Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gauntlet: Seven Sorrows - nový Romerův projekt

  12:00aktualizováno  15. března 10:44
Kvalitních mlátiček je na PC poskrovnu, zvláště s tak velkou tradicí jako Gauntlet, k níž se navíc přifařil legendární designer John Romero. Měli bychom se dočkat té nejlepší hratelnosti, atmosféry i příběhu. Více se dozvíte v článku!

Gauntlet: Seven Sorrows Gauntlet rozhodně není neznámou značkou, ba právě naopak. Někdo z vás si dozajista vzpomíná na stejnojmennou automatovou hru, která svou návykovostí dokázala pěkně vyprášit peněženku, tudíž nebylo divu, že společnost Midway, jež ke hře vlastní práva rozhodla Gauntletu rozšířit pole působnosti. Hra se tak dostala na konzole a i zde zaznamenala nemalý úspěch. Kombinace dynamické mlátičky a RPG prvků působila přímo magicky, ovšem poslední Gauntlet hra – Dark Legacy vyšla v roce 2002 a nenabízela ještě všechny vymoženosti konzolí nové generace, především pak absence multiplayeru velice mrzela. V Midwayi se tudíž rozhodlo, že se vytvoří titul nový, pojmenovaný Seven Sorrows. A vzhledem k aktuálnímu zaměření Midwaye i na PC, se na hru můžeme těšit i my.

Jedním z aspektů, na nichž si nový Gauntlet hodlá zakládat, je mnohem propracovanější příběh, než jaký jsme mohli vidět v předchozích dílech série.

Avšak ta nejpřekvapivější zpráva teprve přichází. Koho byste si představovali na postu hlavního designéra? Jistě ne žádnou známou osobnost, ale chyba lávky! Titulky Gauntletu budou okořeněny hned dvěma velkými jmény. Josh Sawyer Gauntlet: Seven Sorrows ještě asi nikoho hluboko do křesla neposadí, ovšem fandové Icewind Dále a dalších RPG hitů od Black Isle Studios jistě vědí, která uhodila. Avšak jméno Johna Romera je mnohem zvučnější, byť trochu pošramocené Daikatanou, ale bylo by omylem domnívat se, že tenhle chlapík ztratil všechen svůj DOOMem a Quakem prokázaný talent, to opravdu ne. A kdoví, třeba si prostřednictvím Gauntletu napraví reputaci a opět bude hrát první ligu. My bychom se tomu ani nedivili, jelikož Seven Sorrows vypadá na jednoho z černých koní letošního roku.

První hra série Gauntlet spatřila světlo světa v roce 1985 a již tenkrát si hráče získala vysoce hratelným mixem hack-and-slash bojovky s minoritními RPG fragmenty, jež spočívaly především ve sbírání spousty předmětů. Jak šel se ságou čas, nic moc se na jejím konceptu neměnilo, akorát se s rostoucími potřebami hráčů přidávalo na role-playing prvcích – poměrně brzy se tak mohla pyšnit aspoň jednoduchým vývojem charakteru. Seven Sorrows zůstaneGauntlet: Seven Sorrows v zajetých kolejích a určitě se nebude pokoušet o nějakou revoluci, spíše se můžeme těšit na nějaké ty osvěžující prvky, jichž není nikdy dost.

Jedním z aspektů, na nichž si nový Gauntlet hodlá zakládat, je mnohem propracovanější příběh, než jaký jsme mohli vidět v předchozích dílech série. Měl by se točit kolem kořenů zdejšího mýty opředeného fantasy světa a jít pořádně do hloubky. Na druhou stranu se nemusíme bát, že bychom se v něm začali nějak ztrácet. Vše bude přehledně vyprávěno formou in-game animací. Kdo je trochu seznámen s předky, jistě ví, že jsme měli pokaždé co do činění s partou čtyř neohrožených hrdinů, proti nimž bylo vždycky postaveno Zlo a naši borci ho zvládli zlikvidovat. Avšak Seven Sorrows nezačíná nijak pozitivně. Dozvídáme se, že naše kvarteto mělo odpravit dosud největšího zloducha, což se jim však nepovedlo a za trest byli temným pánem připoutáni k jakémusi stromu hluboko v podzemí. Naštěstí jsou nadpřirozeným způsobem osvobozeni a mohou se vydat zjednat pomstu. Titul Gauntlet: Seven Sorrows nabízí dva herní módy. První z nich je Story mod, v němž si vychutnáte právě výše zmíněný příběh, ale pořád existují hráči, kteří se s něčím podobným nechtějí zdržovat. Pro ně je tu pak Advance mod plný těch nejkvalitnějších bitek a RPG prvků.

Jak už bylo řečeno, nedá se od Gauntlet čekat kdovíjaká kopa novot, ovšem nějaké přeci. Nově tak vedle čtyř osvobozených postav potkáme i dvě nové. Do původní čtveřice se řadí tvrdý a neohrožený válečník, valkýra, mocný kouzelník a mrštný elf. Z nové dvojice postav je jedna neznámá a druhá by měla být něco jako kopiník, každopádně se o těchto dvou entitách mluví spíše coby o bonusových charakterech, které bude možné ozkoušet asi až po prvním dohrání. Jisté však je, že se každá postava dočká výrazného propracování, jež vyústí v jasně charakterizované osobnosti, které spolu budou častokrát rozmlouvat, ať už vážnou nebo vtipnou formou. Každá postava bude mít samozřejmě i vlastní přednosti a slabosti, podle nichž se jeGauntlet: Seven Sorrowsvyplatí využívat k těm kterým akcím.

Hlavní náplní Gauntlet je samozřejmě špičkově propracovaná akce, na níž hra staví prakticky všechno. Autoři chtějí dosáhnout toho, aby se hráči na každičký, byť sebemenší souboj těšili, a to nejen kvůli zisku nějakých předmětů, ale především pro úchvatný pocit z rozparování monster na tisíc způsobů, což by se mělo hodně rychle stát návykovým a my tomu věříme, jelikož pokud se bojovka povede a v sérii Gauntlet se zatím povedly všechny, je šance na absolutní zábavu hodně vysoká. Zbraní má být velká spousta, ať už střelných nebo chladných. Jedním z motivačních elementů hry bude právě zisk neustále lepších a vypečenějších kousků. Údajně by mělo být možné naučit se speciálním bojovým uměním a na zbraně se vykašlat úplně, ale pořádným obouručním mečem pohrdne málokdo. Kouzelník a elf budou samozřejmě dovybaveni mnohými kouzly, aby se zastřel nedostatek jejich fyzické síly.

 Gauntlet: Seven Sorrows Co se týče frenetického mačkání tlačítek, tak jak to známe z automatů a ostatně i konzolí by v novém dílu mělo být trochu omezeno větším důrazem na taktiku, jež bude způsoben častými změnami typů nepřátel, na něž nebude zabírat vždy ta samá strategie. Hra se ubere k trochu přemýšlivějšímu soupeření, což však neznamená, že by se ubralo na dynamice. Mnohem větší důležitosti totiž nabudou všelijaká komba, která se počítají na desítky a jsou pro různé postavy odlišné.

Skrze sbírání zkušeností si budeme jednoduše vylepšovat nejen postavu v několika vlastnostech a schopnostech, ale dokonce i zbraně a vybavení. Velkou zajímavostí jsou tzv. Junction Skills, které spočívají ve spojení schopností několika postav a mají být poměrně těžko proveditelné. Když se je však naučíte patřičně využívat, hraní se vám výrazně ulehčí, jelikož jejich síla je skutečně obrovská. V Seven Sorrows bychom již neměli sbírat léčivé lahvičky a pak je složitě používat. Tentokrát bude systém mnohem jednodušší – ze zabitých soupeřů vypadnouGauntlet: Seven Sorrows speciální léčivé esence, přes které stačí jen přejít a je vystaráno.

Zřejmě největší vyžití nalezneme v multiplayeru, především pak v kooperativním, který jsme tu už opravdu dlouho neměli a přitom patří k nejoblíbenějším. Zahrajeme si dokonce online, takže nebude problém najít ochotného pařana, který by si s vámi prošel kampaň. Každý se zhostí jedné z postav a bude muset využívat všech jejích předností, aby byl skupině nápomocný. Lidé na rozdíl od počítače přemýšlí, tudíž se dočkáme spousty jedinečných zážitků. Především pak se zapojením Junction Skillů půjde o perfektní zábavu. Přítomna by měla být i jakási aréna, kde se hráči budou moci utkávat mezi sebou.

Skrze sbírání zkušeností si budeme jednoduše vylepšovat nejen postavu v několika vlastnostech a schopnostech, ale dokonce i zbraně a vybavení.

Gauntlet: Seven Sorrows vypadá na vynikající akční mlátičku a my můžeme být jedině rádi, že se jí dočkáme i pro naše počítačové miláčky. John Romero do hry vnese dozajista i trochu své geniality, což ji spolu s kvalitním zapojením RPG prvků, oddělí od zástupu stereotypních rubaček. Pokud k tomu ještě připojíme velice zajímavý příběh, hned několik hratelných postav a špičkový multiplayer, nemůžeme se netěšit. Něco nám říká, že tahle hra bude pecka a pokud ne, tak k ní aspoň nebude mít moc daleko.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: bitka, Zisk

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Vypadá to jako Bioshock, ale není to Bioshock, co to je? We Happy Few

We Happy Few

Od prvotního návrhu prošla hra We Happy Few výraznými změnami. Místo sandboxové hratelnosti se teď soustředí především...

Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

Control

Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však...

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...



Najdete na iDNES.cz