow of Mordor měl jen dvě hlavní lokace, tady je jich více. Pohyb mezi nimi není plynulý a zdržuje ho dlouhý loading, na druhou stranu změna prostředí působí vždy osvěživě.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Pojďme se na chvíli podívat na místní RPG systém. Není to nic komplikovaného. Vybavení je rozdělené do pěti tříd - krátký a dlouhý meč, střelná zbraň na dálku a poté zbroj a plášť. Když narazíte na lepší předmět, jednoduše to poznáte a není potřeba se dlouho hrabat v různých statistikách. Zajímavou novinkou á la Diablo jsou legendární předměty. Ty vám nabídnou zajímavé bonusy, pokud se vám podaří zkompletovat celou jejich sadu. Případně je můžete ještě dále vylepšovat pomocí drahokamů.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Podobné je to i u schopností. Bez většiny vlastností se v klidu obejdete, rozvoj postavy tedy není potřeba nějak extra dlouho promýšlet. Každou schopnost jde pak ještě jednou vylepšit.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Kromě hlavních příběhových misí je zde obrovská spousta nepovinných úkolů, jejichž plněním sbíráte tolik potřebné zkušenosti. Vybere si každý, od hledání ztracených artefaktů, luštění jednoduchých hádanek, speciálních soubojů ,až třeba po skládání básní. Zatímco příběhové mise jsou zatím docela jednoduché, během některých nepovinných se často dost zapotím. K některým se pak radši zkusím vrátit až později.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Zatím to tedy vypadá dobře, ale uvidíme po víkendu. Zjednodušené lze říct, že komu se líbil první díl, tomu se bude líbit i druhý. Vylepšení je tu hodně, žádné z nich ale není zásadní. Brutální akce pořád hraje prim, jenže časem se ono věčné zabíjení nepřátel už trochu okouká. Díky dynamickému Nemesis systému, ale hra zatím nudit nezačala. Od oka bych to teď viděl na nějakých 70 %, ale...
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Zatímco u recenzentů hra boduje, uživatelé na ní nenechávají nit suchou. Důvod?
Autor: Metacritic, Bonusweb.cz
Dříve jsme tomu říkalo cheatování, dnes se to nazývá mikrotransakce. Pokud nemáte hluboko do kapsy, stačí přihodit ještě pár peněz a koupit si do Shadow of Mordor nějaké to ultimátní vybavení, které vám dá obrovské výhody. To abyste hraním nemuseli trávit tolik času. To se vyplatí ne? Po pravdě řečeno zdejší "loot" systém je sice otravný v tom, že se vám neustále podbízí, zatím jsem však necítil potřebu se touto stránkou vůbec zabývat. Uvidíme, jak to bude ke konci a jestli nás hra bez další investice nebude nutit do otravného grindování.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz
Ale to si povíme až v pondělí. Zatím na shledanou, ještě mě čeká spousta práce.
Autor: Honza Srp, Bonusweb.cz