Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokážete ještě rozeznat rozdíl mezi počítačovou grafikou a skutečností?

  0:01aktualizováno  0:01
Počítačové hry již roky svižným tempem pochodují směrem k realistické grafice. A moment, kdy některé projekty nepůjde rozeznat od skutečnosti, se citelně přiblížil. Tedy alespoň v případě, že Rense de Boer klamně nevydává fotografie za digitální prostředí z příští hry.

De Boer však v minulosti pracoval v DICE jako ředitel technických umělců a podvrhem by ohrozil pracovní kariéru. Lze proto předpokládat, že obrázky jsou legitimní.

Umělec pomáhal například se vznikem titulu Battlefield Hardline a ve čtvrtek 18. března se dostal také na seznam lidí, kteří obdrží grant od společnosti Epic Games. Využít jej může na tvorbu projektu za pomoci technologie Unreal Engine 4 a za peníze plánuje nakoupit novou blíže nespecifikovanou výbavu.

Právě v Unreal Enginu 4 de Boerem prezentované prostředí na výkonnějších počítačích spustíte. Obrázky a video předem vykresloval v rozlišení 4K, prostředí je však údajně možné plynule rozběhat v 1080p. Tedy za předpokladu, že využíváte počítač s nákladnou grafickou kartou.

Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii

Digitální prostředí, které vznikalo díky fotogrammetrii.

Realisticky působící krajina vznikla za pomoci metody zvané fotogrammetrie, která v tomto případě fotografie převádí na detailní 3D objekty.

Pro potřeby počítačových her se technika používá teprve několik let a předními tituly, které ji využily, jsou například adventura The Vanishing of Ethan Carter a střílečka Star Wars Battlefront.

De Boer přislíbil, že v následujících týdnech zveřejní návody, jak výsledky zreplikovat, a odhalí také příští projekt. Ukázky z prostředí vznikají právě pro něj.

Autor:



Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Nikdo ho nemá rád, přesto na Twitchi pokořil rekord ve sledovanosti

Tyler1

Streamer Tyler1 si vybudoval reputaci na tom, že chce všechny naštvat. Po necelých dvou letech mu autoři League of...

Deset nejočekávanějších RPG roku 2018

Kingdom Come: Deliverance

Z široké nabídky jsme pro vás vybrali 10 "erpégéček“, která podle nás mají letos největší potenciál stát se skutečnými...

Další z rubriky

Deset nejočekávanějších strategií roku 2018

Jurassic World Evolution

Strategie sice nejsou tak populární jako střílečky, letos jich přesto vyjde víc než dost. Řekli jsme si, že jich...

Jaký je váš největší herní rest?

The Last of Us Remastered

Jaký je váš největší herní rest, ať už z minulosti, nebo současnosti? Napište nám do diskuze pod článkem.

Asymetrický ovladač k PlayStation 4 od Hori je výborný, dětský láká rozměry

Vlevo nahoře HORI Onyx Wireless Controller, vpravo nahoře HORI Wired Mini, dole...

Vyzkoušeli jsme dvojici nových, oficiálně licencovaných ovladačů od Hori k PlayStation 4. HORI Onyx Wireless Controller...

Najdete na iDNES.cz