Dokážete ještě rozeznat rozdíl mezi počítačovou grafikou a skutečností?

  • 73
Počítačové hry již roky svižným tempem pochodují směrem k realistické grafice. A moment, kdy některé projekty nepůjde rozeznat od skutečnosti, se citelně přiblížil. Tedy alespoň v případě, že Rense de Boer klamně nevydává fotografie za digitální prostředí z příští hry.

De Boer však v minulosti pracoval v DICE jako ředitel technických umělců a podvrhem by ohrozil pracovní kariéru. Lze proto předpokládat, že obrázky jsou legitimní.

Umělec pomáhal například se vznikem titulu Battlefield Hardline a ve čtvrtek 18. března se dostal také na seznam lidí, kteří obdrží grant od společnosti Epic Games. Využít jej může na tvorbu projektu za pomoci technologie Unreal Engine 4 a za peníze plánuje nakoupit novou blíže nespecifikovanou výbavu.

Právě v Unreal Enginu 4 de Boerem prezentované prostředí na výkonnějších počítačích spustíte. Obrázky a video předem vykresloval v rozlišení 4K, prostředí je však údajně možné plynule rozběhat v 1080p. Tedy za předpokladu, že využíváte počítač s nákladnou grafickou kartou.

Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii

Digitální prostředí, které vznikalo díky fotogrammetrii.

Realisticky působící krajina vznikla za pomoci metody zvané fotogrammetrie, která v tomto případě fotografie převádí na detailní 3D objekty.

Pro potřeby počítačových her se technika používá teprve několik let a předními tituly, které ji využily, jsou například adventura The Vanishing of Ethan Carter a střílečka Star Wars Battlefront.

De Boer přislíbil, že v následujících týdnech zveřejní návody, jak výsledky zreplikovat, a odhalí také příští projekt. Ukázky z prostředí vznikají právě pro něj.