Vypadá to, že se s hrami se železniční tematikou doslova roztrhl pytel – po Train Simulatoru, který posadí hráče do kabiny lokomotivy, chystaných Trainz určených zejména pro železniční modeláře a sběratele a v neposlední řadě i relativně obtížných Rails Across America nadejde čas i pro normální hráče, kteří si chtějí pohodově „zabudovat“ ve vizuálně atraktivním trojrozměrném prostředí Divokého západu minulého století. Právě expanze železnice napříč severoamerickým kontinentem je synonymem té pravé romantiky drsných pionýrů (btw: já ze své Jawy 50ccm (typ 21) vymáčknul 85 km/h, jak jste na tom vy?), dělníků a inženýrů, kteří museli kromě náročné skalnaté krajiny bojovat i s nepřátelsky naladěnými Indiány, kterým se bůhvíproč nelíbilo, že jim pár metrů od tee-pee povede důležitá dopravní tepna velkého strategického významu. Byl to zkrátka svět plný explozí dynamitových patron, výstřelů pušek medvědobijek a rytmických úderů kladiv na zatloukání hřebů do pražců – a právě sem nás zavede strategie Frontierland, na které se pilně pracuje ve studiích JoWooDu.
Narozdíl od Railroad Tycoonu, kde jste měli před sebou celou mapu a navrhovali kompletní železniční trať, bude stavba transamerické dráhy probíhat v jednotlivých misích, které se odehrávají na relativně malé ploše, kde je nutné vyřešit specifický problém. V jednom z prvních scénářů budete muset například postavit funkční pilu, která by zásobovala stavbu tratě prkny a pražci. Nejprve tedy vyšlete dřevorubce do lesů, aby porazili co nejvíc stromů, které musí odtransportovat do skladiště. Odtud putují na samotnou pilu, kde z nich vzniknou úhledné dřevěné špalíčky a laťky. Tady však jejich putování nekončí – aby byl výrobek kvalitní, je nutné dřevo nějaký ten čas sušit ve speciálních sušárnách. Teprve potom následuje přesun na stavbu. Aby byl hráč motivovaný splnit úkol co nejlépe, má jeho jednání vliv na další mise – pokud tedy nezajistíte dostatečný přísun dřeva do pily, budete mít při následujících úkolech málo materiálu a nutně se opozdíte za plánem. V pokročilejších misích nebudou chybět nájezdy Indiánů, loupežná přepadení od skupin banditů, ale ani pokročilé ekonomické uvažování při těžbě železných rud a úvěrového financování stavby.
Silnou stránkou Frontierland bude zejména grafika – hra je plně 3D a podle prvních obrázků vypadají krajina i stavby (nebudou chybět ani gigantické dřevěné mosty či tunely) velmi realisticky. Připraveny jsou samozřejmě i „speciální efekty“ v podobě různých čmoudíků, ohňů, ranní mlhy či nočních jisker z komínů lokomotiv (ve hře se bude střídat den s nocí – takový noční přepad tábora dělníků nebude jistě nic příjemného). Celou stavbou bude prostupovat atmosferický příběh závodů několika společností o to, kdo jako první postaví železnici napříč Amerikou, nouze nebude ani o nevyzpytatelné NPC postavy (jak „vaše“, tak konkureční). Podle prvních informací (a z toho mála, co jsme měli možnost shlédnout na stánku JoWooDu na E3) to vypadá, že se můžeme těšit na takový trojrozměrný mix Settlerů a Railroad Tycoonu se špetkou atmosféry Desperados. Frontierland by měl vyjít v prvním čtvrtletí příštího roku v několika jazykových mutacích (možná se dočkáme i české verze). Minimální hardwarové požadavky zatím nejsou známy, ale podle slov vývojářů by měly být „více než rozumné“. Uvidíme...