Největší herní distributor v oblasti bývalého Sovětského svazu, která zahrnuje Rusko, Pobaltí a další nástupnické státní celky, oznámil v pondělí dohodu o převzetí společností Cenega Distribution Group a Cenega Publishing. Jde o české společnosti s působností v ČR, Polsku a na Slovensku, kde i přes ztrátu původního dominantního postavení s řadou exklusivních partnerských smluv patří mezi nejsilnější hráče na trhu s přibližně 30 % podílem na celkovém obratu. Finanční podrobnosti transakce, k naší velké lítosti, nebyly zveřejněny.
Cenega je mimo hranice ČR a dalších zemí, ve kterých působí jako distributor, známá zejména díky vydavatelským počinům, mezi kterými vyniká Korea: Forgotten Conflict, UFO Aftermatch nebo specificky česká adventure Gooka: The Mystery of Janatris. Největší pozornost z aktuálních titulů poutá nepříliš povedený Shade a chystaný El Matador, který je prezentován i na probíhající E3. Společnost 1C je u nás spíše neznámá, dokud nezazní jméno hry IL-2 Sturmovik, která se u nás velice dobře prodávala stejně jako datadisk Forgotten Battles. Celkem má 1C pod palcem dvacet ruských vývojářských studií a navíc distribuuje hry po celém území bývalého Sovětského svazu.
Akvizicí se 1C stává bezkonkurenčně největším distributorem ve střední a východní Evropě s působností v osmnácti zemích. Přepočet na vzdálenost 11 tisíc kilometrů od Aše do Bzulku a ještě dále připomíná učivo zeměpisu před rokem 1989, stejně jako informace o 330 milionech potenciálních zákazníků (včetně kojenců, důchodců a nejspíš i lidoopů ve vybraných zoo). Méně socialisticky zní hodnota celého trhu, který představuje 250 milionů Euro ročně, o ty se ale musí 1C dělit s řadou dalších subjektů. Snad se Báře, která má v Ceneze na starost komunikaci s novináři, bude dobře dařit i pod novým majitelem a pod případným novým vedením.
Zdroj: Games Industry
Herci chtějí stávkovat
Herecké odbory a koalice vydavatelů videoher se v pátek nepohodly, jak jinak, kvůli penězům. Herci, kteří přispějí svými hlasy či dokonce vzhledem k vytvoření hry pro PC nebo konzole, chtějí více. Přestala jim stačit jednorázová částka stanovená ve smlouvě (a ta nemusí být nikterak nízká, herci, kteří namlouvali hlavní postavy EQ2, by mohli povídat) a chtějí dostávat tantiémy. S výrobci her jednají dvě organizace se zkratkami SAG a AFTRA, které mají od herců, které zastupují, pravomoc vyhlásit stávku, která by znamenala, že mluvené party ve hrách budou namluveny levněji někým jiným, bez lákavého jména celebrity na obalu hry. Což by ostatně nemuselo být tak špatné řešení, ale povídejte to Američanům.
Stávka je ale zatím spíše výhrůžkou bez reálného podkladu, honoráře za práci pro herní vývojáře jsou většinou dostatečně zajímavé i bez tantiém. Zástupci vydavatelských firem navíc argumentují vcelku přesvědčivě tím, že podle propočtů na základě podrobných plánů vývoje hry (vytištěné na plachtě o rozměrech 4,6 x 1,8 metru) tvoří práce herců na průměrné hře (ve které nějací vůbec jsou) přibližně 1/2400 práce na výrobě hry (to je skoro dvaapůlkrát méně než jedna tisícina :). Že těm hvězdám není studno.
Zdroj: CNet
ICQ přímo ve hrách
Napodobenina elektronické pošty je v online hrách docela oblíbená, ať už jde o poštovní gobliny v EQ2, poštu ve WoW, elektronickou komunikaci ve světě Hvězdných válek nebo videomaily ve hře Crusader: No Remorse. Nyní je na řadě komunikace prostřednictvím klientů pro výměnu krátkých zpráv, které se v angličtině označují jako instant messengery. U nás je stále jednoznačně nejpoužívanější ICQ, které patří Americe Online, stejně jako další klient/síť AIM.
Uživatelé obou těchto sítí by se brzy mohli dočkat začlenění svých "kecálků" do her. První vlaštovkou je Matrix Online, který v sobě obsahuje AIM klienta, ale to je jen začátek. America Online totiž nabídla vývojářům nástroje pro integraci AIM a ICQ do svých produktů. Podle společnosti America Online má využití IM ve hrách usnadnit i technickou podporu, protože je flexibilnější než offline řešené stížnosti. Vývoj her kromě použití IM směřuje také k integrované hlasové komunikaci, to jen tak pro pořádek.
Zdroj: Betanews
Soudní tanečky
Konami, tvůrci hry Dance Dance Revolution, která k ovládání vyžaduje fyzickou aktivitu hráče, podali žalobu na konkurenci, texaskou společnost Roxor Games, která měla ve své hře Groove porušit autorská práva Konami. Taneční hra od Roxoru pro PS2 by se na trh měla dostat koncem měsíce, ale problémy jí způsobuje hned několik věcí už nyní ve videohernách. Zaprvé je to skutečnost, že hra Roxoru může využívat hardware hry Konami Dance Dance Revolution v počítačových hernách (to je jako byste na repliku motorky od Nintenda dali jinou motocyklovou hru, ale ušetřili na celé té parádě s modelem motorky).
Zadruhé je tu porušení práv týkajících se obchodní značky a nakonec umístění loga Roxor. Třetí problém je spojen s podobností jednoho z herních režimů, ten byl ale podle všeho po podání žaloby z verze pro PS2 odstraněn. Pro Konami nejde o žádnou novinku, kvůli velice inovativní hře už se několikrát soudila, i když si po vyrovnání s tvůrci korejské konkurence Pump It Up! dala celkem pokoj, tedy doteď.
Zdroj: Gamasutra
SpeedBall 2 se vrací!
Poslední krátká, zábavnější zpráva. Legendární hyperbrutální sport budoucnosti od Bitmap Brothers se vrací - SpeedBall 2 Deluxe znovu ožije na displejích mobilních telefonů, a to včetně multiplayeru. Radostnou zprávu pro všechny pamětníky adrenalinového soupeření zveřejnil na E3 vydavatel mobilních her Sorrent. O konverzi Speedballu 2 a dalších dvou her Xenon a Chaos Engine se postarají britští Macrospace. Je otázka, jak budou tyto klasické hry vypadat na malých displejích a jak bude fungovat multiplayer přes Bluetooth, ale já už se těším.
Pokud nemáte dost čtení, můžete se podívat třeba, jak si zarytý PCčkář kupoval Sony Playstation...