Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom – cenzurované GTA

  12:00aktualizováno  12:09
V Austrálii se dali předvánoční cenzoři opět do díla. || EverQuestem zmítá mohutná inflace. || Přijměte naše podmínky, nebo stáhneme Xbox z prodeje, vyhrožuje Microsoft Austrálii. || Hry se prodávají lépe než filmy, hudba má na kahánku. || Společnost Electronic Arts zavřela studio, které vytvořilo nové Need for Speed.

Nůžky, běloba... cenzura - pondělí 21. října 2002
V Austrálii opět řádí cenzoři. Loni před Vánoci měli „zásadní výhrady“ proti obsahu oblíbené hry Grand Theft Auto 3 a letos tomu není o moc jinak. Co je popudilo tentokrát? Pokračování stejné série, tedy GTA: Vice City, a hra plná naháčů a frivolních mravů, neboli sportovně laděný titul BMX XXX. V obou případech přitom jde o to samé: vulgaritu a nabádání k chování, které by si ve skutečnosti neměl na veřejnosti nikdo dovolovat.
Je to trošku zvláštní. Australským úřadům nijak nevadí násilí, kopání do stařenek a střelba po policistech. Zato jim jsou trnem v oku striptýzové bary, animované sekvence se sexuálním podtónem a dovádění na bicyklech v nedbalkách, nebo i bez nich. Opravdu je nahota o tolik nebezpečnější než svištění projektilů na zalidněné ulici? Podle Australského úřadu pro film a literaturu (AOFL), který schvaluje i počítačové hry, rozhodně ano.
Těžko říct, co si o tom myslet. Snad jen pokrčit rameny a doufat, že dříve nebo později i úřady u protinožců pochopí, že cenzura nic neřeší. Když před rokem zakázaly GTA3 a hra se dostala na pulty obchodů s výrazným zpožděním způsobeným úpravou programového kódu, hráči si nechali krabici s vytouženou hrou poslat z Británie. Jediní, kdo na tento tah ve skutečnosti doplatil, byli prodejci. Na druhou stranu je třeba uznat, že pouze v Austrálii vládní představitelé tolerují existenci mod-chipů, díky kterým si příznivci počítačové zábavy mohou užívat i ty tituly, které vyšly v jiném regionu – například v již zmíněné Británii.
Zdroj: Eurogamer

EverQuest na pokraji krachu - pondělí 21. října 2002
Co má virtuální a skutečná ekonomika společného? Zákony finančního trhu. Na vlastní kůži to pocítilo oblíbené online RPG EverQuest, v němž zuří zběsilá inflace. Několik hráčů objevilo bug, díky kterému si mohou vytvořit tolik peněz, kolik jen chtějí. Beránku otřes se. Jenže s beránkem se otřásla celá hra. Informace o bugu se začala šířit a boháčů bylo stále více a více. Na to pochopitelně zareagovali všichni, kteří ve hře něco prodávají, a zvýšili ceny. Proč ne, když si to mohou ostatní dovolit?
Jenže problém je v tom, že ne každý ví, jak s pomocí chybky a makra zlaťáky vydělat. Pak má pochopitelně smůlu. A pro hráče, kteří chtějí s EverQuestem teprve začít, je situace naprosto neúnosná. Jejich kupní síla je natolik mizivá, že by vytvořili akorát tak novou kastu žebráků.
Společnost Verant, tvůrce hry a její správce, se rozhodla rázně zakročit. Snaží se vyhmátnout všechny podvodníky, kteří za současnou situaci ve světě EverQuestu mohou, a ruší jejich účty. Otázkou je, jestli to pomůže. Pokud zároveň nespraví zmíněnou chybu, bude se situace opakovat. Snad to udělá co nejrychleji.
Zdroj: BBC

Sbohem, černá krabičko – úterý 22. října 2002
A opět jsme u protinožců. Tentokrát však ne kvůli potrhlým úřadům, ale kvůli legalizaci mod-chipů, která byla naznačena v první kapitolce. Steve Ballmer, výkonný ředitel společnosti Microsoft, takové počínání rozhodně neschvaluje. Prohlásil, že pokud se postoj úřadů k této problematice nezmění, může se Xbox z australských obchodů nadobro vytratit.
Ano, je pochopitelné, že se Ballmerovi nelíbí situace v Austrálii, ale nejspíš zapomíná na jedno – pokud konzoli opravdu stáhne z prodeje, neprodá ani jednu. Ani žádnou hru. Jeho zisky tedy budou na tomto kontinentě nulové. Navíc si neuvědomil jedno: každý národ má právo na svou vlastní legislativu. Pokud se liší od té americké, je to on, kdo se musí přizpůsobit. Nemůže si dovolit vyhrožovat vládním představitelům suverénního státu, pokud nepřijmou jeho podmínky. Takto se kriket opravdu nehraje, pane Ballmere, ani když máte za zády nejbohatší softwarovou korporaci na světě.
Zdroj: GamesIndustry

Okrádají nás, ale bohatneme – úterý 22.října 2002
Organizace ELSPA, která funguje v Británii jako regulátor trhu s počítačovými hrami, zveřejnila prodejní výsledky za prvních devět měsíců roku 2002. Obrat dosáhl výše 684 milionů liber (přes 30 miliard korun), což je o 12,5 procenta víc než za stejné období v minulém roce. Navíc se předpokládá, že díky předvánočnímu šílenství bude i poslední čtvrtletí trhat všechny rekordy. Předběžné odhady hovoří o celkovém obratu ve výši 1,1 miliardy liber (bratru 50 miliard korun).
„Herní průmysl již překonal svým obratem kina i videokazety, za chvíli bude větší než hudební průmysl,“ rozplývá se ředitel ELSPA Roger Bennett. Ještě kdyby tak nebyli ti piráti. Ti totiž za minulý rok – opět podle ELSPA – způsobili herním vydavatelstvím škody několikrát vyšší, totiž 3 miliardy liber (skoro 150 miliard korun). Kdyby tyto peníze spadly firmám do klína, to by se to žilo. Pokud se ovšem údaj zakládá na pravdě a zisky by byly opravdu tak vysoké...
Zdroj: GamesPress, ELSPA

Zavíráme, jděte domů – pátek 25. října
Společnost Electronic Arts sice zveřejnila předběžné výsledky hospodaření, ve kterých se jí nevede zrovna špatně, ale i tak se snaží ušetřit všude, kde to jen jde. V pátek například oznámila, že zavírá svoje studio v Seattlu. Polovina ze 40 zaměstnanců přejde do větších kanceláří ve Vancouveru, ostatní jsou na dlažbu.
Nedá se přitom říct, že by se vývojáři nějak flákali. Nedávno přinesli na trh například velice očekávou závodní hru Need for Speed: Hot Pursuit 2. Jenže studio v Seattlu bylo nejmenší ze všech, které v EA financovali. To ve Vancouveru má například 950 zaměstnanců. Inu, pokud má někdo sen dělat hry ve velkém...
Zdroj: GamesIndustry

Střípky a zajímavosti
- Budovatelská strategie Zoo Tycoon dělá svým tvůrcům radost. Už se jí prodalo přes milion kusů. Jak je vidět, hard-core hráčů sice přibývá, ale rodinná zábavička je rodinná zábavička.
- Společnosti Acclaim se moc nedaří. Nejen, že má problémy s uvedením na trh své novinky BMX XXX, ale dokonce se nevydařila ani obří kampaň na Turok: Evolution a další tituly. Zdá se, že letošek bude pro tuto firmu horší než loňský rok. A to nezní dobře. Bude se propouštět?
- Nechť trubky zazní a fanfáry ohlásí příchod nového ratingového systému, který by měl být zaveden po celé Evropě. Tak to alespoň říká organizace ELSPA. Prý bude „odrážet rozdílnost evropských kultur a přístupů k různým problematikám“. Inu, proč ne. Jenže se to netýká Německa, která má vlastní systém, Finska a Portugalska, které se snad připojí později, a všech států, které nejsou v Evropské unii. Jakže to je s tím „po celé Evropě“? Že by kontinent končil tam, kde začínají slovanské jazyky?
Zdroj: GamesPress

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Co máte pořád s tím Nintendem? Pohled nováčka po dvou letech

Super Mario Bros. 3

Na rozdíl od situace v zahraničí nejsou u nás výrobky od Nintenda tolik vyhledávanou komoditou. Značka tu prostě nemá...

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz