• .Grafické zpracování
  • .Český překlad
  • .Stereotyp
  • .Průměrnost

Chvíli zajímavá, po čase nesmírně stereotypní záležitost.

Freight Tycoon

Máme před sebou tycoon z dílny ruských vývojářů Nikita Interactive. Dokonce takový, který má prověřit naše manažerské a ekonomické schopnosti prostřednictvím vlastnictví dopravní společnosti. Jak poznáme manažera z masa a kostí v našemFreight Tycoon Inc. (PC) světě? Obecná představa je takováto. Správný manažer by měl být řádně upraven a nosit oblek s kravatou. Dalším poznávacím znakem se stal kufřík v jedné z rukou a mobilní telefon přitisknutý k uchu v té druhé. Dalšími důležitými články společnosti jsou nákladní automobil a někdo, kdo ho bude řídit. Vezměme si třeba řidiče kamionu podle amerického vzoru, ten nosí kšiltovku a flanelovou košili. V ideálním případě se jmenuje Bob a má knírek. Nákladní vozidlo má dvě a více náprav a jeho účast v běžné dopravní nehodě znamená hodně práce pro doktory v nejbližší nemocnici.

Hlavní aktéry jsem tedy představil. Nyní rozdělím role. Vy se ve hře dostanete do kůže vlastníka oné dopravní společnosti a tím pádem začnete spravovat to, co je myšleno manažerskými záležitostmi. Freight Tycoon Inc. (PC)Takže si koupíte nějaký ten náklaďáček nebo více, a jelikož si za volant nesednete sami, tak budete muset najmout také onoho Boba, který bude vozidlo řídit. Nutno podotknout, že jsem ve hře na příliš mnoho řidičů jménem Bob (neboli Robert) nenarazil, avšak řidiči s kšiltovkou, nebo knírkem se vyskytují hojněji. Také do začátku musíte najmout technika, aby se staral o vaše vozy. Není od věci zaplácnout i některé posty v kanceláři. Když je vše nezbytné pro start zařízeno, tak se můžete poohlédnout po nějaké ze zakázek a čekat, jak se bude její průběh vyvíjet. Nuže, tím jsem popsal, co musíte udělat v tutoriálu.

"Ve hře opravdu nemáte za úkol nic moc více, než prosté hledání nejvýhodnějších zakázek a nejvhodnějších zaměstnanců."

Základní herní principy jsou tedy venku. Popravdě to jsou nejen základní, ale všechny podstatné herní principy. Není od cesty si je přiblížit trošku více. Ve hřeFreight Tycoon Inc. (PC) opravdu nemáte za úkol nic moc více, než prosté hledání nejvýhodnějších zakázek a nejvhodnějších zaměstnanců. Město, případně vesnice se sice dynamicky vyvíjí s rozvojem vaší firmy, ale velké zázraky pro postup ve hře to neznamená. Nové silnice a mosty sice zkrátí cestu k vyřízení zakázky, ale rozhodně nebudete s napětím očekávat dokončení stavby každého nového domečku. Ve hře není ani moc oživujících faktorů. Stává se sice, že dostanete nějaký ten bonusík, jako například dar od starosty v podobě náklaďáků a podobně. Nic to nemění na tom, že se stereotyp netrpělivě čekající za dveřmi, časem stejně nastěhuje.

Vozidla jsou rozdělena do několika skupin, přičemž rozdíly mezi nimi nejsou nijak závratné. Veškeré členění je jenom o tom, jakou můžete s tímto prostředkem přijmout zakázku a jakou ne, to ale závisí také na rychlosti vozidla a jeho nosnosti. Dále pak ještě jakého šoféra si na řízení dané mašiny najmete, protože musí disponovat potřebnou koncesí.

Freight Tycoon Inc. (PC)Styl hraní je jen na vás. Můžete si garáž naládovat samými cisternami a zaměřit se jenom na zakázky jim určené. Nebo to udělat naopak a disponovat vozy všech typů. Také třeba máte možnost zaměřit se jen na jednoho zákazníka a zvyšovat si u něj reputaci (čím je větší, tím lepší zakázky máte možnost přijmout). Hra je rozdělena do třech stupňů obtížnosti. První nabídne relativně pohodovou hratelnost, ale náš starý známý stereotyp přijde hlodat daleko dříve. Další dva stupně už nabídnou celkem vyzývavou hratelnost, která se projeví hlavně při plnění kampaňových úkolů/misí. Ty jsou sice různorodé, ale cesta k jejich splnění je pokaždé stejná. Prostě děláte to, co je pro tuto hru příznačné. Přijímáte zakázky podle potřeby a to relativně stačí k tomu, abyste mohli zadaný úkol dokončit. Trošku si to sesumírujeme přihozením nějakých těch číslíček - v kampani je 21 misí a k tomu si připočítejte 10 scénářů.

"Grafika se sice povedla, ale to, že je trojrozměrná, se zde míjí účinkem."

Freight Tycoon Inc. (PC)Technicky na tom není Freight Tycoon nijak špatně. Grafika se sice povedla, ale to, že je trojrozměrná, se zde míjí účinkem. Dokážu si představit, že kdyby se zvětšila minimapa přes celou obrazovku a vše by se odehrávalo na ní, tak by to pro hratelnost neznamenalo žádný rozdíl. Co mě poměrně rozhořčovalo během hraní, byl fakt, že mi hra nedovolila v pohledu kamery nakouknout do onoho černého prázdna, kde končí mapa. Tedy ona to dovolí, ale jen kousek. To způsobilo, že jsem v určitých chvílích skoro neviděl na podniky nacházející se v rozích mapy. Po zběsilém zatočení kamerou se mi ji podařilo srovnat tak, abych se na daný závod mohl podívat vcelku a nevidět jen jeho nepatrný kus. Trojrozměrný pohled je tedy pohledný, ale docela zbytečný a místy nepraktický.

Freight Tycoon Inc. (PC)Pokud se zamyslím nad Freight Tycoon ze strany sluchové, tak též nedopadne nejhůře. Zvuky neurazí, hudba je příjemná, časem repetetivní, ale ne vlezlá. Přemýšlím, co více ke zvuku napsat. No, asi už nic.

Před závěrem zmíním něco málo o herním rozhraní. Většinu interakcí, jako nákup vozu, nebo najímání zaměstnanců vyřešíte technikou "drag and drop". Je to vcelku pohodlné a v tomto směru si není na co stěžovat. Jedna věc je ale vyvedena opravdu pěkně a to minimapa. Ne, že by byla jiná, než tomu bývá zvykem, jen je dobře přehledná a všechno potřebné na ní najdete. Možná mi trochu chyběla možnost zvětšit ji přes celou obrazovku.

Freight Tycoon je průměrnou hrou. Nemůžu ji doporučit, ale ani zatratit. Pokud je Freight Tycoon Inc. (PC)někdo ekonomičtěji založeným typem, tak se mu možná bude líbit. Pokud je běžným hráčem, kterému manažerské tycoony nic neříkají a raději si něco postaví, tak se tady nechytne. Tak, či onak, hra není nijak různorodá, nejde příliš do hloubky a po čase máte pocit, že se veškeré dění omezilo pouze na přiřazování zakázek k vhodným vozům. Pocit však není pouhou domněnkou, ale suchým faktem. Na úplný závěr dodám, že u nás hra vychází v poměrně kvalitní české lokalizaci.

50 %

74 %

Doposud hodnotilo 390 čtenářů