Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

GameEkonom: Sony si půjčuje na výrobu PS3 stamiliony

  12:11aktualizováno  12:13
Sony nemá na výrobu PS3 vlastní zdroje ***Občasní hráči jsou hardcore *** Microsoft nabídne levné hry přes Empire *** Počítačová hra pomůže s rozvodem *** A tady budou Bulhááááři

Konečně nějaká fakta, která vnesou do boje Sony a Microsoftu o dominanci nad obývacím pokojem nějaké světlo. Společnost Sony potvrdila, že si minulý týden vypůjčila 80 miliard yenů (698 milionů dolarů/ 15,5 miliardy korun) na rozšíření výroby a zvýšení schopnosti firmy reagovat na proměny trhu. Sony si půjčila od konsorcia 20 japonských finančních institucí, kteří nabídli lepší podmínky, než jaké by Sony získala vypsáním dluhopisů. Pro Sony jde o první půjčku za posledních 10 let, což ukazuje na vážnost současné situace a odhodlání Japonců poprat se s nepříznivou situací nejen v oblasti konzol nové generace, ale také na trhu spotřební elektroniky. Kromě nákladné PS3, na níž Sony prodělá kalhoty obdobně jako Microsoft na Xboxu 360, se Sony musí smířit také s počátečními ztrátami na produkci Blu-Ray přehrávačů, které by se na trh měly dostat koncem roku (PS3 BR jednotku obsahuje také, jen pro připomenutí).

Mluvčí Sony na zprávě, která může mít negativní podtext i proto, že analytici nedávno snížili hodnocení finanční stability Sony o jeden mezistupeň, vyzdvihl její pozitivní stránku. Sony se podařilo získat více peněz, než původně očekávala při zvažování dluhopisů. Půjčené peníze půjdou podle Sony na „různé účely“ a že společnost plánuje investovat dalších 460 miliard yenů do svých výrobních kapacit. Tato částka bude věnována na výrobu polovodičových součástek a LCD obrazovek ve spolupráci s korejským Samsungem.

Obrovská půjčka není jediným vývojem v boji o trh nextgen konzol. Stále pokračují slovní půtky o cenách, které hrozí, že v případě PS3 budou výrazně vyšší nejen v případě samotného herního zařízení, ale také u her. Je docela neuvěřitelné, že by Sony zvýšilo cenu her nad úroveň titulů pro Xbox 360, ale vystoupení prezidenta americké pobočky Sony tomu nasvědčuje: „nebijte mě, pokud hry budou stát více než 59 USD, určitě to ale nebude 100 dolarů.“

Vysoká pořizovací cena konzol i her začíná trochu děsit i vývojáře a vydavatele her, v Japonsku, Evropě i USA. Většina z jejich představitelů samozřejmě drží basu a říká, že Sony jistě bude úspěšná, pokud dokáže využít potenciál brutálního výkonu PS3 a pokud dokáže přesvědčit zákazníky, že to není jen hračka, ale také skvělá investice pro milovníky filmů. PS3 totiž bude pravděpodobně nejlevnějším přehrávačem Blu-Ray disků. Marketing mělo Sony vždycky dobrý, takže uvidíme. Zůstává i naděje, že si s námi Sony jen hraje a PS3 nakonec bude levnější. Zatím ale vládnou obavy a nejistota. Jisté je jen to, že o vítězi bitvy gigantů rozhodne už příští rok a nejtvrději se bude bojovat v Evropě.

Občasní hráči jsou hardcore
Tzv. Casual Gamers, tedy lidé, kteří hry hrají jen občas a spíše ty jednodušší kousky, nejsou až tak úplně náhodní hráči. Velká část z lidí, kteří hledají zábavu na stránkách se hrami ve flashi , tuto činnost vyhledává 9x a vícekrát týdně. Vyplývá to alespoň ze studie, kterou provedla společnost Macrovision prostřednictvím své služby pro občasné hráče Macrovision Trymedia. Výzkumu se zúčastnilo 789 hráčů, což není tak velké číslo, ale ve světě sociologických výzkumů jde o velice rozsáhlý vzorek populace. A z těchto téměř osmi set lidí cekem 37 % hraje každý den, některé dny dokonce vícekrát. Ani další ukazatel, délka herní seance, nesvědčí o náhodném a občasném hraní. Celých 66 procent dotázaných totiž pokaždé hraje nejméně hodinu a 31 % se hraní věnuje i dvě hodiny v jednom zátahu.

Proti předpokladům jde i další zjištění. 73 % respondentů totiž tento typ her hraje po večerech a nikoliv o přestávce v práci. Více než polovina, 55 %, hraje také o víkendech a 48 % lidí se hraní věnuje, když jsou sami doma. Další údaj dopovídá již zavedeným stereotypům – nejčastěji na webu hrají ženy, tvoří 71 % hráčské populace. Co se věku týká, 37 % procent respondentů patří do kategorie 35-49 let, 28 % je ve věkové skupině 50-60 a 60 % ze zkoumaných žen nemá děti pod osmnáct let ve společné domácnosti. To kdybyste snad asi hledali nějakou Desperate Housewife.

Nejpopulárnější mezi hráči jsou skládačky a logické hry (hraje je rádo 67 % lidí), karetní hry (44 %), strategie (35 %) a akce (34 %). To vše bez podrobnějšího vysvětlení, ale celkem to odpovídá profilu typického hráče (hráčky) webových her. Respondenti prozradili i své koníčky: zviřátka, cestování, rukodělné práce, nakupování a zahrádku. Asi samý důchodce. Nicméně pro vývojáře her to mohou být velice zajímavé informace. Stejně tak je nejspíš zaujme, že lidé, kteří hrají webové hry poměrně často koupí hru, kterou si zadarmo vyzkouší – zakoupení hry po vyzkoušení přiznalo 70 % respondentů. Na tom je vidět, že průzkum probíhal v USA. Nejen, že u nás by takové procento bylo sotva jednomístné, ale lišily by se i ty hráčské návyky, hraní v pracovní době je u nás přeci jen stále populární.

Microsoft nabídne levné hry přes Empire
Empire Interactive podepsalo s Microsoftem dohodu o publikování sedmi nových her z dílny Microsoft Game Studios pod hlavičkou levné edice Xplosiv, zároveň došlo k prodloužení předchozích licenčních ujednání. Nové tituly popsané v dohodě zahrnují Age of Empires: Collectors Edition, Age of Mythology a Rise of Nations, které budou na trh uvedeny ještě letos. Smlouva se týká také přídavků Age of Mythology: Titans, Dungeon Siege: Legends of Aranna a Rise of Nations: Thrones & Patriots, které se na trh dostanou s nálepkou Explosive později. Všichni jásají, alespoň podle citací v tiskové zprávě, které z prodeje za hubičku dělají „vážně velkou věc“.

Počítačová hra pomůže s rozvodem
Rozvod je poměrně traumatická záležitost. Jako muž přijdete o teplé večeře, vyprané a vyžehlené prádlo a další výhody, které soužití s člověkem opačného pohlaví občas přináší. Mnohem horší je to ale pro dítě, které se musí vyrovnat se ztrátou rodinné pohody. Společnost Zipland Interactive se rozhodla dětem pomoci a na základě psychologických výzkumů vyvinula hru pro děti z rozvrácených rodin. Software jim má pomoci pochopit situaci a vyrovnat se s ní. Cílovou skupinou jsou děti ve věku 7 – 13 let. Hra má také podpořit komunikaci mezi dětmi a rodiči a provádět je rozhovory na citlivá témata. Hra se jmenuje "Earthquake in Zipland" a podle výrobce za ní stojí léta práce malé skupiny dětských psychologů. I šéfem firmy je psycholog s 25letou prací. Zipland pracuje i na dalších titulech, které budou pokrývat problematická období dětského vývoje. Třeba to někomu pomůže.

A tady budou Bulhááááři
Bulharsko si pro expanzi zvolil francouzský vydavatel Ubisoft, který v Sofii zřídil nové vývojové studio. Tento krok je v souladu se strategií interního vývoje klíčových titulů. V současnosti pracuje pro Ubisoft v Bulharsku 21 lidí včetně 11 zkušených veteránů, kteří se podíleli na dokončení leteckého simulátoru Blazing Angels: Squadrons of WWII pro Xbox 360.

Šéfem studia bude Alexandru-Ion Radu, který ponese odpovědnost za nábor zaměstnanců a jejich zaškolení. Do konce roku by řady Bulharského týmu mělo rozšířit dalších 40 lidí. Studio již pracuje na další hře – PC konverzi Rayman Raving Rabbids a také na převodu detektivky podle televizního seriálu CSI: 3 Dimensions of Murder pro konzoly. A doufaj, že dílko se podaří, a když ne, no tak zas budou Bulhaři.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po dohrání hry by mělo být možné dát spropitné, navrhuje exšéf Blizzardu

Bývalý šéf slavného studia Blizzard sdílel na sociální síti X myšlenku, že by příběhové hry měly po...

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Druhá sezona Falloutu potvrzena, seriál masivně zvýšil zájem o hry

Seriál Fallout od Amazonu, který vznikl na motivy známé herní postapokalyptické série, se dočká...

Pátá sezona seriálového Zaklínače bude tou poslední, slíbil Netflix

Kvalitou upadající seriál Zaklínač od Netflixu dostane už jen dvě další sezony. Filmaři přislíbili,...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...