Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom – MGS je lepší než MiB 2

  12:00aktualizováno  1:23
Herní trh je výnosnější než hudba a filmy dohromady. Alespoň pro společnost Sony. || Nintendo přijdou její nekalé praktiky v přepočtu na několik miliard korun. || Rozhodný tah Microsoftu konečně donutil Sony přejít od slov k činům. || Tiger Woods bude Američanům vysvětlovat, k čemu je rating her.

Hry nesou peníze, filmy a hudba ne – pondělí 28. října 2002
Japonskou společnost Sony znají všichni hráči jako tvůrce konzole PlayStation 2 a vydavatele mnohých her pro tuto svou platformu i pro PC. „Běžní smrtelníci“ však vidí především její ostatní aktivity – nahrávací a filmová studia a výrobu domácích elektrospotřebičů. Finanční výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2002 však ukázaly, čí pohled na Sony je správnější. Ano, pravdu mají hráči. Nebýt her, tak vedení japonského giganta nemá tolik důvodů ke spokojenosti.
Ačkoliv Sony vypustilo v daném období do kin pár slušných kasovních trháků a obrat filmové divize stoupl oproti stejnému období v minulému roce o 27 procent, není to nic proti hrám. Jen ty samotné přinesly společnosti provozní zisk ve výši 24,8 miliard jenů (6,3 miliardy korun). Všechny ostatní aktivity si mezi sebe rozdělily „pouhých“ 19,2 miliardy jenů (4,8 miliardy korun). Metal Gear Solid a Final Fantasy mají evidentně větší úspěch než Spider-Man a Men in Black II. Možná by nebylo špatné zeptat se proč.
Zdroj: GamesIndustry

Miliardová pokuta – středa 30. října 2002
Šedé dovozy jsou ošklivé věc. Představte si, že například v Řecku něco prodáváte levněji než třeba v Británii, protože chudáci jižané mají o poznání menší příjem než ostrované a vy jim chcete vyjít vstříc. A pak se najde nějaký odporný oportunista, který nakoupí v Řecku větší množství vašeho zboží a odjede s ním za Kanál. Tam ho prodá levněji, než je oficiální cena, a pořád na tom vydělá slušný balík. Co s tím?
Společnost Nintendo se již roku 1991 rozhodla, že podobným nešvarům udělá jednou pro vždy přítrž. Kdo bude šedé dovozy praktikovat, tomu pěkně zatne tipec. A že v zemích, kde byly jejich výrobky drahé, byly ceny udržovány vysoko kvůli centrálnímu nařízení a přitom mohly být až o polovinu levnější? Inu, to nikoho nezajímá. Nebo že by ano? Evropská komise si toho (po několika dlouhých letech) všimla a pustila se do vyšetřování. Výsledek na sebe sice nechal čekat docela dlouho, ale stojí za to. Nintendo bude muset zaplatit pokutu ve výši 149 milionů euro (přes 4,5 miliardy korun). Ušetřeni nebyli ani regionální distributoři, i když v jejich případě je trest výrazně nižší – sedm různých společností se podělí o pokutu 18,7 milionů euro (zhruba 580 milionů korun).
Na závěr je třeba poznamenat, že Nintendo udržovalo neúměrně vysoké ceny do roku 1998, dnes stojí jeho produkty po celém světě v přepočtu zhruba stejně.
Zdroj: GamesPress

Pozdě, ale přece – čtvrtek 31. října 2002
Ať si říká o Microsoftu kdo chce co chce, vlastníci konzole PlayStation 2 by mu měli poděkovat. Díky tomu, že nedávno zveřejnil své plány spustit v Evropě svou službu Xbox Live, rozhoupalo se Sony ke kroku, který už několik let odkládalo: příchod online podpory PS2 na Starý kontinent. Evropská verze PlayOnline by měla v mnohém kopírovat amerického bratříčka. Za cenu 70 euro (zhruba 2100 korun) získá hráč balíček, ve kterém bude síťový adaptér, jedna online hra a startovací disk s demoverzemi ostatních titulů. Připojení si už budou muset zákazníci obstarat sami, což je ale pozitivní – mohou si sami vybrat z nabídky, která pro ně bude nejvýhodnější.
Zdá se, že se Sony poučilo ze svých chyb, kterých se dopustilo při své japonské premiéře. Tam tehdy spuštění PlayOnline skončilo fiaskem. V obchodech nebyl dostatek požadovaného hardwaru, hráči měli k dispozici jediný titul a ten navíc první měsíc kvůli chybně nakonfigurovaným serverům nefungoval.
I když se Sony snaží stáhnout evropský náskok Microsoftu na minimum, už se mu to nejspíš nepodaří. Testovací provoz PlayOnline by měl být spuštěn do konce tohoto roku, ostrý pak na jaře roku 2003 (data se týkají Británie, ostatní země budou následovat později). Xbox však bude možné připojit k internetu v rámci betatestu již v listopadu tohoto roku a oficiálně v polovině března 2003. Je však možné, že u nás bude PS2 přeci jenom první. Microsoft se totiž o osud své konzole ve střední Evropě moc nezajímá a zatím ji u nás ani neprodává, natož aby s ní měl nějaké větší plány…
Zdroj: Reuters

Když to nejde po dobrém… - čtvrtek 31. října 2002
S blížícími se Vánoci opět propukla vášnivá debata nad množstvím násilí, krve a sprostých slov v počítačových hrách. Co když nic netušící rodiče koupí svým ratolestem pod stromeček nějaký krvák v dobré víře, že se jedná o neškodnou zábavu? A co kontroverzní BMX XXX? Tváří se to jako sportovní hra, a přitom to je skoro porno! Než abychom se uvedli do trapné situace, raději nebudeme takovéto tituly vůbec prodávat, říkají ředitelé některých amerických obchodních řetězců.
Přitom je to tak jednoduché. Stačí se podívat na obal hry a na rating, který dostala. Ten jasně říká, pro jakou věkovou skupinu je titul určen. Dle průzkumu organizace ESRB, která hodnocení udílí už od roku 1994, ví jen mizivé procento rodičů, co jednotlivé znaky a písmena znamenají. Stejně malou část z nich přitom napadne podívat se na zadní stranu krabice, kde je vše podrobně vysvětleno. Co dělat? Prodávat hry pro dospělé ve specializovaných obchodech? V ESRB dostali lepší nápad. Od počátku listopadu bude po několik týdnů běžet v 700 amerických kinech před každým filmem krátký spot, ve kterém populární golfista Tiger Woods vysvětlí divákům všechny spletitosti komplikovaného ratingového systému. E je pro všechny, T pro děti od třinácti let výše a M pouze pro sedmnáctileté a starší. Jasné? Bez jakéhokoliv záměrného despektu se na rty vkrádají dvě slova: „Ach bože…“
Zdroj: CNN

Střípky a zajímavosti:
- Během jediného dne se prodalo hry GTA: Vice City více než půl milionu kusů. Valné většině titulů se nepodaří dosáhnout takového prodeje po celou dobu, co jsou na trhu. Inu, kdo umí, ten umí.
- Microsoft neustále rozšiřuje svoje portfolio vývojářských studií, jež budou připravovat hry pro Xbox. V úterý padl los na společnost Micro Forté, které stojí za strategií Fallout Tactics. Dle neoficiálních informací by jejich prvním titulem pro Xbox mělo být online RPG. Nechme se překvapit.
- Desátý ročník herního veletrhu MILIA se přesouvá z února na konec března. Organizátoři si od tohoto tahu slibují větší návštěvnost. V tu samou dobu bude totiž na stejném místě probíhat jiná akce – televizní výstava MIPTV. Chytrý tah. Londýnská ECTS by se mohla poučit.
Zdroj: GamesPress

Autor:




Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.