Obrázek ke hře Divide By Sheep společnosti  tinyBuild

Obrázek ke hře Divide By Sheep společnosti tinyBuild | foto:  tinyBuild

Veřejný spor s prodejcem aktivačních kódů může hernímu průmyslu prospět

  • 2
Ačkoliv se web G2A nařčení z přeprodeje kradených klíčů bránil, na situaci reagoval úpravou podmínek. Z obchodních transakcí by do budoucna měli profitovat i tvůrci her a prodejce slíbil zpřístupnit databázi nabízených klíčů, díky které půjde ověřovat jejich původ.

Kroky následují po sporu s vývojářským studiem tinyBuild Games, podle kterého se na G2A hromadně obchoduje s aktivačními kódy kupovanými přes kradené platební karty (více o konfliktu). G2A to odmítá, přesto však plánuje sadu kroků, která by situaci vývojářů měla zlepšit.

„Jako jednička na digitálním trhu s hrami si uvědomujeme, že je naším úkolem v herním průmyslu kontat dobro,“ napsala firma v prohlášení pro britský server Eurogamer. Vývojáři se tak mohou přihlásit o 10 % z titulů prodávaných dalšími stranami.

„Nedávné události naznačily, že musíme rychleji přidávat vývojářské benefity a přizvat tvůrce her, aby při vytváření budoucího tržiště hráli ještě významnější roli.“

Na web také přibude tlačítko, kterým bude možné při nákupu klíče zaplatit peníze i přímo vývojářům hry.

„Chceme vývojářskou komunitu ujistit, že naše tržiště kvůli nekalým aktivitám bedlivě sledujeme,“ tvrdí G2A.

Nové funkce by web měl začít testovat v následujících dvou týdnech a oficiálně je přidat 29. července.