Future Factory

Future Factory | foto: Fun2Robots

Česko-slovenské studio vyvíjí hru inspirovanou Karlem Čapkem

  • 4
Future Factory je retrofuturistická hra inspirovaná divadelní hrou R.U.R., ze které pochází slovo robot. Výsledkem má být obtížný titul s náhodně generovaným prostředím a permanentní smrtí.

Vývojáři titul popisují jako kombinaci akce, hry na hrdiny, nekonečného běhání (endless runner) a nesmírně náročných titulů (roguelike), kde smrt znamená definitivní konec (více o žánru). Hra se tedy inspiruje v roguelike titulech, jednotlivé průchody však do budoucna napomáhají sbíráním zkušeností a peněz.

Future Factory

"Věříme, že se nám povedlo vytvořit mix, který působí velmi svěže a přitom jsou všechny mechaniky povědomé a pro hráče rychle uchopitelné," řekl Bonuswebu vývojář Vladimír Geršl.

Ústředním prostředím je továrna stylizovaná do futuristického pojetí z pohledu 40. let minulého století. Herní úrovně však titul negeneruje zcela náhodně. Sestavuje je totiž z předem připravených místností. To prý napomáhá jejich obtížnostnímu vyvážení. Jednotlivá patra však při každém průchodu hrou mají nabízet unikátní kombinace.

Vladimír Geršl o projektu říká: "Vyvíjíme takovou hru, kterou bychom si sami rádi zahráli. Rychlou, těžkou a s příběhem, který zaujme, ale nevyžaduje přes 60 hodin pozornosti." Prim podle něho hrají hráčovy dovednosti a opakovatelná hratelnost.

Future Factory využívá modelu hraní zdarma. "Samozřejmě alfou a omegou úspěšné hry je to, že vydělá peníze a tím poskytne možnost vývojářům dělat dál to, co je baví. Naše filozofie je taková, že z hráčů peníze netaháme: mohou investovat do hry, pokud je ta hra chytne," odpověděl Geršl na otázku Bonuswebu, jakým způsobem chtějí uchopit free 2 play model.

"Získají tak rychleji nové vylepšení zbraní, bomb, speciálních schopností hrdiny a třeba i možnost vyzvat další hráče v přátelských soubojích," dodává.

Future Factory

Hra půjde podle vývojářů dohrát i bez otevření peněženky. "Nikoho nebudeme nutit platit, jen to bude vyžadovat víc času a úsilí. Věřím však, že řada hráčů to vnímá podobně jako já: pokud hraju free-to-play hru, poctivě se u ní bavím a mohu si koupit něco, co mi hratelnost zpestří, rád do hry investuji s vědomím, že jsem podpořil vývojáře za to, že mi poskytli řadu hodin dobré zábavy."

Future Factory není projektem vývojářských zelenáčů. Někteří členové studia Fun2Robots (homepage) totiž mají letité zkušenosti například ze slovenské společnosti Cauldron, která v minulosti vytvořila tituly jako Spellcross, Chaser či Soldier of Fortune: Payback.

"Přípravné práce začaly ve čtvrtém kvartálu roku 2012 a první prototypy pro investory jsme měli v lednu 2013. Dlouho jsme však pracovali na hře po večerech při zaměstnání, až jsme se na konci třetího kvartálu 2013 dohodli finálně s investory, založili regulérní firmu a vývoj se rozjel na plné obrátky," vysvětluje Geršl.

Hra má vyjít pro PC, mobilní zařízení i konzole. PC hráči ji nejprve objeví na Facebooku, do budoucna však vývojáři plánují verzi i pro digitální distribuci Steam. Uzavřená betaverze bude pro české a slovenské hráče k dispozici v druhém čtvrtletí letošního roku.

,