Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

FreeLancer - onlinová offlinovka

  12:00aktualizováno  11:14
Nedávno jsem na tomto místě psal o onlinovce, v níž si zahrajete roli kosmického tuláka s prázdnou kapsou a velkými plány. Dnes je tu hra, která se jí v mnohém podobá. Má ale jednu výhodu - můžete si ji zahrát offline. Staňte se pirátem, obchodníkem, lovcem lidí nebo vojákem ve vesmíru, jenž čeká jen na vás. Staňte se FreeLancerem.

FreeLancer Kosmické simulátory patří určitě k velmi atraktivním hrám - kdo by si nechtěl vyzkoušet dobrodružný život kosmického tuláka, piráta nebo obchodníka? Ke klasice tohoto žánru patří hra StarLancer, kterou vytvořili developeři z bývalé společnosti Digital Anvil, kterou loni koupil Microsoft. A protože se StarLancer setkal s úspěchem, vývojáři nelenili, rukávy si vyhrnuli a další kosmickou hru vařit začali. Bude se jmenovat FreeLancer a svým dějem naváže na příběh předchozí hry.

Pokud si ještě pamatujete minulý díl, tak ten se točil kolem velké války mezi dvěma mocenskými skupinami pozemšťanů - Koalicí a Aliancí (tak trochu to připomíná českou politickou scénu, že? :-)) Hráli jste v roli pilota Aliance a snažili jste se zastavit postup nepřátelské Koalice. Příběh ovšem pokračoval dál - před poslední bitvou zoufalá a prohrávající Aliance naložila čtyři velké kosmické lodě posledními lidmi a vyslala je k souhvězdí Síria, aby našli nový domov. Jejich ústup blokovala armáda posledních bitevníků. V okamžiku, kdy boj vrcholí, objeví se na scéně nikým nečekána, nikým nezvána obrovská mimozemská loď, která jako rozhodčí ukončí vše jediným výstřelem. Ten ovšem míří do Slunce a jak známo, střílení do Slunce se zásadně nedoporučuje, pokud nemáte po kapsách aspoň jedno nové. Sluneční soustava se vypaří do kosmického prostoru a poslední zbytky lidské rasy ve čtyřech lodích uhánějí jako o život směrem k nové domovině. FreeLancer se odehrává 800 let po této příhodě, v době, kdy ze čtyř lodí vznikly čtyři nezávislé říše, které rozšiřují dvá dominia. Vám hra svěří roli "freelancera", tedy nezávislého pilota, který se potácí mezi jednotlivými říšemi a plní pro ně (i pro jiné zadavatele) řadu úkolů a misí. A nakonec budete čelit i mimozemšťanům, kteří mají na svědomí matičku Zemi.

FreeLancer Hra nabízí komplexní vesmírné prostředí, ve kterém se budete pohybovat samozřejmě na palubě svého kosmického korábu. Pilotovatelných lodí má být ve hře k dispozici celkem 16 a postupnými upgrady si z nich můžete vytvořit zcela jedinečné stroje. Včetně různých automatických těžařských obchodních a policejních letounů má být ve hře celkem na stovku různých korábů a to je slušné číslo. V singleplayeru můžete jít po linii příběhu anebo se jen tak toulat vesmírem a stát se obchodníkem, pirátem, lovcem lidí nebo se nechat najmout do armády. Na cestách můžete obchodovat, setkávat se s NPC postavami, trochu s nimi pokecat nebo od nich něco koupit a svou loď můžete vylepšovat v různých hangárech. Občas potkáte člověka, který potřebuje vytrhnout trn z paty a má dost peněz, aby si najal vaše služby. Na úspěchu nebo neúspěchu v jednotlivých misích záleží také výše (nebo níže) vaší pověsti. Celý známý vesmír má být propojený obchodními cestami. K dispozici má být přibližně dvacítka různých typů zboží, které budou mít pohyblivé ceny. Dosažitelný vesmír se má skládat z několika desítek systémů a každý z nich bude něčím výjimečný. Hráč v nich najde unikátní místa, nerostné bohatství nebo nepřátele, kteří se jinde nevyskytují. Zábavou tak má být nejen sledování samotné příběhové linky, ale také volný průzkum vesmíru.

FreeLancer Hra má také sama reagovat na různé podněty. Pokud několik kupců začne dovážet zboží na určitou planetu, jeho cena se bude měnit v závislosti na poptávce a nabídce. Pokud se obchodní lodě vydají do nehlídaného prostoru, riskují útok pirátů. Jakmile piráti několikrát na lodě zaútočí, vyrojí se z okolí lovci lidí, kteří se je budou snažit zprovodit ze světa. Pokud se tedy rozhodnete živit jako pirát, počítejte s tím, že po několika přepadech budete mít za ocasem tlupu lodí toužících po vaší kůži. A to vás pak čeká boj o život. Vždyť co by byl kosmický simulátor bez vesmírných bojů? Ve FreeLanceru si jich samozřejmě užijete více než dost. Podle vývojářů ale nepůjde o masové bitvy se stovkami korábů. Souboje se budou odehrávat v menším měřítku, ale co tvůrci ubrali na kvantitě, to slibují přidat na kvalitě. Boj má být taktičtější a bude opravdu záležet na každém poškození lodi, na každé uražené trysce a každém ustřeleném křídle. Ovládání korábu v boji vám ulehčí palubní počítač Euronet, který se postará o navigaci a směr letu a na vás nechá hlavně mačkání spouště. Už StarLancer se mohl pochlubit jednoduchým ovládáním, ke kterému stačila jen klávesnice a myš. FreeLancer na tom má být podobně.

Kromě singleplyerové verze FreeLancer nabídne také multiplayer až pro osm hráčů. Na výběr bychom měli mít několik druhů multiplayerové hry - buď se více lidí spojí do větší skupiny, která se bude snažit v krutém vesmíru přežít, nebo si vyberete klasický deathmatch, ve kterém si zahrajete jako konkurenti proti sobě. A na závěr ještě nekolik střípků: hra samozřejmě poběží na 3D enginu, který má zajistit dokonalý prožitek kosmického letu. A ještě jedna informace - hra by měla vyjít letos v léte pro PC a zřejmě také pro XBox. Vzhledem k tomu, že vzniká ve stájích Microsoftu, to ale asi nikoho nepřekvapí, že?

Autor:




Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.