Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom: Rozhodne Evropa

  12:08aktualizováno  19. června 11:19
Microsoft chystá po prohraném Guadalcanalu nový D-Day *** Sony odmítá vykostění Playstation 3 *** Tomb Rider se vrátí do roku 1, přijde remake prvního dílu *** Své čarodějky si upálíme sami

A je to tu zase. Válka konzol pokračuje. Bitevní pole se přesouvá do Evropy. V Japonsku je celkem jasno už předem. Microsoft v Zemi vycházejícího slunce s novým Xboxem neuspěl a už se z promarněného náskoku nejspíše nevzpamatuje. V USA je situace spíše vyvážená, už současný poměr PS2/Xbox jedna svědčí o celkem otevřeném přijetí Microsoftu jako dodavatele domácí zábavy. Proto se o vítězi třetí generace konzol rozhodne ve staré dobré Evropě, kterou doposud ovládá Playstation. Alespoň to tvrdí Matt Lee, jeden ze členů vývojového týmu kolem Xboxu 360.

S Japonskem Microsoft nadále válčí a bojuje i přes těžké ztráty, trochu to připomíná Guadalcanal, ale s tím, že v tomto případě vítězství neponese vlajku s pruhy a hvězdami. Lee k tomu řekl: „Japonsko je pro nás velice důležitý trh, trh, na němž musíme tvrdě pracovat. Máme na cestě celý balík japonských titulů od velkých japonských vydavatelů. Ale na druhou stranu, Japonsko dnes už nemusí být nejdůležitější herní trh. Není tak velký jako trh ve Státech nebo Evropě a Japonský i Americký trh jsou ve své podstatě nasyceny. To největší bojiště pro nás (a pro všechny) bude v Evropě.“

V rámci boje o trh, který připomíná české předvolební období, Lee také stačil pohanět procesor Cell, srdce PlayStation 3. Podle něj některé charakteristiky Cell architektury dělají z procesoru opravdu nevhodný HW pro běh většiny herního kódu, který typicky obsahuje spoustu programových větví, ať už to v inženýrštině znamená cokoliv. Kromě toho, že je podle vývojáře z Redmondu PS3 vhodná spíše k přehrávání videa (nebo právě proto,) má být poměrně složité portovat hry z Xboxu 360 na PS3. A když budeme opět citovat: „Xbox 360 má více výpočetní kapacity, kterou lze flexibilně využít k různým účelům, a všechna procesorová jádra Xboxu 360 mají stejná práva pro přístup do paměti“. Pro zjednodušení to má znamenat, že žádná hra pro SP3 nebude mít v paměti více než 256 MB textur, protože systémová a grafická paměť jsou odděleny. Jaký to bude mít praktický dopad, je těžké odhadnout. Ale je zábava sledovat tyhle bojůvky. Snad do příštího týdne přijde s něčím zábavným i Sony.

A protože se to hodí, přidáme ještě Leeem přetlumočený názor Microsoftu na online hraní a online distribuci her: „Microsoft se snaží dostat PC hraní znovu do popředí zájmu.“ Je odhodlaný podporovat prodej her v kamenných obchodech i placené stahování: „Online hraní a online nákupy her zaznamenaly v uplynulých letech dramatický nárůst. Microsoft si ale uvědomuje důležitost přítomnosti v klasických prodejních kanálech a na upevnění své pozice v regálech chce vynaložit velký balík peněz.“

Sony odmítá vykostění Playstation 3
Něco málo příspěvků do mediální války přidalo i Sony, i když šlo jen o obranou palbu. Útok zahájil server Games Radar, který napsal, že Sony má problémy s umístěním všech součástek do elegantní skříně. Její typický tvar znají všichni, kdo se o hraní alespoň trochu zajímají. Problém není tak úplně v místě, ale v přehřívání vysoce integrovaného zařízení, což je problém, se kterým se potýkala i část prvních Xboxů/Xboxů 360. Stejný článek, jistě zaplacený nějakými válečnými štváči, navíc nadhazoval myšlenku, že procesor Cell poběží na nižší frekvenci, než se původně uvádělo.

Mluvčí Sony Jonathan Fargher se samozřejmě ohradil a ve své reakci obvinil článek o vykostění PS3 označil za „kategoricky“ nepravdivé: „Vývojáři mají vývojový kit pro PS3 k dispozici až 12 měsíců. Naznačovat, že po takové době plánujeme snížení výkonu hardware dodávaného hráčům je prostě absurdní. Ještě horší je podezření, že nedokážeme všechny součástky uspořádat do skříně.“ Jonathan Fargher rozlíceně pokračoval: „Jistě, žádný produkt není dokonalý, ale máme více než 40 let zkušeností s vývojem spotřební elektroniky, tedy více než 40 let zkušeností s efektivním využíváním místa. PSone a PSTwo jsou jen dva příklady toho, jak dobře to dokážeme.“ S PSTwo má samozřejmě Jonathan pravdu. Jak narvali celou Playstation 2 do tak malé krabičky, to prostě nechápu (byť podle některých zpráv stoupla poruchovost). Alespoň se mi ale vejde do bytu.

Tomb Rider se vrátí do roku 1, přijde remake prvního dílu
Rčení „Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“ asi pánům z Eidosu nic neříká, proto se rozhodli oslavit první kulaté narozeniny prsaté archeoložky Lary Croft předělávkou prvního veleúspěšného dílu Tomb Raidera. Zpráva o vývoji předělávky se rozšířila poté, co z Core uniklo video z verze pro PSP. Podle vyjádření na webu Core Design bylo video Tomb Raider: 10th Anniversary Edition „neautorizované vydání interní prezentace hry, která byla donedávna vyvíjena společností Core design. Hra běžela na PSP za využití engine vyvinutého ve studiu Core Design. Nicméně po nedávném shlédnutí byl projekt zrušen vydavatelskou společností SCi.“

Ale není tomu tak. SCi-Eidos vydal vlastní prohlášení, podle kterého se skutečně pracuje na hře Tomb Raider: 10th Anniversary Edition, a to pro platformy PC, PSP a PS2. Cílem předělávky je oslovit nejen pamětníky, ale také nové hráče. O vývoj hry se stará studio Crystal Dynamics, které projevilo své schopnosti při vývoji relativně úspěšného comebacku Lary s názvem Tomb Raider: Legend. Datum vydání nebylo doposud zveřejněno.

Své čarodějky si upálíme sami
Hon na čarodějnice pokračuje, je tak urputný, že se čarodějnická rada rozhodla upalovat neposlušné čarodějky raději sama. Mluvíme samozřejmě o hustém ovzduší ve Spojených státech a tamních zákonech proti prodeji „násilných a sexuálních“ her. Entertainment Software Ratings Board, profesní organizace která hodnotí hry a uděluje jim nálepky podle obsahu, se rozhodla pokutovat vydavatele her částkou až milion dolarů za utajení obsahu, který by mohl hodnocení ovlivnit. Zástupci ESRB to uvedli ve svém defenzivním vystoupení před podkomisí pro obchod a ochranu spotřebitele amerického Kongresu. V centru pozornosti je nadále přídavek Hot Coffee v GTA a nově také Oblivion, který v USA získal nálepku Adults Only namísto předchozího M – Mature.

Pokuta je jen částí potenciálních ztrát, které čekají vydavatele, jemuž komise ESRB změní hodnocení. Stažení stávajících krabic, přelepení novými nálepkami a omezené možnosti distribuce Adult Only titulů může přijít na mnohem větší peníze než je jeden milion. Vydavatele GTA přišla horká káva na přibližně 25 milionů dolarů. Podle kritiků postupu ESRB ale přehodnocení hry po vydání přijde dost pozdě. ESRB hry hodnotí podle zaslané dokumentace, hry její pracovníci pořádně nehrají. To se neblaze dotklo Oblivionu. Na skrytá velikonoční vajíčka by ale samotné hraní stejně nestačilo. Navíc je docela obtížné dohrát každou ze stovek her, které míří na trh. U nás je naštěstí situace docela klidná.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Další z rubriky

Kupujete někdy sběratelské edice?

Vývoj počítačových her, jejich obalů a bonusových materiálů

Ne každému stačí krabička se hrou, či jen digitální kód ke stažení. Většina očekávaných her je k sehnání v různých...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Ani tahové strategie nebo hry pro děti nejsou v bezpečí před pornem

Titan Quest

Vytváření erotických modifikací není doménou jen těch nejoblíbenějších her, ale týká se i okrajových žánrů. Ani náročné...



Najdete na iDNES.cz