Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frontline Attack - tanky drtí Evropu

  12:00aktualizováno  24. září 9:34
Po Sudden Striku 2 se na nás valí další RTS z druhé světové války. Frontline Attack se pyšní bombastickou grafikou, možností hrát za všechny strany, jež se účastnily války v Evropě i misemi na základě historických bitev. Ve skirmish módu si užijí také ti, kteří rádi těží a staví základnu. Hra má prostě co nabídnout.

Frontline Attack: War over Europe

Téma druhé světové války se ve strategických hrách objevilo mnohokrát. Z těch nejznámějších titulů můžeme jmenovat například Commandos nebo Sudden Strike. Časy složitých realistických tahovek typu Panzer General nebo Steel Panthers jsou už dávno pryč. Dneska všichni chtějí realtimeové zpracování a pestrobarevnou grafiku, ultrasložité funkce a nutnost studovat manuál baví jen málokoho. Proto tahovky s touto tématikou postupně mizí; snad až na hru 1914 – The Great War, která vyjde co nevidět. Ta se ovšem odehrává za první světové války. Kdo si chce užít komandování v reálném čase, sice zdaleka ne tak historicky přesné, nicméně graficky hodně povedené a zábavné, měl by se začít zajímat o hru Frontline Attack: War over Europe (v Americe se bude prodávat pod názvem World War II: Panzer Claws).

Frontline Attack se odehrává v období let 1941 až 1944 na evropském kontinentu. V několika kampaních zažijete útok Němců na Sověty, boje ve Francii a Itálii i staré známé Ardeny, které nechybí snad v žádné hře s podobnou tématikou. Velet můžete třem největším Frontline Attack: War over Europemocnostem té doby – nacistickému Německu, komunistickému Sovětskému svazu a Spojeným státům americkým spolu s jejich evropskými spojenci.

Hra čítá kolem čtyřiadvaceti misí spojených v několik kampaní. Autoři slibují historicky autentické mapy, jestli to je ale pravda, dokáží posoudit snad jen veteráni. Na začátku mise dostanete vojsko, se kterým si musíte vystačit do úplného konce. Jakékoliv stavění a těžba na způsob Dune 2 v kampaních chybí, úkoly musíte plnit s rozmyslem, nikdo vám padesát dalších tanků prostě nedodá. Sem tam si ovšem lze vypomoct ukradením nepřátelské techniky. Najdete-li opuštěný nepřátelský tank nebo odstraníte-li jeho posádku, můžete do něj nahnat své pěšáky. Pokud nespustíte palbu, v klidu se můžete prohánět skrz pozice nepřítele, aniž by cokoliv poznal. Stejným způsobem jdou zabírat opuštěné i poničené bunkry a budovy. Kromě samotných kampaní je připraveno zhruba patnáct map pro skirmish mód, v němž se klasicky staví základna a za peníze z těžby se cvičí nové vojsko. Vybere si každý.

První, co člověka po spuštění hry ihned upoutá, je grafické zpracování. Autoři použili Frontline Attack: War over Europeengin Earth 3, který zvládá nejen plynulé střídání dne a noci, změny počasí, otáčení kamery do všech směrů a úhlů, ale taky nádherně zpracované výbuchy, vlivy terénu na chování jednotek i detailní modely pěšáků, tanků a veškeré techniky. Třeba takové střídání dne a noci nemá jen estetický vliv, při plánování strategie se musí brát ohled na to, že v noci je snížená viditelnost. Na druhou stranu, dá se toho i využít, tanky mohou vypnout světla a nepozorovaně se dostat nepříteli do zad. Stejně tak i počasí ovlivňuje dohled jednotek a během bouřky a v prudkém lijáku tanky jezdí pomaleji než za jasného počasí.

Zkušení stratégové možná budou postrádat doplňování paliva nebo možnost vytvářet kouřové clony, kryjící postup. Tak či onak nechybí nabírání zkušeností a vyšších hodností u jednotek, doplňování munice během bojů a letecká podpora. Letadla nejdou přímo ovládat, stačí jen zvolit cíl a typ bombardování a je vymalováno. Vzdušné síly se hodí i pro průzkum a výsadky parašutistů, kteří mohou operovat kdekoliv na mapě. Frontline Attack se ale soustředí především na boje tanků a další těžké techniky. Každá ze tří stran má přibližně dvacet unikátních tanků, které Frontline Attack: War over Europeodpovídají – aspoň co do názvu, síly a vzhledu (i když ne u všech modelů) – svým reálným vzorům. Další podpůrná technika, transportéry, pontonové mosty, oficíři a pěchota je pro všechny strany víceméně stejná. Avšak i tak je ve hře kolem osmdesáti různých jednotek.

Grafika a engin je nejsilnější zbraní Frontline Attacku. Terén a jednotky jsou zpracovány úchvatně a skvělé výbuchy navozují atmosféru tvrdých bojů. Například když zničíte tank, nejdříve efektně vyletí do povětří, pak začne hořet, dýmit a po čase plameny ztrácejí na síle, až zhasnou úplně. S kamerou jde libovolně hýbat do všech směrů i úhlů, grafika je parádní jak z výšky (obzvláště je úchvatný pohled v noci z ptačí perspektivy), tak i z nejbližších záběrů. Zvukové zpracování za grafikou nijak nezaostává. Hudba přesně pasuje do atmosféry a prostředí; a třeba vojáci, kolem kterých zrovna létají kulky, nahlas a hystericky řvou. Minimální požadavky jsou trošku tvrdší – procesor 350 MHz, 64 MB RAM a 16 MB 3D karta, doporučené požadavky hovoří o gigahertzovém procesoru.

Frontline Attack zatím vypadá velmi dobře. Jediné dvě výtky se týkají ne zrovna zdařilého ovládání Frontline Attack: War over Europe(chybí třeba nastavení formace), které se ale do finální verze může ještě zlepšit, a malých možností v taktice. Hra má sice obrovský potenciál, leč chybí v ní třeba větší podpora dělostřelectva, jež je nepostradatelnou součástí každého většího útoku, morálka, zmiňované dýmové clony či schopnost jednotek vybudovat zákopy. Důležitá je ovšem hratelnost, a ta se zdá z demoverze na solidní úrovni. Uvidíme, jestli Sudden Strike bude mít svého nástupce, nebo jestli Frontline Attack i přes bombastickou grafiku zklame. V současné době je k dispozici pouze německé demo, finální verze, v níž nebude chybět ani multiplayer a editor map, by měla vyjít tento nebo příští měsíc pod vydavatelskými křídli společnosti Zuxxez Entertainment.

Autor:


Témata: Letadlo


Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.