Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom: Pořád samá reklama

  12:00aktualizováno  19. dubna 1:10
Microsoft slibuje věrnost Xboxu téměř navěky *** Spojení herně obchodních titánů *** Handheld Gizmondo za polovic, ale s reklamou *** Reklamu přímo ve hrách čeká boj o koryta *** Austrálie zakázala další hru, tentokrát klokani nesmí bojovat proti narkomafii

Microsoft slibuje věrnost Xboxu téměř navěky
V předchozím GameEkonomu jsem žasl nad marketingovým obratem společnosti Microsoft, který vyústil v nadcházející přímou prezentaci vlastností nového Xboxu na "cool" hudební televizi MTV namísto soukromé akce s nejvýznamnějšími herními novináři. Než přijde vlna šílenství spojená s novým hardware, uklidňuje Microsoft ty, kdo si koupili původní Xbox. I po zahájení prodeje novinky Microsoft na starší platformu nezanevře. Ostatně si to nemůže dovolit stejně jako si to nemohla dovolit Sony. Ono úplně stačí, že Microsoft obviňuje nejmíň polovina prodejců elektroniky z úmyslného zabrzdění výroby a dodávek klasických Xboxů.
Zprávou, která má majitele Xboxů uchlácholit, je veřejný příslib že hry pro klasický Xbox budou vydávány do roku 2007. Tento veřejný příslib provedl Microsoft v rámci oznámení připravovaných titulů pro Xbox 360 - potvrzené oficiální jméno nového Xboxu (další potvrzená informace je, že bude mít vydutý tvar - představte si pod tím, co chcete). Není ovšem jasné, zda čerstvé hry pro Xbox bude publikovat přímo Microsoft nebo zda se redmondský obr spolehne na své partnery.
Pravděpodobná je možnost číslo 2, už teď je to s plánovanými tituly od Microsoft Game Studios slabota. Minulý týden vyšlo Jade Empire, v květnu se očekává Forza Motosports. Do třetice všeho dobrého je tu na červen oznámený Conker: Live & Reloaded - a dál nic, i když je pravděpodobné, že se nějakých oznámení dočkáme na E3 spolu s představením Xboxu 360 a her pro něj.
Zdroj: Microsoft

Spojení herně obchodních titánů
Možná se sami ptáte: "Má cenu číst si o spojení dvou největších amerických obchodů s hrami?" No, vždyť čtete GameEkonoma! A tohle je ekonomika v praxi jako vyšitá. A možná se dotkne i nás. Spojené síly GameStopu a EB (jen málokdo si vybaví kompletní název Electronics Boutique) představují 22 % amerického trhu se zábavním software s obratem 4 miliardy dolarů. Takto mocná síla vznikne za předpokladu, že spojení schválí americké úřady.
Po spojení zůstane jméno GameStop, které ponese 3800 obchodů, z toho 3200 v USA, vznikne tak největší prodejní řetězec specializovaný na prodej her. Podle analytiků však spojení pravděpodobně úřady schválí, protože společný podíl na trhu bude již zmíněných 22 %, daleko k dominantní pozici na trhu. Doposud patřila pozice největšího prodejce her největší společnosti na světě, Wal-Martu, který kromě potravinových prefabrikátů a dalšího obvyklého sortimentu supermarketů nabízí na stojanech hry stejně jako Delvita.
Nás, jako Evropanů, se toto spojení může dotknout, protože jak EB tak GS plánovali vstup na evropský trh, jen letos chce GS otevřít v Británii 35 obchodů. Zajímavým detailem je skutečnost, že britský řetězec GAME oznámil londýnské burze cenných papírů, že uzavřel rozhovory o svém převzetí cizím investorem, jehož totožnost je zatím neznámá. Jestli je to EB, GS nebo někdo jiný, se dozvíme později.
Včerejšek byl vůbec na fúze nějaký bohatý, úmysl převzít Macromedii (hry ve flashi - a jsme u herního zpravodajství) oznámila společnost Adobe (a teď hádejte, v jaké aplikaci vznikají textury pro vaše oblíbené hry).
Zdroj: Games Industry

Handheld Gizmondo za polovic, ale s reklamou
Je to několik týdnů, co se společnosti Tiger Telematics přes všechny pochybnosti podařilo uvést na trh herní zařízení Gizmondo, které kombinuje hry s GPRS připojením k internetu a polohovacím systémem GPS. Už nyní se ale potvrzují obavy, že společnost není dostatečně silná, aby mohla účinně bojovat s konkurencí v podobě PSP a Nintenda DS. Zpráva pro zájemce o zařízení nezní špatně, na trhu bude nyní levnější verze zařízení za 129 liber, na zařízení přitom budou přes GPRS proudit videoreklamy společnosti Smart-Adds. Verze bez přísunu reklam stojí nadále 229 liber. Nová verze se dostane na trh 22. dubna v Británii, uvedení na další trhy zatím nebylo potvrzeno. Reklamy na zařízení potom začnou téci od 2. května.
Celková situace Gizmonda ale není růžová, samotné zařízení se prodává pouze v omezeném počtu, k dispozici jsou pouze dvě nepříliš zajímavé hry a množí se stížnosti na funkce GPS. Ve zprávě o svém hospodaření potom Gizmondo přiznalo obrovské ztráty - 100 milionů dolarů při obratu 748 000 dolarů.
Zdroj: Gamasutra

Reklamu přímo ve hrách čeká boj o koryta
Minulý GameEkonom informoval o spuštění služeb společnosti Massive, která nabízí ve spolupráci s herními vývojáři reklamní plochy přímo ve videohrách. Jako reference slouží například MMORPG Anarchy Online, která nabízí až rok hraní bez poplatků právě ve spojení s herním klientem, ve kterém se místo reklamy na herní předměty objevují reklamy na reálné produkty firem jako je Intel, Coca Cola nebo T-Mobile.
Tomuto projektu se rozhodl konkurovat mediální konglomerát IGN - kromě reklamy na svých webových projektech a v aplikacích nabízených hráčům hodlá dodávat svým inzerentům místo pro reklamu i uvnitř vybraných her. Systém IGN pracuje s infrastrukturou GameSpy, která podporuje platformu PC a PS2, pracuje se přitom na podpoře Xboxu 360 a PS3. IGN má v soupeření s Massive výhodu zaběhlého reklamního magnáta se stabilními partnery, Massive tak čeká nelehký boj o přežití. A možná i nějaké ty soudní spory o patentované technologie, kdo ví...
Zdroj: IGN

Austrálie zakázala další hru, tentokrát klokani nesmí bojovat proti narkomafii
Australský úřad pro klasifikaci filmů a literatury (lidově řečeno úřad pro cenzuru) nepovolil distribuci další počítačové hry. Po nedávném zákazu distribuce i "slušné" verze adventury Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude odmítli členové komise posuzující hry udělit klasifikaci i hře NARC - předělávce automatového hitu z 80. let. Hra přitom vykresluje boj proti narkomafii, přičemž policisté, za které hráč hraje, mohou být hodní nebo zlí (ti zlí fetují a vůbec se nechovají správně). Hra je navíc plná násilí, tak už to bývá.
Důvodem zákazu distribuce je skutečnost, že hru nelze označit za vhodnou pro osoby nad 15 let. Austrálie postrádá kategorii her pro dospělé, takže hry, které nejsou vhodné pro puberťáky, není možné v zemi klokanů vůbec prodávat.
Zdroj: Game Daily

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

Deset slibných her, které zapadly na herním svátku E3 2018

Satisfactory

Letošní E3 se nesla ve znamení velkých her, což se podepsalo na nedostatku pozornosti věnované menším projektům. Ori a...



Najdete na iDNES.cz