V praxi to tak často vede ke dvěma scénářům. V jednom zaměstnanec ohlásí svůj odchod ze společnosti, ve druhém zákazníkům lže. A vymýšlí si taktiky, jak je přinutit k nákupu použitého zboží.
Situace je způsobena interní politikou zvanou Circle of Life (cyklus života). Podle té mají jednotlivé obchody vlastní kvóty na předobjednávky, počet klubových karet, bazarový prodej a nákup použitých her. Procenta se pobočku od pobočky liší, bazarový prodej se však může pohybovat okolo 30 %.
Každý zaměstnanec má Cirle of Life skóre a kvóty musí plnit alespoň u tří ze čtyř oblastí. Když si tedy zákazník v obchodě koupí novou hru, skóre u všech sledovaných položek prodejci klesne.
Tiskový mluvčí GameStopu však na dotaz serveru Kotaku reagoval slovy: „Všechny interní filozofie GameStopu jsou navrženy tak, aby pro naše zákazníky vytvářely co největší hodnotu. A to jak u nového, tak i použitého zboží.“
„Vždy se však objevují příležitosti, jak koncept vylepšit a budeme pracovat na jeho ladění, abychom našim zkušeným prodejcům pomohli zajišťovat skvělý nákupní zážitek,“ dodává GameStop.
To je ovšem v přímém rozporu s vyjádřením zaměstnance, jehož identitu Kotaku ověřilo. Ten prohlásil: „Tvrdíme lidem, že nemáme nové konzole. To abychom bazarové kvóty nenavýšili o 300 nebo 400 dolarů.“
A když dojde na dočasné zlevnění nových her, tvrdí, že nejsou skladem. Místo toho si zákazník může koupit dražší bazarovou kopii. Z prodeje použitých titulů a hardwaru totiž GameStopu plyne vyšší marže.
Zaměstnanci tak kvůli programu Circle of Life vytvářejí příručky, jak kvóty plnit. A veřejně o tom diskutují na webu Reddit.
Informace o politice GameStopu zveřejnil americký server Kotaku.