Paris Hilton ve hře z vězení, pozor na čivavu
Řízení v opilosti přivedlo rádobycelebritu Paris Hilton k branám vězení. Do amerického vězení vás sice nepustí, ale vy se na blbou blondýnu ve vězeňském mundůru můžete podívat ve hře The Prison Life: Paris, kterou na svém webu nabízí společnost GSN. Jde o jednoduchou hříčku ve flashi, hráč v podobě PH spouští razidlo, které na prázdné poznávací značky na posuvném pásu otiskne vtipný text. Za každou správně trefenou značku dostáváte body, tři vyrobené zmetky hru ukončí. Občas místo espézetky projede po pásu Parisina čivava, pokud ji strefíte, přijdete o body, když ale pejsek dojede až na konec pásu, dostanete bonus. A to se vyplatí. Pokud vás omrzí Paris, na webu GSN najdete další hříčky s celebritami, třeba s opilým Melem Gibsonem za volantem.
HRA
Play Station 3 zlevní
Válka next-gen konzol pomalu končí, nebo se alespoň zavírá její první fronta. Microsoft nevyhrál, Sony bylo poraženo na hlavu. Vítězem je malá nevýkonná mašinka Wii od Nintenda. Hlavním důvodem je přitom cenová dostupnost Wii ve srovnání s oběma dospělými zařízeními nové generace. Druhé místo Microsoftu je za současné situace skutečným vítězstvím, ke kterému přispívá velký počet dostupných her a kvalitní online služba, přestože online hraní si Microsoft nechává zaplatit hezky zvlášť.
Sony to naopak projíždí ve všech směrech. Je na ní stále málo kvalitních a hlavně exkluzivních her a je opravdu drahá. V Japonsku Sony už při zahájení prodeje radši, s projektovanou ztrátou ve výši miliard korun, snížilo prodejní cenu. A relativně uspělo, i když se v zemi vycházejícího slunce prodává stejně 5x více Wii než PS3. A protože Sony čelí stále sílícímu tlaku vydavatelů, kterým se nevyplácí investovat desítky milionů do vývoje her pro malou cílovou skupinu, musí stále intenzivněji přemýšlet o změně svého obchodního modelu. Sony již mnohokrát odmítlo spekulace o snížení ceny svého produktu, stejně, jako je odmítá Microsoft, ale nyní je Sony přiznání mnohem blíže. Stačil k tomu rozhovor s výkonným ředitelem Sony Group Howardem Stringerem ve Financial Times.
V rozhovoru předseda představenstva Sony řekl, že si uvědomuje negativní postoj zákazníků k ceně PlayStation 3, a že firma přemýšlí, nakolik může cenu upravit bez toho, aby jí to způsobilo další ztráty. Tento proces chce Sony dokončit do vánoční sezóny tohoto roku, kdy se navíc PS3 má dočkat významného přílivu nových her. Klíčové tituly totiž vždy podpoří prodej samotných herních zařízení. Microsoft očekává novou vlnu zájmu o svůj Xbox už v září, kdy chce vydat Halo 3.
Uvidíme, jak se Sony přemýšlení o snižování cen povede. Při uvedení na trh Sony prodělávalo 240 dolarů. Nyní se díky objemům výroby a pohybům cen mohlo podařit snížit tuto ztrátu o nějakých 40-50 dolarů. Padesátidolarová sleva ale nikoho nevytrhne, aby se PS3 skutečně stala z pohledu hráčů žádoucí, musí nabídnout snížení ceny minimálně o 100-200 dolarů a doufat, že Microsoft a Nintendo neudělají něco podobného, což je docela pravděpodobné. A Microsoft si na rozdíl od Sony může stále dovolit prodávat Xbox 360 se ztrátou, protože se dobře prodávají Xboxové hry a příjmy má redmondský výrobce i z online služeb, o miliardách z prodeje Windows a Office nemluvě.
Co tedy můžeme od vánočního trhu čekat? U nás nejspíše snížení ceny Wii o 1000 korun (beztak je v ČR děsivě předražené, stojí o 1700 Kč víc než Xbox core v akci na Alza.cz), Xbox 360 klesne o 2000 v obou verzích nebo nastane alternativa, kvůli které vyzýváme herní bohy – snížení ceny Premium verze na 8000 a uvedení Elite za 10-12 000. PlayStation 3 u nás pak může poklesnout na 14 000, a budeme rádi. Ve spolupráci s obchodními řetězci mohou přijít také zvýhodněné balíčky konzol s jednou či dvěma hrami nebo druhým ovladačem v ceně. Uvidíme za pár měsíců.
Microsoft tají, jak moc je Xbox 360 poruchový
Betonovou hradbu připomínal postoj Todda Holmdahla, viceprezidenta Microsoftu pro herní produktovou skupinu, když čelil dotazům Deana Takahashiho z deníku Mercury News ohledně poruchovosti Xboxu 360. Nebo jinak, připomínal kolovrátek, když neustále opakoval, že drtivá většina uživatelů je s Xboxem spokojena. Abyste si to užili na vlastní kůži, nabízíme překlad jednotlivých odpovědí:
Na otázku o vysokém počtu stížností na internetu: "Jsme na svůj produkt pyšní. Myslíme si, že drtivá většina lidí má s Xboxem ty nejlepší zkušenosti. Podívejte se na prodeje her, na prodeje příslušenství, na počet předplatitelů služby Live. Lidi milují Xbox. A nepřestávají ho kupovat. Jakékoliv stížnosti zákazníků bereme velice vážně. Na tyhle věci se skutečně zaměřujeme. Už jste si mohli všimnout, že jsme přijali nějaké změny v našem vztahu k zákazníkům (prodloužení americké záruky z 90 dní na rok)."
Na otázku, zda jsou reklamace na normální úrovni pro konzoly: "Nadále říkáme, že drtivá většina lidí je s Xboxem skutečně spokojena. Konkrétní číslo ale nezveřejňujeme. Existuje velmi hlasitá menšina, ale jejich problémům se věnujeme na denní bázi a snažíme se jejich problémy vyřešit co nejrychleji."
A nakonec, zda problémy s opravami Xboxů neohrozí obchodní model: "Neřekl bych, že máme vysoké procento poruch. Drtivá většina lidí je ze svého Xboxu skutečně nadšena a my se stále zaměřujeme na dosažení ziskovosti v příštím roce.” Řekněme, že drtivá většina lidí to Toddovi opravdu žere. I když se budeme snažit pochopit obavu Microsoftu z prozrazení citlivých konkurenčních informací, stejně se nám nechce věřit, že někdo mohl skutečně odpovídat takhle hloupě. Ale panu Takahashimu gratulujeme ke slušné výdrži.
Sony tají vibrátor pro PS3
Po ukončení patentových sporů mezi Sony a Immersion snad celý svět pokládal za jasné, že Sony přehodnotí svůj postoj a uvede na trh ovladač SIXAXIS s podporou vibrací. Je to naprosto logická věc, hraní Tekkenu bez vibrací je vážně smutné. Ale i tak Sony popírá informace o tom, že nový typ ovladače pro PS3 její inženýři vyvíjejí již několik měsíců. Možná, že to není pravda (přestože tuto zprávu potvrdily podle serveru Inner Bits dva nezávislé zdroje), ale v tom případě je Sony ještě arogantnější a hloupější, než jsme si mysleli. Že by někdo nechtěl připustit, že přes předchozí tvrzení je nakonec možné spojit vibrace a pohybové senzory?