Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokážete ještě rozeznat rozdíl mezi počítačovou grafikou a skutečností?

  0:01aktualizováno  0:01
Počítačové hry již roky svižným tempem pochodují směrem k realistické grafice. A moment, kdy některé projekty nepůjde rozeznat od skutečnosti, se citelně přiblížil. Tedy alespoň v případě, že Rense de Boer klamně nevydává fotografie za digitální prostředí z příští hry.

De Boer však v minulosti pracoval v DICE jako ředitel technických umělců a podvrhem by ohrozil pracovní kariéru. Lze proto předpokládat, že obrázky jsou legitimní.

Umělec pomáhal například se vznikem titulu Battlefield Hardline a ve čtvrtek 18. března se dostal také na seznam lidí, kteří obdrží grant od společnosti Epic Games. Využít jej může na tvorbu projektu za pomoci technologie Unreal Engine 4 a za peníze plánuje nakoupit novou blíže nespecifikovanou výbavu.

Právě v Unreal Enginu 4 de Boerem prezentované prostředí na výkonnějších počítačích spustíte. Obrázky a video předem vykresloval v rozlišení 4K, prostředí je však údajně možné plynule rozběhat v 1080p. Tedy za předpokladu, že využíváte počítač s nákladnou grafickou kartou.

Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii

Digitální prostředí, které vznikalo díky fotogrammetrii.

Realisticky působící krajina vznikla za pomoci metody zvané fotogrammetrie, která v tomto případě fotografie převádí na detailní 3D objekty.

Pro potřeby počítačových her se technika používá teprve několik let a předními tituly, které ji využily, jsou například adventura The Vanishing of Ethan Carter a střílečka Star Wars Battlefront.

De Boer přislíbil, že v následujících týdnech zveřejní návody, jak výsledky zreplikovat, a odhalí také příští projekt. Ukázky z prostředí vznikají právě pro něj.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Nový Spiderman nabídne originálního padoucha i rozchod s Mary Jane

Spiderman

Nová hra s pavoučím mužem v hlavní roli představuje jeden z největších taháků letošní nabídky titulů určených...

Před 30 lety bych po ní toužil já, nyní baví moje dítě. Test Nintendo Labo

Nintendo Labo

Jaká je kreativní stavebnice Labo? Výborná. Recenzi jsem ovšem tentokrát pojal trochu jinak a na základě svých poznámek...

Jaká je vaše nejhorší nebo nejvtipnější zkušenost s toxickými hráči?

Duke Nukem Forever

V návaznosti na článek, v němž jsme se věnovali způsobům, jakými chtějí herní společnosti bojovat proti tzv. toxickým...



Najdete na iDNES.cz