Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gangland – svět alkoholu, vražd a špinavých peněz

  12:00aktualizováno  9. ledna 2:02
Svět plný alkoholu, vražd, špinavých peněz a nejdrsnějších kriminálních živlů New Yorku na přelomu 20. a 30. let čeká hráče v epické akční strategii Gangland. Ať žije mafie!

GANGLAND
Výrobce: Media Mobsters
Vydavatel: Whiptail Interactive
Datum vydání: 14. 2. 2004
Homepage
Gangland Zdá se, jako by čeští vývojáři opět udali směr celosvětovému hernímu průmyslu. Zatímco před pár lety na trhu až na strategické Gangsters žádné výraznější hry s mafiánskou tématikou nebyly, nyní se jejich počet utěšeně rozrůstá. Vedle doposud neoznámeného, leč v podstatě jistého pokračování (či datadisku) samotné Mafie by se v brzké době měl objevit Commandos klon Chicago 1930 a na dohled je i velký projekt Gangland od nepříliš známého studia Media Mobsters. A právě jemu se věnují následující řádky, protože jde o skutečně velmi ambiciózní mix trojrozměrné akce a dynamické realtimové ekonomické strategie. Ať už jsou tisková prohlášení jedna věc a skutečné provedení věc druhá, těžko se lze při pohledu na zveřejněné informace a vizuální ukázky netěšit.

Rodinné intriky i za oceánem
Mafiánská tématika si přímo říká o silnou dějovou linku, i když sama hra nebude tolik postavena na Gangland příběhu, jako tomu bylo u české Mafie. Příběh staví hráče do role Maria, jednoho z pěti bratrů. Z Maria se stane mstitel ve chvíli, kdy trojice starších sourozenců Romano, Sonny a Angelo naruší rodinnou pohodu v Palermu vraždou nejmladšího Chica a před spravedlností uteče do Ameriky. Mario má před sebou nelehkou cestu – musí šplhat po žebříčku organizovaného zločinu ve fiktivním městě Paradise City, dokud si nezíská dostatečnou reputaci k tomu, aby mohl vykonat spravedlivou vendettu nad svými zlotřilými bratry. To obnáší ze začátku plnění poslíčkovských akcí a bojůvek na nejnižší úrovni aparátu mafie, časem však velení většímu počtu lidí a následně vedení celé organizace.

Božský Mario
S prakticky jediným tahounem potápějícího se pittsburského hokejového týmu nemá hlavní hrdina Ganglandu společného nic, snad až na vysoké kvality v rámci své specializace. Gangland Tou ale není hokej, nýbrž život mezi kriminálními živly. Když přijíždí od Paradise City, nemá nic, jen kontakt na strýčka Vincenteho v kapse. Zaklepání u jeho dveří znamená přijetí prvních úkolů. Při nich si vydobyde zkušenostní body, jež může rozdělit mezi tři dovednosti – boj (ovlivňuje staminu, přesnost, rychlost…), obchod (zvyšuje příjem a pomáhá při obchodních jednáních) a vůdcovství (umožňuje lépe ovládat větší množství postav). V akcích může Mario a jeho spojenci využít služeb pouličních delarů zbraní a vybavit se pepřovými spreji, baseballovými pálkami, či těžkým kalibrem v podobě známého samopalu Tommy Gun, později bude možné nasednout do různých i luxusních vozů včetně Dodge Viperu.

Ráj na zemi
Ráj na zemi – tak by asi Paradise City popsal málokdo. Jedná se o fiktivní město, nicméně inspirace New Yorkem v době přelomu 20. a 30. let v průběhu takzvané prohibice je více než zřejmá. Gangland Autoři se snaží vytvořit žijící velkoměsto, nabídnou různorodé čtvrti (například Little Vegas plný kasín a luxusních hotelů, Poor Suburbs, kde žije spodina společnosti a pohybují se ilegální dealeři, či doky s šedými skladištěmi a tepajícím pašeráckým životem), v nich se pak bude pohybovat velká řada NPC, s nimiž bude hráč moci mluvit, najmout je, podplatit, obchodovat s nimi, vyhorožovat jim a jinak si s nimi pohrávat. Jsou tu civilisté, kteří chodí do práce, nakupují v různých obchodech a procházejí se po ulicích, policejní hlídky, zástupci jiných gangů či Yakuzy, pašeráci a pokoutní prodavači – a samozřejmě řada kriminálních živlů, s nimiž se Mariova skupinka dostane v průběhu celkem 26 misí do konfliktu.

Tanec smrti
Boj je umění. Postavit se v Ganglandu partičce kolumbijských sniperů, ruským zabijákům, činským ninjům, agentům FBI, pouličním policejním hlídkám, sicilským zlodějíčkům, namakaným bodyguardům či židovským obchodníkům bude vyžadovat jasnou hlavu a rychlé reakce stejně jako promyšlené postupy. Gangland Boje jsou realtimové, přičemž hráč musí pamatovat na to, že není na Divokém Západě – namísto procházení středem ulic se tak vyplatí zalézt do krytu a skrápět nepřátele dávkami z Tommy Gunu. Nezbytné je využití granátů, rychlý pohyb, neposkytování cílů… zkrátka jako v nějaké FPS, pouze pohled na věc je trochu odtažitější. Z globálnějšího pohledu je třeba vyvarovat se tupého nakráčení do připravené pasti, spíše se vyplatí příprava vlastních přepadení. Boje budou každopádně velmi variabilní a autoři slibují nevšední zážitky i díky umělé inteligenci nepřátel – zčásti skriptované, ale přesto schopné reagovat na hráčovy akce a nepříjemně překvapit.

Single or married?
Pravda, to není ta správná otázka. Možná měla znít spíše single or multi, protože i když šestadvacet příběhových misí a řada náhodných událostí módu pro jednoho hráče vydrží vcelku dlouhou dobu, autoři nezanedbali ani druhou stránku věci. Gangland V Ganglandu se vyžijí i vícečlenné skupinky, které si budou moci proti sobě zaválčit až v osmi lidech na speciálních mapách po síti či internetu. Oproti singleplayeru bude zde možné zaválčit si i za Romana, Sonnyho či Angela, přičemž každý z nich má jiné dovednosti a kontakty. Hra nabídne několik módů včetně komplexního plnění úkolů pro bosse (prezentované AI), ale též vyloženě akční záležitosti jako v daném čase nasbírat co nejvíce sestřelů sniperovkou. Ganland bude mít integrovaný žebříčkový systém, v němž si budou hráči moci zjistit, jak si vedou, a porovnat své úspěchy s ostatními.

Technologie je základ
Gangland využívá vlastní engine dánské společnosti Media Mobsters, který by měl při zachování vcelku přijatelných hardwarových nároků (čímž se myslí přibližně gigahertzový procesor, 128 MB RAM a 32 MB grafická karta jako minimum) Gangland umět zvládnout simulaci živého městského prostředí v realistické grafice s přirozenými efekty, samozřejmostí pak je stylový soundtrack a profesionální ozvučení. První screenshoty vypadají velmi dobře, takže vcelku není důvod autorům nevěřit, že to jejich technologie zvládne. Je jasné, že sliby ohledně náplně hry znějí trochu přehnaně a bude zajímavé zjistit, co splněno bylo a co jsou jen PR řeči. Nicméně námět beroucí si to nejlepší z Gangsters, Mafie a RPG her typu Diablo je velice slibný, takže nezbývá, než se těšit. Navíc – krejčovský metr nemusíme střihat dlouho, neboť hra by měla spatřit světlo světa už na začátku příštího roku…

Index očekávání: 8/10

Autor:




Nejčtenější

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.