Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom: Fantom zadarmo

  12:00aktualizováno  10. května 10:48
Konzola Infinium Phantom bude zdarma *** Počítačové hry zvyšují sebevědomí *** Interplay se potápí *** Activision jde naopak nahoru *** ...a Atari zase dolů

Konzola Infinium Phantom bude i zdarma
Zadarmo ale ani kuře nehrabe, a tak ani v případě Phantomu není sleva zadarmo. Nicméně dobrá zpráva je, že dlouho zpochybňovaný projekt herního zařízení založeného na platformě PC schopného pracovat s klasickými PC hrami se snad skutečně dostane mezi zákazníky. Spuštění služby Phantom Gaming Service (PGS) plánuje Infinium na 18. listopadu 2004. Na E3, která proběhne tento týden, pak bude konečně předvedeno více než jen pouhé sliby a podezřelé prototypy. Zadarmo pak herní zařízení dostanou zákazníci, kteří se upíší k dvouleté smlouvě o využívání PGS.
Lapboard Aby nebylo těch dobrých zpráv přespříliš, musíme připomenout, že Infinium původně plánovalo spuštění Phantoma a PGS už v prvním čtvrtletí 2004, o veřejném betatestu ani nemluvě. A co takhle trapas na lednové Consumer Electronics Conference, kde namísto fungujícího přístroje stál jen nalakovaný špalík dřeva? Ale nešť, třeba uvnitř toho špalíku opravdu byl 40GB pevný disk, 256 MB paměti, Athlon XP 2500+, GeForce 5700 Ultra (sakra, tu nemám ani ve svém počítači!) na desce s čipsetem nForce 2 Ultra 400. Součástí balení má být také gamepad, myška a speciální "lapboard", což je kříženec klávesnice s podložkou pro myš. A na obrázku vypadá opravdu skvěle. Přístroj jako monitor používá televizní obrazovku, zda bude podporovat i klasické monitory nebo LCD displeje není známo. Cena za měsíc přístupu k PGS bude 30 dolarů, do kterých je zahrnuto i několik her zdarma. Další hry je možné natrvalo koupit nebo hrát po časově omezenou dobu. Pro uživatele, kteří se nechtějí upsat ďáblu na 24 měsíců, bude v nabídce přístroj za 200 dolarů, ale pokud vydrží využívat službu delší dobu, bude jim zaplacená cena produktu vrácena zpět formou kreditu na další využívání služby.
Jak to nakonec dopadne, to si netroufají odhadovat snad ani věštkyně v Delfách. Rozhodně skepticky se potom k celé Phantom Game Service stavějí analytici významných firem, kteří se obávají, že se nepodaří získat dostatečně velkou uživatelskou obec, aby se zaplatily investice do vývoje služby. Určitou zdrženlivost vyjádřil i bývalý člen týmu kolem Xboxu Kevin Bachus, který do společnosti Infinium vstoupil v lednu. Nakonec ale právě přítomnost tohoto člověka trochu zvyšuje důvěryhodnost celého projektu. Problém je v tom, že Microsoft může v Xboxu utápět miliardy dolarů, ale Infinium má k dispozici jen pár desítek milionů. A i to, že je získal vydáním dalších akcií, je pro trh překvapením.
Zdroj:PC World

Počítačové hry zvyšují sebevědomí
Dejte dohromady párek psychologů, programátora a dostanete buď Everquest (pokud to nevíte, tak většina designérů Everquestu měla skutečně titul z psychologie) nebo trojici počítačových her vyvinutých speciálně pro zvyšování sebevědomí zakomplexovaných jedinců. Druhý případ nastal na McGillově universitě v kanadském Quebecku. Každá z těchto tří her učí hráče zaměřit se na pozitivní myšlení. První výsledky pokusů na lidech ukázaly, že hráči jsou skutečně pozitivněji naladěni a méně často se bojí odmítnutí.
Hry jsou přitom velice jednoduché. V první mají hráči hledat smějící se obličej mezi patnácti zamračenými tvářemi, druhá hra nazvaná Wham! kombinuje jméno a datum narození hráče se smajlíky. Třetí hra kombinuje předchozí dvě. Testování proběhlo na 139 subjektech. Výsledky prokázaly účinek her na zlepšení sebevědomí a vnímání vlastní osobnosti, ale my bychom osobně chtěli vidět ty pokusné objekty. Normální člověk si přece jen zlepší sebevědomí spíše kvalitním výkonem v normální hře nebo na golfovém pažitu. Hra s ksichtíkama, to už radši ten Everquest!
Zdroj: BBC

Interplay se potápí
Vydavatel herních titulů jako Baldurs Gate se potácí na pokraji bankrotu. Vulgárně řešeno je Interplay až po krk v... dluzích a jen zázrak by ji dokázal z toho svrabu vytáhnout. Společnost už nemá dostatek peněz na nájmy, výplaty a daně. Finančně zbědovaná společnost už navíc přišla o práva na distribuci titulu Baldurs Gate 3 a další hry založené na pravidlech Dungeons & Dragons a hrozí jí i ztráta snad jediného skutečně výdělečného titulu Baldurs Gatr: Dark Alliance pro herní konzoly. Výsledek závisí opět na zaplacení dalších peněz. Tentokrát společnosti Atari, která u soudu obvinila Interplay z neplacení licenčních poplatků za využití D&D pravidel v počítačových hrách. Interplay se navíc dohaduje také s Warner Bros. Této společnosti dluží jen 320 000 dolarů, ale na jejich splácení musela dohodnout splátkový kalendář. Ani nevíme, jestli na E3 bude Interplay vystavovat, ale pokud ano, bude to pravděpodobně poslední veřejné vystoupení této společnosti před tím, než požádá soud o ochranu před věřiteli. A pak se možná najde někdo, kdo o poměrně známou značku projeví i přes dluhy zájem.
Interplay není jedinou společností, která na tom není dobře. Po nástupu nového šéfa Vivendi Universal Games byla rozpuštěna a vypuštěna dvě herní studia pracující pro Vivendi –Papyrus a Impressions Games. Narozdíl od uvedení nového šéfa americké pobočky Vivendi Universal Games Philip O'Neil toto rozhodnutí nebylo s pompou prezentováno médiím. Informace se objevily původně pouze na diskusních fórech týkajících se her vyvíjených dotyčnými týmy. Inu, komunikační strategie jako stehno.
Zdroj:Games Industry

Activision jde naopak nahoru
Finanční výsledky firem v našich krajích pořád ještě nevyvolávají to správné vzrušení jako v Americe, ale to jen proto, že většina z nás prostě nevlastní ty správné akcie, pokud vůbec nějaké. Každopádně po nadšených akcionářích Electronic Arts mohou oslavovat také majitelé cenných papírů vypsaných na jméno společnosti Activision, protože obrat i zisk této společnosti dosáhl rekordní výše. Finanční rok 2004, který pro společnost skončil 31. března (finanční oddělení amerických společností si vůbec s kalendářem hrají škatulata-škatulata), přinesl obrat ve výši 947,7 milionu dolarů, což je o 10 procent více než v roce předchozím. Čistý zisk společnosti stoupl na úhledných 77,7 milionu z trochu nevzhledných 66,2 milionu. Reálné výsledky překonaly původní plán společnosti, který analytici označovali za velice optimistický.
Optimismem vedení Activisionu nešetří ani pro následujících dvanáct měsíců. Překonání hranice jedné miliardy obratu je jako cíl nasnadě. Vzhledem k chystaným titulům to určitě nebude problém. Nevěříte? Už jen samotný Doom III pořádně propláchne peněženky hráčů (a opět hlavně díky konzolám, mor na softwarové piráty!). A to má Activision v záloze simulaci blbnutí na skateboardu Tony Hawks Underground, pokračování Call of Dury, True Crime a počítačovou verzi druhého dílu filmového Spidermana. Stejně jako další distributoři se Activision soustředí na menší množství titulů s velkým časem na komerční úspěch. Klonování jednou úspěšných titulů je sice z pohledu náročnějšího hráče nuda, ale pro firmy to znamená snadno odhadnutelný zdroj příjmů, a to se počítá více než inovace. Tomu odpovídá i vyjádřená podpora nejen klasickým herním konzolám, ale také nově chystaným handheldům Sony PSP a Nintendo DS.
Zdroj:Yahoo!

...a Atari zase dolů
Ani úspěšný Vstup do Matrixu (úspěšný prodejně, o kvalitách hry lze s úspěchem pochybovat) nepomohl Atari dosáhnout výsledků, které by potěšily akcionáře, investory a milenky manažerů. Společnost oznámila pokles obratu i zisku a tak se drahé dámy pravděpodobně nových šperků od Tiffaniho nedočkají. Obrat Atari nedosáhl ani na hranici půl miliardy dolarů (469 milionů) a provozní zisk společnosti činil 766 000 dolarů. Po pár kouzlech v účetnictví je reálný hospodářský výsledek mnohem méně lichotivý – pokud se ztráta 38,6 milionu dolarů vůbec dá pokládat za lichotivou. Na mizerných výsledcích se podepsalo pozdní vydání Unreal Tournamentu 2004 a odložení Driv3ra, tržby za obě tyto hry budou počítány do dalšího finančního roku a jistě Atari opticky pomohou. Odhady přesto nejsou nijak růžové. Společnost neplánuje překročení hranice 500 milionů dolarů a zisk 25 milionů se může zdát také skromným počinkem. Pořád lepší než utíkat před věřiteli jako Interplay.
Zdroj:Yahoo!

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v srpnu

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Po slabém červenci se kola herního průmyslu opět roztáčejí. Vychází totiž řada očekávaných her. Pro svého favorita...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....



Najdete na iDNES.cz