Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom: Wiirus mezi lidmi

aktualizováno 
Nakažlivá podstata Wii odhalena, GTA: herní vánoce po celý rok, olympijská pochodeň v rukou pro-gamerů a Microsoft inovativní
Wii Fit

Wii Fit

Jak se pozná dobrý rozhovor v novinách? Každý mluví o tom, co zpovídaný redaktorům řekl. A prezident Epic Games má tohle v malíku. Stačilo, aby Wii označil za virus, a hned se o něm jako o šéfovi Epicu mluví. Ve prospěch komunikačních dovedností pana Mika Cappse hovoří to, že své vyjádření podpořil pádnými argumenty, se kterými se GameEkonom, na rozdíl od kolegy Malého, dokáže ztotožnit.

Mike Capps svou analogii s virem odvodil z vlastní zkušenosti. Sám si Wii kdysi koupil. Moc si ale nezahrál, protože ho neuspokojila nabídka herních titulů pro nejlevnější "novou" konzolu.  A navíc by podle něj hry, které ho bavily, vypadaly mnohem lépe na jiné platformě. "Myslím si, že je to jako zvláštní vir, protože jsem ještě nenašel důvod, proč bych si měl s Wii hrát," říká doslova Mike Capps.  "A je to vir, který si šíří tak, že si to koupíte, hrajete na tom s kamarády. Pak vás to po dvou měsících přestane bavit, ale vaši kamarádi si to koupili. Po dvou měsících také přestali hrát, ale v tu chvíli už to zase ukázali někomu jinému, kdo šel do obchodu a koupil si to, a celé to pokračuje," popisuje Capps virulentní chování Wii v praxi. Následující zkušenost se pak kryje s naším zjištěním: "Každý, koho znám, si Wii koupil, ale nikdo už ho nezapíná. Pořád čekám na hru, která to změní. Kdo ví, třeba to bude Wii Fit."

Capps však nebyl jen negativní. Ocenil nízkou cenu Wii, i když tu už zdatně dosahuje Xbox 360 ve verzi Arcade, i jeho sociální rozměr – videohru si se svými rodiči zahrál poprvé před 25 lety, a potom až na Wii. No a úspěch Wii Fit není možné přehlédnout, všichni jsou z něj nadšení. Tak moc, že to připomíná start samotného Wii. To byli všichni také odvázaní z netradičního ovládání her a pohybu, který jim hraní poskytuje. Ale kdo vydrží déle než dva měsíce? Nám se to nepovedlo dříve ani s EyeToy: Kinetic Combat, a tam nám slibovali, že nás naučí pravé kung-fu!

Herní vánoce po celý rok
Před vánoci lidé utrácejí z celého roku nejvíce. Na tento fakt sází kde kdo. Filmový průmysl chrlí "vánoční" filmy, hudební průmysl vydává spoustu CD. Knižní vydavatelství se předhánějí v nabídce lákavých titulů. Ale největší koncentrace vánočního šílenství se tradičně týká počítačových her. Kdybychom měli deset dolarů za každou hru, kterou vydavatel uspěchal, aby stihl vánoce, mohli bychom vyrazit na dovolenou na Barbados. Celá redakce.

A právě soustředění celého odvětví na vánoce je chyba, kterou herní průmysl musí odstranit. Nejde ani tak o gesto, které by prokázalo dospělost herního průmyslu, ale o obyčejnou ekonomiku. I když lidé o vánocích utrácejí opravdu hodně, většině titulů se přítomnost na vánočním trhu nevyplatí. Proč? Protože většinu peněz si rozdělí několik her s největší reklamou, a ostatní ostrouhají. No a i ty úspěšné hry se musejí o peněžní koláč dělit s příliš mnoha jedlíky. Výsledkem jsou neuspokojivé prodeje a plýtvání potenciálem.

Co to má společného s GTA? Prostou skutečnost, že Rockstar měl Grand Theft Auto IV v podstatě připravené na loňské vánoce, ale právě kvůli financím se rozhodl počkat na dobu herního sucha, aby z hráčů vyždímal co nejvíce.  "Tahle série má takovou sílu, že nepotřebuje Vánoce na to, aby se dobře prodávala," tvrdí viceprezident Rockstaru Dan Houser. Pokud tedy na nové GTA napjatě čekáte, víte, komu můžete nadávat.

Olympijská pochodeň v rukou pro-gamerů
Jestli si pořád myslíte, že olympiáda je svátek sportu, jste asi hodně mladí a nečtete noviny.  A ne, nemluvíme teď o Tibetu, lidských právech a Dalajlámovi. Nám jde o "byznys". A stejně tak všem firmám, jejichž logo ve spojení s pěticí kruhů vidíte. Nyní se mezi ně zařadila i firma z našeho oboru. Výrobce herních periferií Razer dal čínskému olympijskému výboru dost peněz, aby dva profesionální hráči ze stáje Team Razer mohli nějakou chvíli nést olympijskou pochodeň. Come on baby, light my fire!

Take-Two pořád nechce EA za muže
Bitva o převzetí Take-Two ze strany Electronic Arts pokračuje. EA se rozhodli prodloužit původní lhůtu pro přijetí nabídky o další měsíc, až do 16. května. Aby to ale nevypadalo, že pánové z EA úplně vyměkli, snížili nabízenou cenu. EA nyní hodlá za jednu akcii zaplatit 25,74 USD z původních kulatých 26 babek. Pokles o symbolických 26 centů (pro počtáře mezi námi o 1, slovy jedno, procento) stále drží celkovou nabízenou cenu na 2 miliardách dolarů. Prodloužení termínu sahá až za předpokládané datum vydání GTA IV. A právě po vydání nejočekávanější hry tohoto roku chce předseda představenstva Take-Two o prodeji s EA znovu mluvit. Pořád ale chce víc peněz.

 Microsoft inovativnější Nintenda
Můžeme slavit, všichni tři výrobci "next-gen" konzol patří mezi deset nejnovátorštějších firem na světě. Alespoň podle ankety časopisu Business Week, ve které hlasovaly 3000 firemních bossů. Z naší trojice si nejlépe vedl Microsoft na pátém místě, následovalo Nintendo na sedmém a Sony na deváté pozici.A jestli vás to zajímá, tak na prvním místě skončil Apple, Google na druhém a třetí je Toyota.





Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.