N-Gage koncept

N-Gage koncept - HW News

GameEkonom: Král na naší straně

Stephen King obhajuje hry, N-Gage se zpožděním a drahá, autoři GTA nakoupili a hry jako těhotné děti

 Americký spisovatel Stephen King, který se proslavil hororovými romány, jako je Carrie nebo Hřbitov zvířátek, pozvedl svůj hlas proti politickým snahám o zákaz videoher s násilným obsahem ve Spojených státech. Pro dospělé hráče nejen v USA je to výrazná morální vzpruha. I proto, že uznávaný spisovatel má na krku už šest křížků.

King se k problematice násilí ve hrách vyslovil ve svém sloupku v časopisu Entertainment Weekly, kde snahu politiků o zákonné omezení distribuce her obsahujících násilí označil za snahu o náhražku rodičovství s katastrofálními a nedemokratickými výsledky. "Co mě skutečně přivádí k šílenství je způsob, jakým horliví politici používají populární kulturu – nejen videohry, ale také televizní vysílání, filmy, dokonce i Harryho Pottera, jako obětního beránka. Je to pro ně snadné, možná dokonce zábavné, protože popkultura vždycky vyvolává hlasité reakce. A navíc tato situace umožňuje zákonodárcům nevidět slony ve svých obývácích." Co myslel King těmi slony? První slon je v jeho vnímání rozevírání nůžek mezi majetnými a nemajetnými obyvateli USA – situace, o které několik let drmolí hip-hopové hvězdy 50 Cent a Snoop Dog. Druhým slonem je téměř patologicky láskyplný vztah Američanů ke zbraním.

King se ve svém sloupku pustil i do obhajoby her ve vztahu k násilí na amerických školách: "Pro kritiky her (z řad politiků) bylo snadné označit (falešně, jak se prokázalo) vraha z Virginia Tech Cho Seung-Hui za fanouška Counter-Striku. Kdyby bůh dal, aby stejní politici stejně horlivě poukazovali na to, že ten magor neměl žádné problémy s tím, aby sehnal poloautomatickou pistoli ráže 9 mm. Cho tuto zbraň použil v šílenství, které vyústilo ve vraždu 32 lidí. Kdyby měl v ruce jen plastovou pistoli pro střílení ve videohrách, nebyl by s ní schopný zabít ani sebe".

Vidíte, možná, že i vám se dělá špatně z popisu první menstruace Carrie ve školních sprchách, ale za takové názory musíme před panem Kingem smeknout klobouk. Nebo cyklistickou helmu, pokud jí zrovna máte na hlavě. GameEkonom navíc s uspokojením zaznamenal, že se se Stephenem Kingem shodne na důležitosti rodičovské role. "Rodiče musí najít odvahu zakázat dětem přístup k věcem, proti kterým mají výhrady. A musí svým dětem vysvětlit, proč mají takové věci zakázané. Musí také sledovat, co jejich dítě dělá. A nejde jen o to, aby si hlídali, jaké hry si jejich potomek půjčuje.

N-Gage zpátky - se zpožděním a drahá
Kdysi jsme nalítli a N-Gage věnovali spoustu prostoru, někteří z nás i peněz, a nic moc z toho nebylo. Takový mobilní Tony Hawk sice nebyl úplně nudný, ale grafika "nové generace mobilních her" v nás zanechala jen hořké pocity. Nemluvě o cenách her. Nyní se Nokia s výrazným zpožděním dokopala k novému pokusu. Tentokrát můžeme zapomenout na speciální mobily a ještě speciálnější paměťové karty. N-Gage "další generace" představuje jen mobilní službu, která umožní stahování her na kompatibilní telefony, mezi které patří spíše dražší, až manažerské, přístroje: Nokia N81, Nokia N81 8GB, Nokia N82, Nokia N95, a Nokia N95 8GB.

Zájemci, nejspíše z řad manažerů, si mohou stáhnout aplikace N-Gage s webových stránek N-Gage, a to do svého mobilního telefonu nebo do osobního počítače. Nokia pak slibuje neustálé rozšiřování nabídky dostupných her, kompatibilních telefonů a nových funkcí. Cena her by se měla pohybovat mezi 10 a 15 dolary (180-240 korun), ale ceník pro ostatní země zatím Nokia nezveřejnila.

Mezi prvními hrami pro N-Gage najdeme FIFu, Tetris, Sims 2 Pets, Block Breaker Deluxe, Dogz Snakes Subsonic, Space Impact: Kappa Base a Mile High Pinball. Součástí služby je IM klient a nabídka N-Gage bodů, které lze získat za hraní her a "aktivní účast v komunitě". A vzhledem k tomu, že Česká republika není v seznamu podporovaných zemí, GameEkonom nemůže, než se zeptat: Kolik že dneska stojí Nintendo DS nebo PlayStation Portable? Ano, něco přes čtyři tisíce. To pak člověku zbude i na slušný telefon.
Autoři GTA nakoupili
Herní studio Rockstar, které se proslavilo herní sérií Grand Theft Auto, oznámilo v sobotu uzavření akvizice americké vývojářské společnosti Mad Doc Software, která mimo jiné zařídila převod parádní hry Bully na Wii a Xbox 360. Obě společnosti se dohodly na nezveřejnění podmínek transakce, detaily se tak dozvíme až po zveřejnění výroční zprávy pro investory. Mad Doc Software po uzavření akvizice hned nasadil nové jméno Rockstar New England. Posílený Rockstar chce pokračovat ve vývoji her s otevřeným světem, tak jak to známe z GTA nebo Bully.
Nad celou akvizicí se však vznáší pikantní oblak jiné akvizice – a to snahy Electronic Arts převzít mateřkou společnost Rockstaru – Take Two. Na pokračování této ságy si ale počkáme do 18. dubna, do kdy trvá nabídka Electronic Arts na převzetí Take Two za 1,9 miliardy dolarů.
Hry jako těhotné děti
The Times se stává oblíbeným čtením herní komunity. Po blamáži s "varováním ministra zdravotnictví", které jsme zmínili v předchozím GameEkonomu, se slovutným editorům The Times povedla další slušná bota. Vlastně je to možná záměr, a mimo zodpovědnost zaměstnanců The Times, nicméně externí dopisovatel Giles Whitell to se svým komentářem přestřelil. V textu nazvaném "Videohry: proč nikdy žádnou nekoupím" překonal naše očekávání, když počítačové hry přirovnal v jejich zhoubnosti k heroinu a nechtěným těhotenstvím mladistvých dívek.
Skvělé argumenty autora předkládáme v překladu: "Nenávidím videohry, online i offline. Nenávidím způsob, jakým vcucávají skutečné lidi do falešných světů a drží se jich desítky let. Nenávidím, že mě nutí cítit se plný nenávisti, protože si za tím názorem stojím, nenávidím, když mi říkají, abych se do her ponořil dříve, než nad nimi vynesu ortel, protože mi to přijde, jako by mi říkali, ať si nejdřív užiju heroinu a těhotenství mladistvých dívek, než to odsoudím.
Není to ani kvůli tomu, že je něco špatného nebo zlého na videohrách, heroinu nebo nezletilých rodičích. Není to ani kvůli vraždám vyvolaným hrami nebo oblbování malých holčiček úchyláky na webu – to je sice vážný problém, ale pro většinu představuje malé riziko. Je to kvůli tomu, že ve srovnání se vším ostatním, co se v životě dětí nabízí, jsou hry, heroin a těhotenství dětí obrovskou ztrátou času."
Nerozumíte tomu? Možná je to mizerným překladem, ale dost možná je to tím, že v hlavě pana Whitella je vážně něco špatně.