náhledy
World of Warcraft kraluje on-line hrám na hrdiny téměř 12 let a po celou dobu na bázi měsíčního předplatného, což je bezprecedentní úspěch. Nesrazil ho na kolena žádný ze soupeřů, postupně však slábne, a to nejen kvůli staří, ale také vinou nenaplněných slibů od Blizzardu. A první zkušenosti s datadiskem Legion ukazují, že lépe nebude.
Autor: Ondřej Zach
Tvůrci slibovali, že s vydáním aktuálního datadisku Warlords of Draenor se World of Warcraft vrátí ke kořenům. Pro mnohé to byl důvod k návratu, ostatně počet předplatitelů se opět skokově přehoupl přes 10 milionů (listopad 2014). Jenže s tím návratem ke kořenům to nebylo zase tak žhavé. Počet předplatitelů se o rok později propadl na 5,5 milionu a Blizzard oznámil, že již nadále nebude jejich počet zveřejňovat. Jak je na tom hráčská základna dnes, téměř rok bez nového obsahu, se lze jen dohadovat. Blizzard tak opět nedokázal naplnit příslib, že bude vydávat datadisky rychleji.
Autor: Ondřej Zach
Připravovaný datadisk Legion na Warlords of Draenor navazuje nejenom příběhově, ale v mnoha ohledech i po herní stránce. Zatímco u předchozích datadisků jsem vždy měl pocit, že hraji zase něco trochu nového, ať už šlo o způsob vyprávění či netradiční úkoly, u Legion se nedostavil. Úkoly jsou spíše nezajímavé a až příliš často podle vzorce, kdy zabíjením nepřátel a klikáním na věci naplňujete nějaký ukazatel.
Autor: Ondřej Zach
Za největší novinku považuji nové povolání Demon Huntera, za nějž mohou hrát pouze elfové a krvaví elfové.
Autor: Ondřej Zach
Demon Hunter začíná na úrovni 98, přičemž startovní zóna není moc povedená, zejména kvůli nenápaditým úkolům. Naštěstí je kratší než ta u Death Knighta, do hodiny jste venku a na úrovni 100. Můžete se tak rovnou pustit do nového obsahu.
Autor: Ondřej Zach
Co se týče povolání, Demon Hunter se velmi povedl. Je to agilní postava, se zábavnou rotací dovedností, kterou je radost hrát v PvE i v PvP. Rychle si zvyknete například na dvojitý skok a možnost plachtit. Například s PvP talentem „Rain from Above“ se vznesete do výšky a po nepřátelích pálíte chvilku pěkně z dálky.
Autor: Ondřej Zach
Povedená je úvodní invaze a úkol, který je pro každé povolání a specializaci jiný. Na konci vás čeká odměna v podobě artefaktu, tedy ikonické zbraně, která se k dané specializaci váže. Skrze ní si vylepšujete svoje dovednosti. Bodíky (Artifact Power) lze získat v instancích, při plnění úkolů, ale i za výhru na bitevním poli.
Autor: Ondřej Zach
Méně nadšený jsem z přepracování prakticky všech povolání, což také znamená, že zmizelo hodně dovedností. Například za mnicha léčitele se hraje úplně jinak a nemůžu říci, že lépe. Ostatně léčení hodnotím jako nejméně zábavné v historii hry. Lovec má pasti jen ve specializaci Survival, na což jsem si nezvykl ani po týdnu hraní. Survival se nově hraje na blízko, což sice není špatný nápad, ale provedení není zábavné. Proč nepřinést zpět třeba Counterattack z původních talentů? Namísto toho tu je sada dovedností, které mezi sebou nejsou provázené. Abych jen nehaněl, líbil se mi nový balanční druid a ohnivý mág, byť ztrátu talentu blazing speed beru jako velké mínus.
Autor: Ondřej Zach
Na obrázku vidíte, že jsem oponenta zabil jedním kouzlem. Je jasné, že tvůrci teprve ladí čísla, ale pokud je stav PvP tři měsíce před vydáním příšerný, po dřívějších zkušenostech nevěřím, že dají vše do kupy. Všechna povolání o něco přišla, ale právě v PvP je nejvíc patrné, že ta kouzlící ztratila hodně ze své mobility. Bitevním polím dominují postavy na blízko, omráčení (stun) sice výrazně ubylo, ale pokud už vás omráčí a nemáte z něj jak ven, umřete.
Autor: Ondřej Zach
Po získání artefaktu si zvolíte jedno ze čtyř míst, kam vyrazíte plnit úkoly.
Autor: Ondřej Zach
Kladně hodnotím návrh instancí. Jsou trochu obtížnější a i jediná chyba může vést k neúspěchu, ale to v betě nelze brát jako bernou minci.
Autor: Ondřej Zach