Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom - milionové Vice City

  12:00aktualizováno  16. září 9:14
Vrhne se Blizzard i na konzolový trh? || Prodejnost GTA: Vice City trhá rekordy, aniž by se hra ještě objevila v obchodech. || Zmatení řečtí zákonodárci, zmatení řečtí demonstranti. || Společnost Nintendo se zbavuje second-party vývojářů. Rare bylo jen první vlaštovkou. || Grand Prix 4 pro Xbox možná nikdy nevyjde.

Pondělí 9. září 2002
Na letošním veletrhu Tokyo Game Show by se měla objevit i jedna z nejznámějších společností herní branže – Blizzard. Tento pátek, tedy 20. září 2002, by zde měla ohlásit vývoj svého nového titulu. Zatím nikdo kromě samotných zaměstnanců Blizzardu netuší, o jaký titul by se mohlo jednat (StarCraft 2 to ale asi nebude...), dokonce není jasné, pro jakou platformu bude určen. Vývojáři ze "Sněhové bouře" jsou sice proslaveni svým tajnůstkářstvím, ale mezi hráči se začíná šuškat, že by se mohlo jednat o vysloveně konzolovou záležitost. Není to sice příliš pravděpodobné – v úvahu připadá spíše multiplatformové zpracování – ale i tak by to byl obrovský průlom. Až doposud byl totiž Blizzard spojován pouze s PC.
Zdroj: GameSpot

Úterý 10. září 2002
Vedení společnosti Take Two Interactive si mne ruce, akcionáři tleskají, konkurence bledne závistí. Hra Grand Theft Auto: Vice City (pokračování oblíbeného GTA3) se ještě neobjevila na trhu a obchody po celém světě již registrují zhruba čtyři miliony předobjednávek. Ano, čtyři miliony. Předobjednávek. Většině titulů se ani nesní o tom, že by někdy prodaly tolik kopií celkem, a to včetně různých platinových a budgetových edic, výprodejů a bundlů. Vydavatelství Take Two tak má zase na nějakou dobu vystaráno. Sedm milionů prodaných kusů GTA3 jí vyneslo zhruba 350 milionů dolarů (tj. zhruba 10 miliard korun). U Vice City by to mělo být podle předpokladů ještě o čtvrtinu více – prodat by se jej mělo 8-9 milionů kusů.
To by ovšem znamenalo, že předobjednávky tvoří celkem polovinu z očekávaného obratu, což není obvyklé. Pete Roithmayr, viceprezident obchodního řetězce Electronics Boutique, vidí podstatu ve veliké oblibě předchozího dílu série a v obavách hráčů, že Vice City nebude možné v obchodech vůbec sehnat: "Já osobně předpokládám, že přinejmenším krátce po vydání bude bez předobjednávky velice těžké, pokud ne přímo nemožné se ke hře dostat," uvedl pro agenturu Reuters. Za tímto prohlášením může být pochopitelně snaha přilít olej do ohně probíhajícího šílenství, ale jistý kousek pravdy v tom nepochybně bude.
Zdroj: Reuters

Středa 11. září 2002
Zdá se, že mediálně silně sledovaný zákaz počítačových her v Řecku nebude mít dlouhého trvání. Během soudního líčení, které proběhlo před pár dny se dvěma majiteli internetové kavárny a jedním jejich zaměstnancem, byli totiž nejen obžalovaní zproštěni obvinění, ale hlavně tribunál rozhodl, že zmíněný zákon odporuje řecké ústavě. Jeho znění tedy bude muset být přezkoumáno a pokud se stížnost ukáže jako oprávněná, bude s nejvyšší pravděpodobností zrušen.
Tři Řekové usedli na lavici obžalovaných poté, co policisté v jejich kavárně přistihli několik lidí hrát akční Counter-Strike a online šachy. Hrozilo jim vězení až na tři měsíce a pokuta ve výši 5000 eur (cca 150.000 korun). Skutečnost, že zazněl osvobozující rozsudek, nelze kvitovat nijak jinak než s obrovskou úlevou. Je vidět, že řecká justice má více soudnosti než řečtí zákonodárci – a než zhruba 300 demonstrantů, kteří před budovou soudu trošku nepochopitelně pokřikovali: "Stop cenzuře na internetu."
Zdroj: Ananova

Čtvrtek 12. září 2002
Společnost Nintendo potřebuje peníze. Nebo prostě jen chce reorganizovat způsob vývoje a financování her. Každopádně se zbavuje společností, jejichž akcie vlastnila a které vyvíjely tituly exkluzivně pro její platformy. Již počátkem minulého týdne (konkrétně v pondělí 9. září) se začalo šuškat o tom, že britští Rare vymění na krabicích se svými budoucími tituly logo GameCube za Xbox. Oficiální prohlášení o této transakci, při které jeden vývojářský dům a 350 milionů liber (zhruba sedm miliard korun) vymění svého majitele, by mělo proběhnout na "tradičním" herním setkání Microsoftu X02 v Seville. Podobný osud – tedy odchod od Nintenda – potkal dnes i studio Left Field Productions, které stojí za tituly jako Kobe Bryant Courtside či Excitebike 64. Zde však spolupráce s bývalou mateřskou firmou tak úplně nekončí – z Left Field se totiž stala samostatná společnost, která již nepatří pod žádného giganta, a je jen na nich, pro jakou platformu budou vyvíjet. Milovníci GameCube si ale jistě povzdechnou a řeknou si, že by bylo mnohem lepší, kdyby Microsoft raději koupil Left Field a Nintendo mohlo dál vydávat hity jako Perfect Dark nebo Banjo Kazooie.
Zdroj: GamesIndustry

Pátek 13. září 2002
Příslovečnou smůlu přinesl dnešek všem milovníkům xboxových závodních her. Na stránkách britského Oficiálního Xbox magazínu se totiž objevila zpráva, že vydavatel Infogrames rozpustil vývojářské studio MicroProse, které připravovalo konverzi titulu Grand Prix 4 z PC na konzoli od Microsoftu. Práce na hře byly pozastaveny a nad jejím dalším osudem visí otazník. Pochopitelně, že nikdo nebrání programátorům vytvořit si novou společnost a pokračovat tam, kde přestali, ale má to jeden háček - kdo je vlastníkem licence? Infogrames? MicroProse? Nebo snad někdo jiný? O to se nyní vedou poměrně zajímavé pře. Uvidíme, jak to nakonec dopadne.
Zdroj: Official Xbox Magazine UK

Střípky a zajímavosti

  • Vývojáře z Wide Games povzbudil úspěch jejich titulu Prisoner of War natolik, že hodlají vytvořit ještě jeden tým a pracovat na dvou projektech najednou. Držíme jim palce.
  • Společnost CDV Software Entertainment UK má důvod k oslavě. Podařilo se jí totiž prodat v Británii přes 100.000 kopií historické strategie Cossacks: European Wars, čímž si od organizace ELSPA vysloužila Stříbrnou plaketu. Není to ale nic proti Rusku, kde se této hry prodalo více než 500.000 kusů. Říkal někdo, že východní trhy nejsou pro distributory zajímavé?
  • Na dokončení akční hry IGI2: Covert Strike se bude v roli vojenského poradce podílet veterán speciálních jednotek SAS Chris Ryan. Snad budou jeho zkušenosti přínosem.
  • Obchodní řetězec GAME se rozhodl vydražit prodejní stojany v podobě orků ze hry Warcraft III. Velice slušný výtěžek ve výši 20.000 liber (zhruba milion korun) věnoval na dobročinné účely.
    Zdroj: GamesPress

  • Autor:




    Nejčtenější

    Divinity Original Sin 2
    Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

    Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

    The Evil Within 2
    Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

    Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

    Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
    Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

    Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

    Tekken 7
    Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

    Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

    Middle-earth: Shadow of War
    RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

    Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

    Další z rubriky

    Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
    Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

    Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

    Ovládání Oculus Touch v akci
    Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

    Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

    Hobo: Tough Life
    Na ulici je možné téměř vše, říkají autoři české bezdomovecké hry

    O připravované české hře, v níž hrajeme za bezdomovce, jsme si povídali s designérem a grafikem Romanem Valentou ze studia Perun Creative. „Ve hře půjde...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.