Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frodem či Sarumanem v Lord of the Rings: Conquest

  0:02aktualizováno  0:02
Tato multiplayerová akce zve hráče na bojiště Středozemě, kde se mohou zhostit rolí známých filmových a knižních hrdinů.

The Lord of the Rings: Conquest

The Lord of the Rings: ConquestPár Prstenů je slavnou licencí, z poslední doby zřejmě jednou z nejslavnějších. Ne nadarmo se filmová trilogie podle Tolkienovy nejslavnější ságy umístila na vrcholu historických žebříčků sledovanosti.

V době, kdy byla její sláva největší, vznikaly také četné videohry z tohoto prostředí, ovšem až na několik výjimek nebyla žádná tou opravdovou peckou, jakou si hráči vysnili. Strategie se ještě dařily, ale s akcemi to bylo o mnoho horší. Tak proč to zpětně trochu nevylepšit?

Gameplay video

Pandemic Studios se po začlenění do molochu Electronic Arts stalo jedním z předních vývojářských studií, jež pracuje na nejcennějších licencích. V klíně zdejších vývojářů skončil také nesmírně ambiciózní projekt Lord of the Rings: Conquest.The Lord of the Rings: Conquest Jedná se o multiplayerovou akci ze světa Středozemě, kde se budou bít známé postavy. Autoři mají zkušenosti již ze Star Wars: Battlefront, přičemž Conquest by měl stavět na obdobném konceptu.

Projekt je ovšem otevřen všem novým trendům, a tak se PC hráči budou muset smířit s poněkud netradičním pohledem ze třetí osoby, který je pro multiplayerové FPS přece jen nezvyklý.

Mnohem důležitější jsou ale zážitky, které pro hráče autoři připravují. A ty by měly být opravdu hutné. Sami si vyzkoušíte, jaké to je, být součástí monumentálních bitev, které znáte pouze z filmu, nebo ještě lépe – pouze z knihy. Jedná se o tak profláklé boje jako o Minas Tirith či Helmův žleb či rovněž velice zajímavé bitvy o Isengard, Osgiliath, Černou bránu či na Pellenorských pláních.

"Poprvé v herní historii Pána Prstenů si tak budete moci vyzkoušet, jaké to je, být těmi zlými. A to stojí za to."

The Lord of the Rings: ConquestJak se v tomto žánru sluší a patří, ještě předtím si budete muset vybrat jednu ze čtyř tříd a na jejím základě si vytvořit vlastní, originální postavu.

Vaše volba může padnout na ryzího válečníka, střelce, mága či špeha. Bojovník a průzkumník bojují nablízko, zatímco lučištníci a čarodějové jsou z dálky mnohem jistější a silnější. Mágové mají ale dokonce základní schopnosti v nošení meče a štítu.

„Boj na blízko je velice důležitou součástí naší hry. Měl by být mnohem podstatnější než v sérii Battlefront,“ říká vedoucí designér Sean Soucy, jenž Conquest s oblibou nazývá také „Battlefrontem s Orky“. Podobnosti najdete například v pojízdných prostředcích. Tam, kde jste ve Star Wars ovládali AT-AT tanky či stíhačky, tak v Conquestu osedláte koně, enty, olyphanty a ovládnete také katapulty či obléhací stroje.

The Lord of the Rings: ConquestVe hře si budete moct střihnout klasické multiplayerové módy typu deathmatch, capture the flag či obdobu battlefieldovského conquestu (ne nadarmo se tak hra také jmenuje) a nezatěžovat se ničím, než jasně danými pravidly. Ovšem s tím se autoři rozhodně nespokojili a využívají licence Pána Prstenů mnohem většími doušky.

Připravili proto hned dvě zajímavé kampaně. Příliš nepřekvapí, že v té první budete hrát za dobráky, tedy Společenstvo prstenu a budete de facto sledovat filmový příběh, který vás provede výše zmíněnými bitvami z jasné perspektivy.

Mnohem překvapivější je kampaň za ty špatné, tedy všiváky, jako je Sauron se Sarumanem a jejich přisluhovače. Poprvé v herní historii Pána Prstenů si tak budete moct vyzkoušet, jaké to je, být těmi zlými. A to stojí za to.

The Lord of the Rings: ConquestObzvlášť, když se autoři s tvorbou temné kampaně evidentně činí. Toto tažení si pohrává se scénářem ve stylu „co by bylo, kdyby…“. U Galadriel nahlédl Frodo do neblahé budoucnosti, která by nastala, kdyby se mu nepodařilo zničit prsten.

Temná kampaň z této varianty plete dějové klubko a přidává řadu dalších odboček na příběhových křižovatkách.

Klasických módů se může zúčastnit maximálně šestnáct hráčů, tedy osm na každý tým. To není mnoho, ovšem vězte, že o akci bude postaráno a o další dění se postará umělá inteligence.

Rozhodně si tak na bojišti nebudete připadat sami. Co se týče kampaní, ty může kooperativně absolvovat skupinka šesti hráčů. Hráči z jednoho týmu mohou kombinovat své zbraně a speciální schopnosti, aby dosáhli ještě silnějších efektů. Spolupráce by tak měla být skutečně na té nejtěsnější úrovni.

The Lord of the Rings: ConquestHráči si sice na počátku vytvoří své vlastní postavičky, to ale neznamená, že se nebudou moct ujmout nejznámějších hrdinů i antihrdinů Středozemě. Tato varianta nastane na řadě míst kampaně a v případě kompetitivních módů se té cti dostane pochopitelně aktuálně nejlepším hráčům.

Za určitý počet fragů a po splnění nějakého toho úkolu se tak klidně můžete na pár chvil stát Aragornem, Legolasem, Gimlim či Frodem. Platí to i pro opačnou stranu, kde bojuje Sauron, Saruman či Balrog.

Hrdinové mají samozřejmě naprosto skvělé schopnosti a jsou silnější než ostatní figury. Na druhou stranu je poměrně těžké se v jejich kůži udržet, protože jakmile vás někdo zabije, v této roli pro tu chvíli končíte a musíte si ji znovu vydobýt. To je pro fandy Středozemě a všeho s ní spojeného velkou motivací.

The Lord of the Rings: ConquestV plánu jsou také další módy. V jednom se například jeden hráč chopí role Froda, zatímco ostatní jsou prstenovými přízraky. Frodo jim musí co nejdéle utíkat, přičemž má k dispozici prsten a svůj mečík.

Jakmile rukou některého z přízraků padne, role se otáčí a Frodem se stává jeho pokořitel. Partii vyhrává ten, kdo v roli Froda vydrží nejdelší dobu.  

Jak to tak vypadá, v kancelářích Pandemic Studios se kutí nesmírně nadějný projekt. Pokud se ho podaří vyvážit tak, aby nikdo neměl převahu, bude to bomba, která by se na multiplayerovém nebi mohla držet hodně dlouho. Snad to vyjde.

Autor:


Témata: Electronic Arts


Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.