Frank Herbert's Dune - návod

  • 78
Na námět románu Dune vzniklo již slušné množsví her, ale jen málokterá se drží své předlohy tak jako akční adventura Frank Herbert's Dune. Protože se však v tomto titulu vyskytuje poměrně slušné množství ""zákysových"" situací, jistě nepohrdnete naším návodem, který vás provede hrou od začátku až do konce.

Ještě než přistoupíme k vlastnímu popisu návodu ke hře Frank Herbert's Dune, bylo by záhodno uvést několik rad do začátku. Zlaté pravidlo zní: Neztrácet nervy. Každá mise se dá dřív nebo později dohrát, takže nebrat kladivo do ruky při pátém loadování. Co nejdříve se naučte používat tzv. voice-attack. Ten lze použít jen když se vaše zdraví blíží nule (ukazatel zdraví zčervená). Právě v ten okamžik akčním tlačítkem dočasně paralyzujte oponenta a dorazte ho dýkou. Tím se vám navíc částečně doplní zásoba vody, takže se můžete i vyléčit.

Tutorial
U havarované ornitoptéry seberte tlouk a vraťte se k lady Jesicce. Za vyhýbání se tmavému písku doběhněte k jeskyni opodál. Po animaci co nejrychleji utíkejte před červem směrem k vám a co nejvíce se při tom snažte nezapadnout do pohyblivého písku.

Sietch
Poprvé prozkoumejte vaši dočasnou hlavní základnu. Mluvit se sice dá se všemi, ale smysl to má pouze se Stilgarem, Shani, vaší matkou, lidmi ve zbrojnici a později s vaší sestrou. Po každé misi pečlivě všechny jmenované vyzpovídejte.

Mise 1
Pokračujte směrem k harvesteru. Neplýtvejte drahocenné náboje na stráže, pokud můžete, použijte dýku. Doběhněte k řebříku uprostřed přední strany harvesteru. Nahoře použijte SOS Jammer na vysílač a pokračujte napravo od vysílače. Přeskočte několik plošinek, až se dostanete dovnitř harvesteru.

Otevřete dveře a zabijte stráž. Dejte se levou chodbou a zabijte co nejvíce stráží dýkou. Otevřete dveře na vyvýšené plošině. Dostanete se tak do ovládací místnosti, kde zabijte stráže a přehoďte páku. Vraťte se na začátek a tentokrát se vydejte druhou chodbou. Přepínači pozavírejte všechny příklopy, dokud se neozve alarm. Pak se vraťte do kontrolní místnosti a kód z monitorů zadejte do terminálu umístěného za dveřmi naproti. Otevřou se hlavní vrata harvesteru a cesta je volná.

Mise 2
A máme zde první zátuhovou misi. Klíčem k úspěchu je detailní nácvik a několikeré opakování, než se vám podaří z bludiště chodeb vyváznout živý. V chodbě kousek od začátku zabijte první stráž. Projděte schodištěm, zabijte další stráž a dejte se levou chodbou. Na konci koridoru zneškodněte sardaukara a pokračujte do místnosti s knihami. Když dospějete k laboratoři, shlédněte animaci a vydejte se chodbou dále. V místnosti se dvěma dveřmi použijte ty napravo. Zabijte protivníka a zničte součástku v zařízení. Teď, když Kynes opustil laboratoř a jde směrem k vám, nesmíte se vrátit stejnou cestou. Použijte neprobádaný průchod v předcházející místnosti a pokuste se dostat zpět do laboratoře. V ní použijte datacartridge na jeden z počítačů. Nyní se vraťte do chodby, kde jste začínali (vchod by měl být zavalen) a běžte druhým směrem. Vyběhněte dlouhé schodiště až na samý vrchol a v dlouhé chodbě nalezněte koridor vedoucí k observatoři. Tam použijte cartridge na počítač, čímž se na jeho monitoru objeví kýžený kód. Ten zadejte u terminálu na protilehlé zdi. Pokračujte otevřenou chodbou, až narazíte na místnost s rostlinami. V její zadní části přehoďte spínač a vraťte se do komplexu otevřením dveří na konci tunelu. Nyní po schodech dolů. Touto dobou by už měla být vybita většina stráží, takže nebude problém najít velké ocelové dveře. Měli byste se ocitnout na přistávací ploše s ornitoptérou. Ještě než odletíte, vydejte se do stavby nalevo, kde zneškodněte pákou odpalovače raket. Nakonec rychle vběhněte (sardaukary ani zabíjet nemusíte) do ornitoptéry a voilá, další mise je splněna.

Mise 3
První stráž zabijte blasterem. Pokud vás při tom nikdo neuvidí, zabíjejte stráže výhradně dýkou, v přestrojení na vás nebudou útočit. Na prostranství se vydejte červeným silovým polem. V místnosti s bednami se dejte doprava. Na dopravním pásu jsou umístěny dvě blikající zařízení, zelené a modré. Opište si kódy na nich blikající. Vraťte se do místnosti s bednami a pokračujte neprobádanou cestou. Vyslechněte rozhovor stráží a u remarkovací stanice zadejte kód, který byl uveden na zeleném zařízení. Změňte barvu svého náramku na zelenou u terminálu napravo. Projděte protilehlým silovým polem až dospějete k ubikacím. Tady musíte najít dvě karty. Jedna se nachází buď v místnosti dole, nebo v poslední místnosti v prvním patře. Druhou má u sebe jeden ze stráží, které je třeba zabít. Pozice karet se s každou hrou mění. Vraťte se k remarkovací stanici a zadáním druhého kódu změňte barvu na modrou. Zůstaňte v budově a pokračujte chodbou až k terminálu, kde použijete jednu z karet. Opět se ocitnete na úvodním prostranství. Teď máte dvě možnosti. Buď jít hledat navigátora gildy, nebo záznamy o tajné Rabbanově bázi. Doporučuji naučit se cvičně první cestu, poněvadž druhá je o něco zapeklitější a pravděpodobně u ní mnohokrát neuspějete. Tedy tajná báze: Zabijte stráž u vchodu do věže. Použijte zbývající kartu a nechte se výtahem vyvést na povrch. Pokuste se prokličkovat pohyblivými lasery. U nízko položeného laseru je nutno přitisknout se ke zdi a v kombinaci "šipka" + "enter" laser podskočit. Dále jděte rovnou za nosem až dospějete do informační místnosti. Po filmečku se vydejte stejnou cestou zpátky. Cestu vám však zablokuje strážní robot. Toho se zbavíte tak, že ho postupně necháte zničit čtyři sloupy (včasným schováním se za některý z nich) a poté budete setsakramentsky uhýbat a šetřit každý náboj. Věřte mi, jde to, mně se to podařilo napotřetí. Po inhumaci robota projděte již vypnutým silovým polem zpátky na prostranství. Nyní projděte modrým silovým polem. V chodbě s obrovskými vraty projděte protilehlými dveřmi. Systém místností vás dovede až ke zdviži. Vyjeďte nahoru, otevřete dveře a ihned zabijte dva strážce. Za žádnou cenu nesmí spustit alarm. Pak konečně vstupte výtahem do lodi gildy. Po rozhovoru se stačí vrátit otevřením obrovských vrat k začátku mise.

Mise 4
V této misi obecně platí, že nesmíte nechat stráže, aby zapnuly alarm, což má za následek přilákání enormního počtu nájezdníků. Pokud se vám s nimi ale podaří zamést, můžete alarm spustit kdykoli chcete. V této misi není moc zádrhelů, pokračujte zpravidla rovnou za nosem a u vysílacích antén používejte Jammery. Až dospějete do kovové místnosti, můžete si cestu zkrátit vylezením do otvoru napravo. Pokud se však vydáte nalevo, narazíte na cennou munici do laseru. Pokračujte až k otvoru v zemi, kterým se dostanete do druhé části mise.

Ihned zezadu zabijte stráž. Vylezte po skalách nahoru a sledujte, až se nepřítel otočí zády. Pak vylezte, doběhněte ho a zabijte dýkou. S dalším si už budete muset poradit dálkovými zbraněmi (nebo voice attackem). Jděte dále přes písečnou mýtinu, až v jednom z tunelů narazíte na křižovatku. Dejte se vpravo, k ornitoptéře. Zabijte tři strážce, zablokujte anténu a ze stanů seberte výbušniny a náboje. U ornitoptéry se navíc nachází distiller. Dejte se druhou chodbou a v táboře zabijte další tři stráže. Vyřaďte anténu a vylezte na bedny umístěné na jedné z plošin. Projděte tunelem až k díře ve zdi. Po rozhovoru použijte výbušninu na červené bedny venku. OKAMŽITĚ utíkejte směrem doprostřed tábora. Ve stanu uprostřed je distiller a životně důležitý kód. Opište si jej. Zabijte čtyři vyběhnuvší stráže a projděte velkými dveřmi. V dalším táboře vezměte ze stanů náboje a distiller. Pokračujte do chrámu, kde je opět munice a distiller. Pokuste se projít dveřmi, ale boss vás nepustí. Nejprve musíte zničit štít, který ho chrání. Nepoužívejte laser, pokud nechcete odejít ve formě smaženého Fremena! Štít prorazte dýkou a pak dejte (už klidně laserem) vůdci co proto. Po jeho smrti vezměte magnetickou kartu a pokračujte k Shani. Tu osvoboďte získaným kódem a spolu s ní utečte z tábora. Nesnažte se zabít všechny stráže. Jen střílejte, dokud Shani nezačne utíkat.

Sietch
Čeká vás nejvíc frustrující část hry. Musíte se pohybovat VELMI pomalu, nejlépe mírným poklepáváním šipek, abyste měli šanci zastavit včas, když vás pátrač zaměří. Po dlouhých minutách dojděte ke své zbrani a pátrače zlikvidujte. Poté následuje přestřelka se zrádcem. Sbírejte náboje kde se dá a nakonec protivníka udolejte svým laserem.

Mise 5
V závěrečné misi vás nečeká žádné větší překvapení. Na začátku jděte tajnou chodbou a aktivujte spínač. V parku vybijte stráže a rozbijte dvě pojistky stojící po stranách zdi s velkými dveřmi. Jděte do jedněch ze dvou průchodů po stranách. Všimněte si kódu, který je zobrazen na portrétu Rabbana, jenž je pověšen na jedné ze zdí v každém ze dvou koridorů. Postupně pokračujte přes stráže, až narazíte na terminál. Tam zadejte získaný kód. Totéž udělejte i v budově na protilehlé straně bludiště. Aktivací obou terminálů budete moci otevřít velkou bránu a za ní ve velitelské místnosti použít krystal, který jste dostali od své matky. Až to uděláte, připravte se na závěrečný souboj a vyběhněte ven. Zabijte nejdříve stráže a pak samotného Rabbana. Po mrzkém outru hra končí. The end.


Témata: Observatoř, Raketa, Robot