Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom – krach a „policejní razie“

  12:00aktualizováno  15. prosince 9:41
Acclaim se potýká s finančními problémy a zavírá jedno ze svých studií. || Codemasters pomáhá lidem, kteří chtějí proniknout do herního průmyslu. || BBC hodilo vývojáře z Runecraftu přes palubu, společnost končí. || Policie provedla šťáru v hlavních kancelářích Vivendi Universal.

Turok svým tvůrcům nepomohl – středa 11. prosince 2002
Šetřit se musí, zvlášť když nejsou hospodářské výsledky dvakrát povzbudivé. Vydavatelství Acclaim tedy oznámilo, že se rozhodlo zavřít své vývojářské studio v Salt Lake City, ve kterém pracovalo 70 lidí. Ti v současnosti pracovali na dvou titulech – jeden, dosud oficiálně neoznámený, poputuje nadobro k ledu, Legends of Wrestling III bude dokončen v austinské pobočce. Acclaim neprozradil, zda alespoň část pracovníků ze Salt Lake City bude moci přejít do Austinu, nebo jestli se všichni ocitli na dlažbě. Pravděpodobnější je ale druhá varianta. Acclaim totiž musí šetřit kde jen může – snad žádný z jeho titulů se neprodává tak, jak zněly předběžné odhady. Největším zklamáním byla hra Turok: Evolution, která měla být jedním z předvánočních hitů, ale ve skutečnosti do pořadí v žebříčcích prodejnosti nijak výrazněji nezasáhla.
Doufejme jen, že Acclaim nepotká stejný osud jako o den později Runecraft. I ten zrušil jedno studio, aby ušetřil, a nakonec... Ne, nepředbíhejme. Na všechny se dostane.
Zdroj: GamesPress

Codemasters podává nováčkům pomocnou ruku - středa 11. prosince 2002
Kdo by rád pronikl do herního průmyslu, neměl by si nechat ujít nabídku vydavatelské společnosti Codemasters. Ne, že by pořádala bezplatné kurzy pro budoucí vývojáře, to ne. Pouze na svých stránkách zveřejnila sérii článků, v nichž se dozvíte o dané profesi vše podstatné – nejen běžné požadavky na vzdělání a zkušenosti, ale i co práce obnáší, jaké jsou její varianty, možný kariérní růst, míra zodpovědnosti a podobně. Texty píší přímo zaměstnanci Codemasters, svůj „domácí úkol“ zatím odevzdali zástupci grafiků, programátorů a testerů. V budoucnu by měly přijít i další.
Články jsou určeny především mladším lidem, kteří v současnosti studují a chtějí vědět, jakou cestou se vydat, aby je nakonec zavedla k tvorbě špičkových titulů. Stojí za přečtení ale i v případě, že jste jen zvědaví a chcete zjistit, jak to v branži elektronické zábavy chodí.
Není to poprvé, co se podobné rady na internetu objevily. Málokdy se ale stává, že by se do takovéhoto projektu pustila vydavatelská společnost – riskuje totiž, že její aktivita sice pomůže přivést na svět řadu kvalitních vývojářů, ti ale nakonec skončí u konkurence. Nezištnost tohoto kroku ale na druhou stranu zlepšuje její obraz v očích herního publika, a to je k nezaplacení. Dobré jméno je totiž klíčem ke každému druhu podnikání a je dobře, že si to v Codemasters uvědomují.
Zdroj: Codemasters

Z deště pod okap – čtvrtek 12. prosince 2002
V polovině října jsme vás informovali, že britské vývojářské studio Runecraft uzavřelo v rámci úsporných opatření svou pobočku v Leedsu. Většina zaměstnanců se tehdy mohla přestěhovat do hlavních kanceláří v Dewsburry, o práci tedy programátoři nepřišli. Veškeré řeči o tom, že se společnost potýká s katastrofálním nedostatkem financí a brzy ukončí svou činnost, se prý nezakládaly na pravdě. Jenže uplynuly dva měsíce a dle neoficiálních informací se minulý týden uzavřely brány i kanceláří v Dewsburry.
Kamenem úrazu pro britské vývojáře byla údajně smlouva s televizní stanicí BBC a společností Fightbox, pro které měli připravovat dosud neohlášený velký projekt. V očekávání slušného zisku na něj Runecraft vrhl veškeré své síly, protože čím dřív by jej dokončil, tím dříve by dostal peníze potřebné k udržení studia při životě. Co se ale nestalo: BBC se rozhodlo, že vyhodí Runecraft z kola ven a o vývoj se postará samo ve spolupráci pouze s Fightboxem.
Zdroj blízký BBC prozradil, že vývoj by prý měl probíhat v nově vzniklém studiu v Leedsu. Tedy ve městě, kde Runecraft zrušil svou pobočku, aby měl pro zmíněnou velkou zakázku všechny mozky pod jednou střechou. Bylo by možná zajímavé zjistit, kdo bude pro BBC v Leedsu pracovat. Že by lidé, kteří se s projektem seznámili ještě pod vlajkou Runecraftu?
Zdroj: GamesIndustry

Policejní razie u Vivendi – čtvrtek 12. prosince 2002
Koncem týdne se v novinách po celém světě objevily palcové titulky hlásající, že „policie vtrhla do ředitelství Vivendi Universal“, články pak mluvily o „razii proti mediálnímu gigantovi“. Skutečnost ovšem byla mnohem prozaičtější, nejednalo se o žádnou kovbojku. Mediální společnost Vivendi Universal, která mimo jiné působí i na herním trhu a vlastní značky jako Blizzard či Sierra, již nějakou dobu čelí obvinění z finančních podvodů. Policisté sice opravdu byli v hlavním sídle firmy, ale pouze v rámci běžného vyšetřování, zaměstnanci Vivendi s nimi prý bez jakéhokoliv odmlouvání spolupracovali. To se ovšem na titulní strany bulvárních deníků příliš nehodí.
Je ale nutno poznamenat, že nic jiného než spolupráce s policií zástupcům Vivendi Universal nezbývalo. Kdyby se snažili mlžit, ukrývat dokumenty a zdržovat vyšetřování, asi by se s nimi nikdo nemazlil. Vivendi totiž čelí obvinění z falšování účetnictví. A nejde o žádné drobné, ale téměř o 1,6 miliardy dolarů (50 miliard korun). O tuto částku se snažil bývalý ředitel firmy Jean-Marie Messier zvýšit hospodářský výsledek za rok 2001, aby stoupla cena akcií na burze a zvýšila se šance na získání úvěru. Ten by s dluhy ve výši 19 miliard dolarů (600 miliard korun) asi jen tak nedostala. Efekt byl ale naprosto opačný. Když všechno počátkem letošního července prasklo, spadly rázem akcie o třetinu a pařížská burza s nimi přestala obchodovat. Klesl i úvěrový rating, a to tak hluboko, že by Vivendi nepůjčila žádné peníze ani ta nejlehkovážnější kampelička. Inu, kdo s čím zachází, s tím také schází.
Zdroj: Reuters

Střípky a zajímavosti:
- Každoroční herní veletrh E3 sice začne v americkém Los Angeles až za půl roku, ale již nyní je možné se na něj zaregistrovat. Vystavovatelé tuto možnost možná využijí, ale většina novinářů to stejně bude dělat na poslední chvíli. Jako obvykle.
- Ratingovou komisi zábavního softwaru (ESRB) již přestalo bavit, jak je její ratingový systém ze všech stran napadán, a provedla menší průzkum. Skupině dospělých pustili její zástupci ukázky z 80 titulů, účastníci průzkumu pak měli říct, pro jakou věkovou skupinu by měla být hra určena. V 77 procentech dostaly hry stejný rating jako od ESRB, ve většině ostatních případů byli hodnotitelé dokonce benevolentnější. To asi mluví za vše.
- V Japonsku se Xboxu moc nedaří. Aby trošku podpořili předvánoční prodej, rozhodli se tamní prodejci dokonce snížit jeho cenu až o pětinu, ani to ale zatím moc nepomáhá. Holt z této země pochází PS2, takže se není čemu divit.
Zdroj: GamesIndustry, GameSpy, HomeLAN

Autor:




Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.