Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fuel - maratón s vůní benzínu

  12:00aktualizováno  7. června 4:48
Napadlo vás někdy při závodění v Need For Speed zastavit, vylézt z auta a přesednout na jiný dopravní prostředek, který by více vyhovoval danému úseku trati? Nebo opustit silnici a zkrátit si to přes přilehlé jezero? Eventuelně se s ničím netrápit a do cíle doletět vrtulníkem? To všechno a mnohem víc vám dovolí Fuel.

Fuel

Jedním z důvodů, proč jedna skupina lidí vyvíjí počítačové hry a druhá skupina lidí je hraje, je bezpochyby fakt, že jisté věci jsou v reálném světě buďto moc drahé nebo jednoduše neuskutečnitelné, a tak si je chceme do jisté míry vyzkoušet alespoň prostřednictvím her. Ne každý dostane příležitost řídit čtyřkolku, pilotovat helikoptéru nebo prohánět vznášedlo nad mořskou hladinou. Naštěstí existují vývojářské týmy, které věnují svou energii a čas vývoji skvělých simulátorů, prostřednictvím kterých si i normální obyvatel planety může pilotovat formuli 1.

Jakýmsi trendem většiny dosavadních počítačových simulací byla orientace na konkrétní oblast. Například NFS jsou o ježdění „jen“ v autech, Comanche o létání „jen“ v helikoptéře, NHL „jen“ o bruslení, nahrávání a střílení. Všechna ta „jen“ mají jednu věc společnou - sice můžeme být v centru všeho dění, ale nikdy se nemůžeme podívat „ven“ – mimo hlavní simulovanou oblast. V NFS nelze zastavit ve městě, vylézt z auta a odskočit si do baru. Ani nesjedete ze silnice a neprojedete se alejí, kterou vývojáři mimo hlavní trať malebně vymodelovali. Natož abyste v NHL prozkoumali jiná zákoutí stadiónu, než kluziště, střídačku a občas trestnou lavici. Ano, odpověď je jasná - kupujete si simulátor letadel – tak se očekává, že chcete létat.

Fuel

Pro ty, kteří by rádi vyzkoušeli více kvalitně zpracovaných dopravních prostředků a navíc by celou hru hráli v roli zvoleného hrdiny s osobností, je tu připravovaná hra Fuel. Na jejím začátku si nevybíráte značku auta, se kterým odjezdíte celý závod, ale volíte si jednu z osmi postav, pocházejících z různých koutů světa. Každá postava má odlišné dovednosti a charakter, což se projeví během hry. Toto dává možnost hráči zvolit si své „simulované já“ podle svého herního stylu. Jednou z nejzajímavějších předností hry je svoboda pohybu. Písečná bugina není dost rychlá mimo poušť, nevadí, stačí vyhlédnout volné vznášedlo, a opravdu fyzicky přestoupit. Může se stát, že k volnému vodnímu skútru budete muset doplavat, nebo se k příštímu checkpointu dostavit pěkně po svých. Ale nebude to zas tak jednoduché, jak se zdá. Vaší fyzickou zdatnost bude omezovat takzvaný „Fuel Meter“, který bude ukazovat jak dlouho můžete ještě sprintovat o závod s protivníkem, abyste získali lepší jeep, nebo jak dlouho vydržíte plavat – nechtějte, aby vám došly síly když vás zrovna bude honit žralok.

Fuel byl původně zamýšlen jako závod vznášedel a měl využívat tehdy na trhu nové karty GeForce3. Ale jelikož se vývojářům od „ohnivé ropuchy“ (Firetoad Software) nepodařilo hru dokončit v plánovaném termínu, rozhodli se alespoň původní myšlenku „trochu“ Fuelpozměnit a vylepšit. Celá hra je jeden velký a pěkně dlouhý závod o milión dolarů, během kterého si hráč vyzkouší až tucet různých závodních prostředků. Na každém z nich si údajně tým inženýrů dal pěkně záležet. Takže nehrozí žádný Tomb Raider, ve kterém si Lara sice vypůjčila člun nebo čtyřkolku, ale jejich chování nebylo ošetřeno do větších detailů. Díky vynucené dodatečné úpravě původní myšlenky, musí hra disponovat velmi propracovanou grafikou. Terén, jenž má přecházet od vyprahlých pouští a tunder až po trávou zarostlé kopce a sluncem zalité laguny, má být modelován pomocí nfiniteFX enginu. Objekty budou samozřejmě stínovány, závodní prostředky a jiné objekty budou odrážet světlo, vodní hladina bude zrcadlit a to všechno ve 160 000 polygonech za jeden snímek. Na své si však přijdou i hráči s méně výkonnějšími systémy.

Vydání Fuel je připravováno na podzim tohoto roku, ale zatím pouze na Xbox. Není to však jeho poslední slovo - závodní stroje zamíří také na PC a netradičně na Mac. Ale ať už jmáte doma jakýkoliv systém, můžete očekávat pořádný závodní maratón. A pokud by snad někoho nebavilo soutěžit proti umělé inteligenci zabudované do protivníků, může na závod napříč prérií pozvat někoho živého - hru bude totiž možné hrát jak přes Internet tak přes LAN.

Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Jobs Contact
Konstruktér (25.000 - 40.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 25 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.