Vytvořit pro americkou armádu virtuální simulaci taktického boje a následně ho přetvořit v komerční hru, kde si postupy vojenských manévrů může vyzkoušet velký počet potencionálních teroristů (což je z pohledu neherní veřejnosti jistě valná většina hráčů), chce pořádnou porci odvahy. Pandemic, tvůrci hitů jako Mercenaries nebo Star Wars: Battlefront ji však měli a také ji opravdu náležitě zpeněžili. Americká armáda se sice od celého projektu distancovala, ale hra měla o reklamu již dávno postaráno.
Nově jsou vám v FSWTH k dispozici i ovladatelná vozidla.
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers (dále jen FSWTH) vypadá na první pohled jako identické dvojče prvního dílu, ale po bližším prozkoumáním zjistíte, že s malým počtem změn oproti originálu problém určitě nebude. FSWTH staví daleko více než jeho přímý předchůdce na charakterech jednotlivých postav i na samotném příběhu. Obojí přitom silně pokulhává. Všichni vojáci jsou totiž za A) naprostí hňupové nebo za B) ultra-drsní řízci, kteří svým „tvrďáckým“ vzhledem vzbuzují smích. Navíc se slovník všech herních aktérů pěkně přiostřil. Hlavní hrdinové nechodí daleko pro sprostá slova, která obvykle začínají na F nebo S. Rating se tak vyšplhal až na maximálních 18+. Mnohem více se dozvíte i o pozadí konfliktu v zemi, v nichž se celé dění odehrává – Zekistánu. Ten je jasnou virtuální kopií Iráku a vám opravdu nebude trvat dlouho, abyste zjistili, kde brali tvůrci pro výběr lokací inspiraci.Oproti jedničce se ale podíváme i do rozmanitějších míst. Nejenom že se kromě vyhořelých tržišť a polorozpadlých stavenišť podíváme i mezi nějakou tu zeleň, historická místa, ale dokonce i do interiérů. Ano, to vám bylo v prvním díle odepřeno a tato možnost se v FSWTH jeví jako jasný posun k lepšímu. Brzy též zjistíte, že se v otevřeném prostoru lépe manévruje. Souboje v interiérech jsou tedy daleko těžší a to především díky malému prostoru k taktizování. Celkově je však obtížnost také na daleko vyšší úrovni, nežli minule. I na nejlehčí možnou (obtížnosti jsou pojmenovány podle vojenských hodností) se pořádně zapotíte. Upřímně řečeno si nepamatuji hru, kde jsem zemřel již při tutoriálu a to hned několikrát.
Audiovizuální stránka je silnou stránkou celé hry.
Pokud jste o FSW jako takovém nikdy neslyšeli, tak by se jistě hodilo malé resumé. Základní princip spočívá v tom, že neovládáte jednu osobu ani jednotlivé členy jednotky, ale celý tým jako celek. Akčně orientovaní hráči si sice neužili ani jediného přímého výstřelu, ale i tak hra zaujala daleko větší část herní obce, než se očekávalo. Tento systém plně využívá i FSWTH a nadále ho rozvíjí. Celá úroveň, či chcete-li herní pole, je rozděleno do neviditelných čtverců (v případě FSW spíše kruhů), které se při vyvolání ukazatele možného směru zobrazí. Díky malému rámečku v pravé dolní části obrazovky dokonce vidíte jakou pozici váš oddíl zaujme. Aby byly strategické možnosti ještě větší, tak máte k dispozici týmy dokonce dva a to hned čtyřčlenné. Navíc Aplhu a Bravo doplní občas i nouzově Charlie. Ten zastává obvykle roli jediného přeživšího člena předchozího výsadku a obvykle ho máte za úkol pouze doprovodit na určené místo.Nově jsou vám však v FSWTH k dispozici i ovladatelná vozidla. Zacházení s nimi přitom funguje na stejné bázi jako ovládání týmu vojáků, jen manipulujete s jedinou jednotkou. A tou obvykle není nic menšího než kulometem vybavený Hummer nebo obrněné APC M2 Bradley. Jeho palebný kalibr je samozřejmě větší než u vojáků a dokáže se bleskurychle vypořádat i s početnou převahou. Nově je k dispozici i možnost svůj vojenský tým rozdělit dočasně na dvě menší skupiny po dvou členech. Daleko více tak můžete využít krycí palby. Bohužel z neznámého důvodu již krytí se za různými překážkami neplní svůj účel stejně dobře jako v původní hře. Mnohdy se vám stane, že i když máte všechny členy vašeho komanda řádně vykryté, tak stejně schytáte výstřel z absolutně neznámého či nelogického místa. Navíc se bohužel razantně zhoršila umělá inteligence. Nepřátelé se chovají často jako slepice s připevněnou petardou na biskupu. Co je však daleko horší, narazil jsem na místa, kde se nepřátelé vyloženě respawnovali. Ničeho takového jsme přitom svědky v prvním díue nebyli.
Co vás jistě potěší, je zpráva, že FSWTH je rozhodně více než jen pouhá „víkendovka“. Mise jsou dlouhé a jejich počet přesahuje úctyhodné číslo dvanáct. K jejich úspěšnému zvládnutí napomáhá i vylepšený režim ukládání, ve kterém nemusíte zdlouhavě vyhledávat staticky umístěné savepointy, protože hra se postupem času ukládá sama. Včasného uložení se tak dočkáte vždy.
Audiovizuální stránka je silnou stránkou celé hry. Hudba a zvuky jako by vypadly z ucha posluchači OST k filmovému (a potažmo i hernímu) Black Hawk Down. Grafika je na poměry současné generace konzolí taky povedená a nechybí ani pěkné detaily. V tomto
|
|
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|