Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom: Stále upnut k sexu

  12:17aktualizováno  10:15
Vývojáři půjdou na problematiku sexu vědecky *** Codemasters chystají hráčský ráj *** QuakeCon: Carmack hodnotí nové konzoly, uvolní zdrojáky Quake 3: Arena *** EA přetáhlo viceprezidenta THQ *** Microsoft obsadí Amsterdam

Vývojáři půjdou na problematiku sexu vědecky
Mezinárodní asociace herních vývojářů IGDA oznámila vytvoření speciální zájmové skupiny zaměřené na sex s označením Sex SIG. Její členové nebudou zkoušet nové sexuální praktiky, ale pokusí se zaujmout pragmatický přístup k sexuálnímu obsahu ve videohrách. O ustanovení Sex SIG rozhodli představitelé vývojářské organizace už v březnu na Game Developers Conference. Předsedkyní Sex SIG se stala Brenda Brathswaite, vedoucí designérka hry Playboy: The Mansion. Jejím osobním posláním je podporovat zodpovědný přístup k používání sexuálních motivů ve hrách.

Cílem nového orgánu (to jsou dneska dvojsmysly, nepil jsem něco?) IGDA bude hledání smyslu a účelu sexuálně zaměřeného obsahu v produktech interaktivní zábavy a sdílení informací o této problematice mezi vývojáři. K tomu bude sloužit internetové diskusní fórum a emailová konference. Sex SIG bude dále pracovat na posílení kvalitní prezentace sexu ve hrách prostřednictvím přednášek studií, které nabídnou vodítka pro zodpovědnou práci s erotickými náměty včetně dodržování restrikcí týkajících se věku konzumentů lechtivé počítačové zábavy.

Vznik Sex SIG není náhodou oznámen ve chvíli, kdy se proti sexu v počítačových hrách strhla vlna odporu, o níž jste mohli číst již v několika po sobě jdoucích GameEkonomech. Aféra Hot Coffee formální vznik Sex SIG pravděpodobně urychlila, ale to je jen dobře. Herní průmysl alespoň dostane do rukou vhodného „fackovacího panáka“ pro jednání s americkými senátory a dalšími pošuky, kterým pozitivní vztah k erotice v sedmnácti letech připadá nezdravý.

Codemasters chystají hráčský ráj
Nedávno jsem se hádal s jedním človíčkem v Everquestu 2 o tom, že by online hra měla nabízet zábavu i člověku, který má na hraní třeba jen dvě hodiny za týden. Jediný argument, který nakonec uznal, bylo prosté ekonomické tvrzení. Bez lidí, kteří hrají málo, by online hry typu EQ2 neexistovaly nebo by byly mnohem dražší. Měsíční poplatek je pro všechny stejný, ať už člověk hraje každý den deset hodin nebo má deset hodin za měsíc, takže takzvaní casual gamers vlastně sponzorují náruživé pařany.

Ekonomická síla lidí, kteří si prostě chtějí zahrát pár minut denně, třeba v pauze na oběd, je masivní. Klasické MMORPG hraje stále ještě mizivé procento populace, změnu přinesl až World of Warcraft, ale i ten oslovuje jen minoritu. Nejvíce se online hrají karty, piškvorky a flashové hry. Vlastní zásobárnu her, placených i neplacených nabízí velká spousta společností od Microsoftu přes Yahoo až po český Seznam. Nyní se probudila také společnost Codemasters, která oznámila vytvoření portálu Funsta.com. Webový portál má nabídnout online hry pro nenáročnou většinu. V nabídce mají být flashové hry, java hry, ale také klasické trial verze běžných herních titulů z katalogu Codemasters. Nyní je na uvedené adrese jen uvítací stránka, spuštění obsahu je plánováno na září.

Portál bude nabízet část her bezplatně (hovoří se o 85 kouscích) a nabídne možnost mikroplateb a předplatného. Na začátek je připraven tisíc her. Více než tři stovky z nich budou dostupné prostřednictvím aplikace Funsta Arcade, 500 her z nabídky budou klasické PC tituly v elektronické verzi, bez krabice a nutnosti chodit do obchodů nebo čekat na pošťáka.

Určitým negativem z mého pohledu je spoluúčast společnosti RealNetworks, jejíž multimediální přehrávač Real Player je ukázkový příklad mizerného spywarem (tedy adwarem) prolezlého hnusu.RealNetworks dodají technologii RealArcade a další technologie pro pronájem software. To je zatím vše, co víme o prvním produktu nové divize Codemasters Online Gaming. Možná to nakonec i přes spolupráci s RealNetworks bude zajímavé. Pokud ne, přijdou další.

QuakeCon: Carmack hodnotí nové konzoly, uvolní zdrojáky Quake 3: Arena
John Carmack na tradičním setkání hráčů „doomovek“ QuakeCon ve své přednášce namísto očekávaného odhalení budoucích projektů ID Softu věnoval čas vyjádření názorů na novou generaci konzol. Nejvíce se vývojářské legendě líbí Xbox 360, na kterém Carmack oceňuje velice tenké programátorské rozhraní, které umožňuje hernímu kódu komunikovat přímo s hardwarem. Carmack tvrdí, že jde o „nejlepší vývojářské prostředí pro konzoly vůbec“. Carmack ale nešetřil ani kritikou, která směřovala vůči nákladům na vývoj pro novou složitější hardwarovou infrastrukturu moderních konzol. Programátorům také podle něj potrvá dlouho, než se naučí využívat možnosti nových systémů. Jako protipól nové generace konzol uvedl levný vývoj her pro mobilní telefony, pro které chystá vlastní verzi střílečky Doom.

Na konkurenční Sony Playstation 3 Carmack oceňuje plán na otevření systému pro běh více operačních systémů, což se u Xboxu 360 s nejvyšší pravděpodobností nestane. Kritiku si Microsoft vysloužil i za nátlak na vývojáře v oblasti podpory HDTV rozlišení. HDTV obrazovky jsou sice jistě budoucností, zejména díky rozvoji digitálního vysílání, ale v současnosti je novými obrazovkami s vysokým rozlišením vybaveno pouze několik procent domácností. Microsoft však v podstatě vyžaduje podporu HDTV rozlišení u všech her pro Xbox 360.

Nakonec Carmack potěšil všechny fanoušky Open Sourcem, když oznámil, že během tohoto týdne dojde k uvolnění zdrojových kódů hry Quake 3: Arena. Programátoři se mají na co těšit.

EA přetáhlo viceprezidenta THQ
A zpět k čistému businessu. Přechody vedoucích pracovníků firem jsou výživnou součástí ekonomického zpravodajství. Většinou totiž manažerské smlouvy zahrnují zákazy práce pro konkurenci hned po opuštění firmy. V případě bývalého viceprezidenta společnosti THQ to neplatí. Philip Holt nastoupí v zápětí do vedení vývojářského studia Tiburon, které patří kolosu Electronic Arts. Práce to bude jistě příjemná, pobočka sídlí na Floridě.

Holt v Tiburonu nahradí Bena Noela na pozici výkonného ředitele s několika sty podřízenými. Noel ale nebyl odejit, dostal místo na katedře interaktivní zábavy Univerzity Centrální Floridy. Holt bude v Tiburonu vést vývoj herní série Madden NFL, která je dojnou krávou Electronic Arts díky pozici suverénně nejprodávanější sportovní hry v USA. Odpovědnost ponese i za vývoj dalších her jako včetně licenčních kousků spojených se Spidermanem. Philip Holt má s EA dlouholeté vztahy, v roce 1982 jeho rodina založila společnost, kterou později EA koupila a před zaměstnáním v THQ pro EA pracoval. A pak že nevstoupíš do stejné řeky.

Microsoft obsadí s X05 Amsterdam
Očekávaná akce pro evropské novináře X05 spojená s novinkami týkajícími se Xboxu 360 se bude konat v Amsterdamu ve dnech 4. a 5. října 2005. O tom, že se akce konat bude, jsme už psali, místo bylo ale donedávna pečlivě střeženým tajemstvím. První akce typu X se konala ve Francii, X02 ve Španělsku a X03 se konalo opět ve Francii. Loni se Xboxová akce nekonala, nebylo moc co oznamovat. Proč si nyní Microsoft vybral Holandsko, není jisté. Možností je mnoho, sýr, kvalitní dýmky a tabák nebo marihuana?

Očekává se, že Microsoft na X05 oznámí ceny a datum evropského uvedení Xboxu, Microsoft samozřejmě může tato očekávání zklamat, ale takový je už život, necháme se překvapit. Evropské zastoupení herní divize Microsoftu ale říká, že volba padla na Amsterodam z nějakého důvodu, který je spojen s cílem celé akce.

Mimochodem, další zprávy hovoří o tom, že Xbox 360 ani nebude mít pevný disk ve všech konfiguracích, potvrdil to viceprezident Microsoftu J. Allard. Xboxy 360 bez pevného disku ale přijdou možná až po čase, při uvedení konzoly na disk bude HDD součástí všech přístrojů dodávaných na trh.

Tak to je konec, teď si lamte hlavičky, co má společného Amsterdam a Xbox a dejte vědět v diskusi. Já jdu vyrušit věčný spánek o víkendu zesnulého křečka, potřebuju led do hnědého syceného nápoje colového typu.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...



Najdete na iDNES.cz